Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1106578
Moyra vloeit nu 18 dagen. De kleur verandert niet echt vergeleken met het begin van de loopsheid; het is nog steeds redelijk donkerrood. Is het normaal dat ze zo lang vloeit of zit er iets niet goed?  Ik heb al wel wat rondgelezen maar het is me niet echt duidelijk.  :-\

De vorige loopsheid heeft ze in totaal maar een dag of 7 gevloeid en werd het de laatste dagen ook steeds lichter van kleur.
#1106634
Het verschilt per teef. Hier heb ik ze die letterlijk droog komen te staan, maar ook die gewoon drie weken vloeien waarbij hooguit de kleur in de dekdagen wat verschiet. Het kan best zijn dat jouw hond haar dektijdstip verlegd heeft en dat daarom de verkleuring uitblijft, maar het kan ook gewoon gebeuren dat ze 3 weken door blijft vloeien.  Hoeveelste loopsheid is dit?
#1106829
Dit is haar tweede loopsheid bij ons. Omdat het een straathondje is weten we niet precies hoe oud ze is. In maart was ze voor het eerst loops; ze was toen (geschat) 11 maanden.

V.w.b. het dektijdstip: ze 'staat' al ruim een week (alleen voor Tristan, maar die kan niks meer) ik zag het haar vandaag nog doen. Als het dektijdstip verlegd wordt naar later in de cyclus, is het dan ook zo dat ze langer dan 21 dagen blijft vloeien? Of moet het vloeien hoe dan ook met een week of 3 over zijn?
#1106839
[quote="tristan"]
Dit is haar tweede loopsheid bij ons. Omdat het een straathondje is weten we niet precies hoe oud ze is. In maart was ze voor het eerst loops; ze was toen (geschat) 11 maanden.

V.w.b. het dektijdstip: ze 'staat' al ruim een week (alleen voor Tristan, maar die kan niks meer) ik zag het haar vandaag nog doen. Als het dektijdstip verlegd wordt naar later in de cyclus, is het dan ook zo dat ze langer dan 21 dagen blijft vloeien? Of moet het vloeien hoe dan ook met een week of 3 over zijn?

[/quote]

Als ze al dagen staat, dan zou ik ervan uit gaan dat ze gewoon in haar dekdagen zit en dan met meer uitvloeiing dan de vorige keer. De vorige keer is waarschijnlijk (met 11 maanden) haar 1ste keer geweest en een 1ste loopsheid stelt qua vloeiing (en geur) meestal niet echt veel voor. De meesten honden zijn neit zo van de tellerige of op de kalender kijken, dus zie die 21 dagen als een richtlijkn dat ze loops zijn c.q. vloeien, maar dat kunnen er ook 24 worden.
#1106996
[quote="Angelique"]
Als ze al dagen staat, dan zou ik ervan uit gaan dat ze gewoon in haar dekdagen zit en dan met meer uitvloeiing dan de vorige keer. De vorige keer is waarschijnlijk (met 11 maanden) haar 1ste keer geweest en een 1ste loopsheid stelt qua vloeiing (en geur) meestal niet echt veel voor. De meesten honden zijn neit zo van de tellerige of op de kalender kijken, dus zie die 21 dagen als een richtlijkn dat ze loops zijn c.q. vloeien, maar dat kunnen er ook 24 worden.
[/quote]

Ok, dan kijk ik het nog rustig even aan. Dank!  :)
#1107885
Als het echt donkerrood bloed is zou ik er niet gerust op zijn :-\. Doet mij teveel aan baarmoederontsteking denken... Ik wil je niet bang maken, maar houd haar wel even goed in de gaten. Misschien even de temp. op nemen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door