Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Muisje
#1104513
zins een week loopt Jack te kuchen en te proesten :-\ Hij heeft kennel hoest gehad en daar lijkt het helemaal niet op.
Maar het lijkt per dag erger te worden. Ik ben deze maand al 2 a 3x naar de DA geweest. Eerst omdat hij een bult op zijn
schouder kreeg en daar heeft hij een spuit voor gehad, daarna weer naar de dierenarts omdat hij overgaf en diarree had
en niet meer wou drinken of eten de DA heeft toen ook weer naar de bult gekeken.

Wanneer hij wil blaffen moet hij kuchen en zuigt hij een hele boel  lucht in en weer uit en lijkt het dat hij moet kotsen maar
er komt niets uit. Hij is vandaag ook wel wat sloom en slaap  hij zins gisteren veel. Ik snap er niks meer van, weten jullie
misschien wat het kan zijn?
Door Adinda
#1104517
Wat erg allemaal!
Ik zou het niet weten. Zit er misschien niet iets vast in zijn keel wat irriteert.
Ik hoop dat iemand anders je beter kan helpen!  :-*
Door Ine
#1104521
Het lijkt mij toch kennelhoest.
Heeft de hond koorts?
Xo niet, zou ik hem tussistin geven of een ander hoestdrankje, zoals tijmsiroop. De kinderdosering.
Heeft hij wel koorts, dan even naar de da voor een AB-kuurtje.
Het is pech hebben, dat je nu even wat vaker bij de da loopt.
Door Muisje
#1104522
Daar heb ik aan gedacht maar er zit niks het stopt ook niet als hij drinkt.
Ik masseer zijn keel wanneer hij een heftige aanval krijgt, hij spreid zijn poten dan helemaal uit
en zuigt veel lucht aan.

@ Ik zal eens kijken of hij koorts heeft, en dan naar de winkel of de DA
Door Muisje
#1104533
Ik kan geen termometer vinden is er een andere manier om te kijken of hij koorts heeft
Door Ine
#1104536
[quote="Muisje"]
Ik kan geen termometer vinden is er een andere manier om te kijken of hij koorts heeft
[/quote]

Helaas niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1104540
[quote="Muisje"]
Daar heb ik aan gedacht maar er zit niks het stopt ook niet als hij drinkt.
Ik masseer zijn keel wanneer hij een heftige aanval krijgt, hij spreid zijn poten dan helemaal uit
en zuigt veel lucht aan.

@ Ik zal eens kijken of hij koorts heeft, en dan naar de winkel of de DA
[/quote]

Met het masseren van z'n keel stimuleer je juist de hoestprikkel.
Die hond heeft gewoon kennelhoest en zoals je het verteld niet te zuinig ook.

Koorst is niet noodzakelijk bij kennelhoest en in deze zou ik echt even naar de dierenarts gaan en daarna naar een winkel voor een flinke fles Natterman (met codeïne). Liefst even met wandelen geen halsband om maar een tuigje en vooral niet de keel masseren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1104541
[quote="Muisje"]
Ik kan geen termometer vinden is er een andere manier om te kijken of hij koorts heeft
[/quote]

Als je toch zo naar de Da gaat dan zou ik me hier even niet druk om maken, kijken ze daar dan wel naar.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1104644
kennelhoest!
bisolvon of id natterman drank en extra vit c geven
en proberen hem een beetje rustig te houden, met inspanning wordt het gehoest erger
Door Muisje
#1104694
Bedankt alllemaal, kom net van de DA af, heb pillen gekregen en moet bizolvon halen..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1104746
[quote="vanaalst"]
wat voor pillen?
[/quote]

Zal Ab zijn. (ook gezien zijn overige advies dat je brokjes moet voeren voor de tanden en zo ::) )
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1104783
[quote="Angelique"]
Zal Ab zijn. (ook gezien zijn overige advies dat je brokjes moet voeren voor de tanden en zo ::) )
[/quote]
:P :P
Door cathrien
#1105636
[quote="Muisje"]
Uhmm, Doxyclin heten de pillen..
[/quote]

Dit is AB.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door