Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1103211
Weet het echt niet meer,

Onze Noppes(engelse bulldog) van 8 maanden is allergie's voor alle bestrijdingsmiddelen voor vlooien .
Heb ook nog shampo's gebruikt maar ook hier  kan hij niet tegen .
Hij krijgt mega hotspot's  en voelt zich echt heel erg rot.
Ben bij de dierenarts geweest en die geeft aan  dat het enige wat ik nu nog kan proberen babyshampo is.
Vind het doodeng om nu nog iets te proberen wil natuurlijk het beste voor hem en wil toch  echt die hotspot's vermijden want het zijn echt hele grote plekken zijn hele nek zit onder.
hopelijk kan iemand van jullie advies geven bedankt alvast .
Tony(nanna)
Laatst gewijzigd door nanna op wo 26 nov 2008, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#1103447
ik gebruik hier ook nooit vlooienmiddelen.. hoewel ik ook 6 katten en een hond heb..
ik heb 1x bij kiki een pilletje gegeven van de da..
omdat ik een vlo zag..
slaat eigenlijk nergens op.. want de katten hebben ze dan natuurlijk ook..
kweet niet waarom ik dat deed.. :P
kiek en de rest van ons hebben er eigenlijk geen last van..

ik vraag me af..
ik heb vroeger op een engelse bull gepast..
die kreeg ook open plekken.. en dat werd zo erg.. dat ze hem voor zijn 2de jaar hebben moeten laten in slapen..
ze hebben nooit vers voer gegeven.. altijd brokken en andere ellende..
ís t wel allergie tegen vlooienmiddelen?
heb je het wel eens een lange tijd zonder gedaan?
en blijft t dan weg?
#1103451
Als hij wel allergisch zou zijn voor vlooien, dan hoef je ok geen bestrijdingsmiddel te gebruiken. Een vlo komt er toch wel eens een keertje op.  Zo'n kortharige hond kun je toch prima schoon houden met een kam.
Er ontgaat mij, waarom je nu met babyshampoo zou moeten wassen, want wat wil je daarmee bereiken?

Hanny
#1103517
crutz schreef: waarom gebruik je vlooien bestrijdingsmiddelen? heeft hij vlooien? is hij allergisch voor vlooien?
nee, dan hoef je toch ook niet prefentief wat te gebruiken....gelijk het probleem opgelosd...
Precies!

Ik gebruik nooit wat tegen vlooien.
#1103531
Hier gebruik ik ook nooit meer vlooienbestrijding. Blijkbaar is mijn hond niet gevoelig voor vlooien, ik heb er nog nooit een gezien. Hij krijgt vreselijke jeuk van Frontline enzo dus ik gebruik het liever niet....
#1103538
[quote="Elf"]
Hier gebruik ik ook nooit meer vlooienbestrijding. Blijkbaar is mijn hond niet gevoelig voor vlooien, ik heb er nog nooit een gezien. Hij krijgt vreselijke jeuk van Frontline enzo dus ik gebruik het liever niet....
[/quote]
Bestaat er zoiets als gevoelig voor vlooien?? Zoja, waar komen ze dan op af?
Ik heb bijna nooit last van vlooien gehad bij mijn hond. Gebruik er ook niet voor. Ze heeft ze een keer gehad in vijf jaar tijd.
#1103783
Mijn honden zitten er sinds een jaar of 2 onder. Altijd lopen ze te krabben en te jukken. Heb zowat alle bestrijdingsmiddelen geprobeerd maar niks helpt. Het enige wat ik nu doe is regelmatig de vlooienkam er door en die krengen verzuipen. Ik vertrouw die rotzooi niet meer.... kost veel geld en levert uiteindelijk niets op. En het blijft toch gif!
#1103790
Ik gebruik geen chemische middelen ( meer) tegen vlooien.
Ik geef ze wel knoflook maar of dat nou echt helpt tegen vlooien.
Ik heb vroeger wel vaker gehoord dat Alsem thee helpt tegen vlooien. Je moet hond daar mee insmeren dus niet om te drinken.
Moet je maar ff googlen oid.  
#1103801
Bedankt allemaal voor de reakties.

Onze nanna is super allergie's voor vlooien  en noppes ook vandaar dat ik ze echt zo veel mogelijk vlo vrij wil houden.
Noppes rolt en zit vrij vaak onder de poep vandaar het wassen met babyshampo.Knoflook krijgen ze ook en barf en kvv .
Hij heeft nergens last van als ik die 'TROEP'dus niet gebruik behalve als er zo'n springertje bij hem komt..
Ga dus maar proberen om het met de vlooienkam in de hand te houden
Anders nog eens met iets homeopatische proberen hoewel ik er wel wat bang voor ben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door