Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Presley
#1105839
Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Het gaat om een hond van 9jaar oud. Er werd eerst regelmatig mee getraind, maar wegens ziekte voorlopig niet meer. Hij heeft thuis voldoende plek om lekker rond te rennen. Wel is er sinds kort artrose bij de hond vastgesteld.

Het probleem is nu, de hond heeft schrale rode plekjes tussen zijn tenen en kussentjes. Ze zijn hier al voor naar de dierenarts geweest, en kregen hier zalf voor. Deze zalf werkte niet, de hond vond het juist lekker, en ging dus nog meer tussen de tenen/kussentjes likken.
Hij heeft dit probleem aan 3 poten.
Welke oplossing zou hier nog voor zijn, ze hebben al vanalles geprobeerd, de hond blijft aan de voetjes likken.

groetjes
Door *wendy*
#1105866
Pff dan zou ik even bij Bram moeten informeren wat wij toen gehad hebben.
Misschien kan k het hier terug vinden. Ik ga ff zoeken.  ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1106330
Naast allerlei smeerseltjes zou ik ook een bezigheid voor de hond gaan zoeken die hij wel kan doen. Een hond waar altijd mee getraind is en nu ineens niet meer kan daardoor zulke klachten krijgen. Een beetje rondrennen in de tuin gaat de meeste honden al snel vervelen ;).
Speuren of zoekspelletjes, of kunstjes aanleren met (of zonder) clicker, de krant op laten halen wat dan ook.... maar ik denk dat het voor deze hond wel eens belangrijk kan zijn om een bezigheid te hebben.
Door Femke
#1107227
waar zit de artrose dan? Met die rode uitslag is het een beetje kip-ei verhaal: Likt de hond omdat hij jeuk of pijn heeft en krijgt hij hierdoor uitslag of is de uitslag de oorzaak van het likken?
Honden kunnen aan hun poten likken als ze bijv zeurende pijn van artrose hebben maar het kan ook gedragsmatig zijn omdat hij ineens helemaal tot stilstand is gekomen.
Door Presley
#1107506
Bedankt voor alle antwoorden!

Nitus, ik ben het wel met je eens.
De eigenaar is 9maanden ziek geweest, maar komt nu weer wel langzaamaan op de training.
Veel kan hij niet meer doen met de hond, hij mankt ook regelmatig erg.
Het is niet zo dat ze helemaal niks doen met de hond hoor, maar de mensen zijn ook al wat ouder.
Ik zal de smeerseltjes zoals Tea tree olie doorgeven. (waar kun je dit halen??)
Het is ook een kip-ei verhaal, als je zelf droge lippen hebt lik je er ook steeds aan, waardoor het erger wordt..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door