Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1106737
Normaal als ik groentemix doe met rode biet heb ik van die vacuuum pakjes, die zijn voorgekookt. Maar nu waren de verse bieten 30 cent de kilo. En heb ik dus kilo's ingeslagen. Moet ik die voorkoken of kunnen die echt rauw met vel in de machine gehakt worden?
Door stephany
#1106883
ik gebruik in de groentenmix ook verse rauwe rode biet. Maar of het goed is....??? lijkt mij wel, chendo vind het in elk geval lekker en doet het er goed op dus denk dat het gewoon goed is.
Door 202Spots
#1106944
kira schreef: Normaal als ik groentemix doe met rode biet heb ik van die vacuuum pakjes, die zijn voorgekookt. Maar nu waren de verse bieten 30 cent de kilo. En heb ik dus kilo's ingeslagen. Moet ik die voorkoken of kunnen die echt rauw met vel in de machine gehakt worden?
Mag rauw maar moet wel echt gepureerd worden.
En wanneer je de blad van verse bieten hebt, dan is dat ook heel gezond om in de mix te doen! ;)
Door Bonny
#1107233
kira schreef: Normaal als ik groentemix doe met rode biet heb ik van die vacuuum pakjes, die zijn voorgekookt. Maar nu waren de verse bieten 30 cent de kilo. En heb ik dus kilo's ingeslagen. Moet ik die voorkoken of kunnen die echt rauw met vel in de machine gehakt worden?
in die voorgekookte, zit volgens mij ook zout. Ik doe ze rauw door de blender, moet wel zeggen dat het moeizaam gaat. Eeerst hele kleine stukjes, anders krijg je het niet fijn.Ik had vorige week door die rotbieten mijn hele keuken onder zitten, zelfs het plafond..... :D >:(
Door Laura2004
#1107288
Ik doe ze ook rauw door de keukenmachine, maar ik schil ze wel en de blaadjes zijn heel lekker voor in de salade (voor de homo sapiens dan hè  ;))
Door Lizzy
#1107299
Ik eet zelf ook geraspte rauwe biet! Heerlijk, over een salade van winterpostelein (of veldsla) en dan met wat citroen, olijfolie en peper als dressing erover. En niet te vergeten wat geroosterde sesamzaadjes. Dus ja, rauwe biet kun je ook aan je hond geven.
Gebruikersavatar
Door kira
#1109049
Ze vinden de rauwe bietjes lekker. Heb opdracht gegeven de bietenboer maar leeg te kopen, voor dat prijsje wil ik wel een voorraad hebben, ze blijven volgens mij net als aardappels en winterpeen eindeloos goed mits juist bewaard (dus koel en donker).

Lizzy, eet jij winterpostelein rauw? Ik dacht dat je dat moest koken. Ga het recept maar eens proberen.
Door Laura2004
#1109068
kira schreef: Ze vinden de rauwe bietjes lekker. Heb opdracht gegeven de bietenboer maar leeg te kopen, voor dat prijsje wil ik wel een voorraad hebben, ze blijven volgens mij net als aardappels en winterpeen eindeloos goed mits juist bewaard (dus koel en donker).

Lizzy, eet jij winterpostelein rauw? Ik dacht dat je dat moest koken. Ga het recept maar eens proberen.
Ik eet het ook vaak rauw, verwerkt in een salade, net zoals verse bladspinazie en rode kool, veel groentes die vaak gekookt worden zijn rauw veel lekkerder  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door