Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1107364
roef heeft 6 weken verplichte bench rust omdat hij zijn kruisband van zijn rechter achterpoot heeft verrekt,dat houd dus in dat hij minder moet eten anders groeidt hij dicht.mijn vraag is nu:hoe veel moet ik in mindering brengen?ik voer normaal op het oog en ik weeg roef iedere week.hij krijgt nu een tijd al 600gram energique per dag of het zelfde gewicht aan barf. ik ben nu naar 500 gram gegaan om dat ik hem zwaarder zie worden en hij is 1 kilo gegroeid,ik vind het lastig om het te beoordelen om dat hij nog maar 7 maanden oud is en nog groeien moet. kan ik hem nog minder geven of loopt hij dan te korten op? oja roef weegt nu 23 kilo en is een labrador retriever
#1107374
Lastig, hij moet natuurlijk wel blijven groeien, maar dat hoeft zeker met 7 maanden geen kilo per week meer te zijn.  Hoelang krijgt hij nu al minder, want als hij op 500 gram nog steeds een kilo per week groeit en hij wordt niet schraal dan zou ik toch echt nog iets minder geven en/of een deeltje van het voer vervangen door groente zodat hij toch een  nog een leuke hap eten in z'n bak heeft liggen.
Wat een drama zeg, 6 weken benchrust voor een hond van 7 maanden :-X  Sterkte!
Gebruikersavatar
Door kira
#1107540
Onze Dame raakte met 7 mnd zwaar gewond en heeft 3 mnd volledige rust gehad. Zij moest extra rank blijven, het liefste zagen de artsen haar niet meer groeien. We hebben haar zwaar op dieet gezet en de eerste 4 weken is ze toen niets meer aangekomen, haar zus kwam toen nog dik een kilo per week aan. Het was een hard gelag. De groei is ze nu weer aan het inhalen, wat erin zit, komt er wel uit. Ik denk dus dat je minder moet geven en moet wegen (wij moesten ook iedere week wegen). Ik zou dus minder geven als dat je nu doet en wellicht gebruik maken van bijvoorbeeld de kong die je even invriest met de kvv/barf erin (ik heb toen bv botmix genomen en die ingevroren in de kong), verder deed ik later stukjes barforgaan in de puzzels van Nina en deed ik kunstjes leren om de hond moe te krijgen.
Door Fynn
#1108472
Onze Asani is geopereerd aan ocd en had al maanden voordien minder beweging.
Dit omdat hij ontstekingsremmers had en verplicht aan de lijn uit moest korte rondjes.
Hij was toen 14 maanden ik heb zijn voer toen aardig wat verminderd.
ipv 800 gram kreeg hij 600 gram per dag barf.
Hij is mooi schraal gebleven en dat is ook beter voor de belasting van zijn poten.
Houd hem wel geestelijk wat bezig bv met een kong of zoekspelletjes in huis.

Sterkte
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1108541
bedankt allemaal voor de tips,ik voer nu ongeveer 400 gram per dag.alles prop ik in de kong zodat hij even lekker bezig is.we gaan regelmatig bij hem zitten en de bench open,lekker kroelen en spelletjes doen.maar het valt niet mee voor een gezonde pup van 7 maanden de hele dag stil zitten,en maar hele kleine rondjes met uit laten. hij is af en toe erg knorrig en heeft dan echt geen zin om te spelen,wel heeft hij het blaffen ontdekt(deed hij voorheen niet veel) dus dat is niet zo plezierig. ik hoop dat hij er snel aan gewent is en het ook weer leuk vind om spelletjes te doen :-[
#1110452
even een vraagje,nu roef minder mag eten,moet ik dan het vel verwijderen van de kippenpoten? ik vind dat altijd zo vet.roef krijgt ook kvv en ik neem aan dat daar al genoeg vetten in zitten.roef krijgt trouwens twee derde kvv(energique) en eenderde barf
#1110577
[quote="roefje"]
even een vraagje,nu roef minder mag eten,moet ik dan het vel verwijderen van de kippenpoten? ik vind dat altijd zo vet.roef krijgt ook kvv en ik neem aan dat daar al genoeg vetten in zitten.roef krijgt trouwens twee derde kvv(energique) en eenderde barf
[/quote]

Voor het barf gedeelte zou ik kiezen voor heel margere vlees soorten (wild/ witvis)
Bij eend en kip haalde ik het vel er ook af, in de kvv zit dan denk ik toch wel voldoende vet.
Verder koos ik voor Didot voor een vasten dag extra ipv elke dag minder eten geven, want dan kon hij zich toch nog lekker vol eten.
op de vasten dagen kreeg hij enkel groetenmix met een eitje.

Didot nam ik wel eens aan de (korte) lijn uit de bench, dan konden wel toch wel een klein spelletje samen doen.

Sterkte !
#1123480
nou we zijn nu 3 weken verder en roef is niks zwaarder geworden gelukkig,hij krijgt ongeveer 400 gram per dag en ik geef hem groentemix,zodat hij wat maagvulling heeft.ik ben nu wel bewuster gaan voeren in die zin dat het eten nu ook leuk voor hem moet zijn.dus veel kluif werk en in de kong proppen.we hebben een pvc buis gekocht met 2 einddoppen en in de buis hebben we gaten in geboord(en goed glad geschuurd) daar stop ik dan gedroogd spul in,ook goed voor een half uur afleiding.
#1123909
[quote="roefje"]
nou we zijn nu 3 weken verder en roef is niks zwaarder geworden gelukkig,hij krijgt ongeveer 400 gram per dag en ik geef hem groentemix,zodat hij wat maagvulling heeft.ik ben nu wel bewuster gaan voeren in die zin dat het eten nu ook leuk voor hem moet zijn.dus veel kluif werk en in de kong proppen.we hebben een pvc buis gekocht met 2 einddoppen en in de buis hebben we gaten in geboord(en goed glad geschuurd) daar stop ik dan gedroogd spul in,ook goed voor een half uur afleiding.
[/quote]


Goed zeg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door