Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1106965
Ik heb vandaag voor de eerste keer iets gedroogd, schapenlong. Ik heb geen droog machine dus heb het in de over gedaan met het deurtje op een kier. Het is wel redelijk hard geworden, harder dan dat je het in de winkel koopt, maar het valt in elk geval zeer in de smkaar!!

Maar nu mijn vraag hoe en hoelang kan ik dit bewaren?? Ik weet dat je het ook kunt invriezen maar ben benieuwd hoe lang je het buiten de vriezer goed kan houden.
Op de verpakking van de dierenwinkel staat geen datum volgens mij.....
Door Nynke
#1106980
als het kurkiedroog is  :D  kun je het praktisch oneindig lang ewaren. Als er maar geen vet aanzit ::) want vet wordt ranzig. Ik zou het wel in een afgesloten doos bewaren  :)
Door stephany
#1107001
Mooi dankjewel!! Heb namelijk 4 kilo long van herby gemalen gekregen, is al in stukjes gesneden en hoeft dus alleen maar in de oven!
Heb het nu ook in een afgesloten doosjes zitten. Ga ik voortaan lekker zelf drogen inplaats van kant- en - klaar te halen in de dierenwinkel.
Door Huskymeisje
#1107007
stephany schreef: owja nog een vraagje..... geld dit alleen voor long dat het zo lang bewaard kan blijven??
Nee eigenlijk voor alles wat je droogt volgens mij. Zolang het maar echt kurkdroog is.
Door DaisyD
#1108045
Het helpt als je er rijst bij doet. Dit trekt het eventuele vocht er nog verder uit. Rijstbuideltjes zijn nog handiger want dit gaan niet tussen je gedroogde dingetjes in zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door