Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1106003
Hoe zit het nu eigenlijk met de calcium-fosforverhouding en met de koolhydraten behoefte van een hond??
Was vanmiddag in de dierenwinkel, met de meneer die altijd met voeding bezig is en ook zelf verse vleesworsten maakt en verkoopt en hij was niet zo gecharmeerd van het echte BARFwerk omdat daarbij de Calciumfosforverhoudingen te scheef zouden zijn. Voor kleine rassen nog niet zo'n probleem, zei hij, maar voor honden met formaatje pointer of groter wel, aldus hem.
Ook vroeg hij waar de hond de koolhydraten uit moet halen als je er geen rijst of pasta aan toevoegd (zijn worsten bevatten dus zilvervliesrijst)??
Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1106445
Nitus schreef: Helemaal eens, kan er geen zinnig woord aan toevoegen... (waarom schrijf ik dit dan ??? ;D)
Om Piké s woorden even kracht bij te zetten ;D

Ik ben het ook eens met de Pike.

@TS. Als je het door Pike aangereikte artikel gelezen hebt dan is denk ik meteen je vraag bij KvV beantwoordt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1106475
*Dorothea* schreef: tsja, je moet natuurlijk wel wat argumenten hebben om je zelfgemaakte worsten aan de man te brengen  :-\
Het principe blijft gewoon hetzelfde of het nu om een brokproducent gaat of om een versvoerproducent. Je kunt als niet-raketgeleerde niet-voerfabrikant nu eenmaal geen hond gezond voeren. Gaat altijd scheef en fout, moet je gewoon aan de deskundigen zoals hun overlaten.
Door - pien -
#1106622
Angelique schreef: Het principe blijft gewoon hetzelfde of het nu om een brokproducent gaat of om een versvoerproducent. Je kunt als niet-raketgeleerde niet-voerfabrikant nu eenmaal geen hond gezond voeren. Gaat altijd scheef en fout, moet je gewoon aan de deskundigen zoals hun overlaten.
'Waarom bestaan al die laboratoria eigenlijk, denk je?' vroeg een 'voedingsdeskundige'  (lees= naprater van br*kkenproducent) aan mij  ::) toen we het over rauw voeren hadden.
Ik zei 'ja, waarom eigenlijk  ::) ???  ;D ;D ;D die heb ik helemaal niet nodig, ik kan mn eigen eten samenstellen, dus ook dat van mn hond  :P
En toen werd ie link  :-X en zei dat ie me wel zou spreken als mn honden gestikt/doorboord waren door een botje  >:(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1106631
pike schreef: En als je zelf je worstjes gaat volstoppen en verkopen dan ben je blijkbaar in eens deskundig   :-X
Jep, to the point. Zo simpel gaat dat inderdaad.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1107404
Nou, zo simpel gaat het niet altijd. Deze man (van de worstjes) is continu bezig met voeding en opleidingen daaromtrent. Hij is ook grote voorstander van vlees voeren, hoewel hij natuurlijk ook brokken verkoopt, maar zijn eigen Ierse Wolfshond krijgt nooit brokken. Hij stopt geen worstjes vol, maar heeft een recept ontwikkeld van vers vlees, zilvervliesrijst, wat vetzuren en vitamines etc om zo in ieder geval tot een compleet product te komen. Dit wordt verplakt in een worstVORM, vandaar worstjes....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1107440
yuki13 schreef: Nou, zo simpel gaat het niet altijd. Deze man (van de worstjes) is continu bezig met voeding en opleidingen daaromtrent. Hij is ook grote voorstander van vlees voeren, hoewel hij natuurlijk ook brokken verkoopt, maar zijn eigen Ierse Wolfshond krijgt nooit brokken. Hij stopt geen worstjes vol, maar heeft een recept ontwikkeld van vers vlees, zilvervliesrijst, wat vetzuren en vitamines etc om zo in ieder geval tot een compleet product te komen. Dit wordt verplakt in een worstVORM, vandaar worstjes....
Dank je voor het bevestigen van mijn posting.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1107481
yuki13 schreef: Nou, zo simpel gaat het niet altijd. Deze man (van de worstjes) is continu bezig met voeding en opleidingen daaromtrent. Hij is ook grote voorstander van vlees voeren, hoewel hij natuurlijk ook brokken verkoopt, maar zijn eigen Ierse Wolfshond krijgt nooit brokken. Hij stopt geen worstjes vol, maar heeft een recept ontwikkeld van vers vlees, zilvervliesrijst, wat vetzuren en vitamines etc om zo in ieder geval tot een compleet product te komen. Dit wordt verplakt in een worstVORM, vandaar worstjes....
Alle opleidingen in de voeding zijn gebaseerd op brok en worden doorgaans door brokkenfabrikanten gegeven of gesponsord, ben ik bang. Er bestaan geen neutrale opleidingen op dat gebied.
Maar hij heeft dus geen gemalen botten in zijn worstjes maar een calciumsupplement.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1109206
Dat zal ik nog eens navragen...ik dacht wel botten, maar dat weet ik al niet meer (mijn hond mag namelijk geen rund, dus voor mij sowieso niet interessant)
Gebruikersavatar
Door pike
#1109320
yuki13 schreef: Dat zal ik nog eens navragen...ik dacht wel botten, maar dat weet ik al niet meer (mijn hond mag namelijk geen rund, dus voor mij sowieso niet interessant)
ik begrijp het verband niet tussen deze toevoeging en het wel of niet toevoegen van natuurlijk calcium  ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door