Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door golden lisa
#1102585
Beste vrienden,

Vorige zaterdag had mijn golden retriever een zware aanval epilepsie. Ik was net een week overgeschakeld van Eukanuba naar Royal Canin specifiek voor Goldens. Nu blijkt uit de website "elipepsie bij honden" dat de additieven (oa BHA)  in dergelijke voeding oorzaak kunnen zijn van meer aanvallen.... Ik wil nu zo snel mogelijk overschakelen op versvleesvoeding, maar weet niet waar te beginnen om geen risico s te nemen. In mijn buurt kan ik zo n pakjes diepvriesvlees kopen, maar is dat OK? Hoeveel moet ik dan geven? Ik was van plan om hierbij rijst te koken? Maar is dat dan voldoende, of moeten daar ook groenten bij? En krijgt ze dan voldoende ballaststoffen naar binnen?
Ik zit met heleboel vragen hieromtrent, dus hoop dat ik even op jullie ervaring mag rekenen?
En dan maar hopen dat ik in België evenveel aanbod in de dierenvoedingswinkels vind als bij jullie in Nederland?

Alvast dikke merci voor jullie hulp!!
in naam van mijn Golden Lisa ;)
Door Laura2004
#1102595
Rijst zou ik niet geven. Ik meen me ook te herinneren dat het voor honden met epilepsie beter is om zo min mogelijk koolhydraten te eten.

Ik zou overstappen op complete diepvriesvoeding als je niet wilt barfen.

Hier staan alle versvleesvoeding merken:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html


Lees deze link door, zodat je wat meer te weten komt over compleet versvlees (vaak wordt de afkorting kvv gebruikt hier op het forum):

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html

Bij kvv hoef je niets bij te voeren, want dat is 'compleet', volgens mij wordt Duck in ieder geval verkocht in België en misschien kan je meebestellen met andere Belgen hier op het forum, daarvoor kan je een oproepje plaatsen in de 'verzamelplaats' hier op het forum.

Ik hoop dat er nog andere leden reageren, want er zijn volgens mij meerdere mensen hier met honden met epilepsie, dus die zullen je zeker meer kunnen vertellen. Ik zou ook heel selectief (of eigenlijk helemaal niet) gaan enten. En geen rijst geven hè  ;)

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt! Heel veel succes en als je nog meer vragen hebt horen we het wel  ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 25 nov 2008, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1102666
Overschakelen op een zo schoon mogeljke voeding is voor iedere hond beter, dus ook voor eentje die epilepsie heeft. Ik zou wel langzaam omschakelen, want als epilepsiepatiënten ergens moeite mee hebben zijn het hele abrupte wijzigingen in hun leefpatroon.
Aangezien de meeste kvv's al graan bevatten hoef je er geen rijst bij te geven. Groenten en andere gezonde aanvullingen mag altijd.

Hoeveel je moet geven staat wel op de verpakking, dat is afhankelijk van leeftijd, gewicht en aktiviteit van de hond.

Hoelang heeft ze al epilepsie?
Door akishino
#1105527
Heb je al eens hier gekeken? www.epilepsiebijhonden.nl/forum
Staat ook het één en ander op, waar je veel aan kan hebben.

Mijn reu krijgt alleen maar barf. Hij heeft ook epilepsie. Sinds ik barf en hij goed is ingesteld op zijn medicatie heeft hij geen aanvallen meer gehad. Dat is sinds augustus.
Is natuurlijk niet voor alle honden hetzelfde!
Door golden lisa
#1106308
akishino schreef: Heb je al eens hier gekeken? http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum
Staat ook het één en ander op, waar je veel aan kan hebben.

Mijn reu krijgt alleen maar barf. Hij heeft ook epilepsie. Sinds ik barf en hij goed is ingesteld op zijn medicatie heeft hij geen aanvallen meer gehad. Dat is sinds augustus.
Is natuurlijk niet voor alle honden hetzelfde!
Ja de website "epliepsie bij honden" was het eerste waar ik op terecht kwam en bracht me inderdaad heel veel bij.
Het is trouwens via hen dat ik op "barfplaats" terecht kwam.
Voor mij staat nu ook wel vast dat ik geleidelijk naar barf wil overschakelen.
En dan maar hopen dat de aanvallen uitblijven!!
Door ulla
#1107014
persoonlijk vind ik voeding zo wie zo heel belangrijk.
Maar met Sven mijn overleden epileptische hond, was ik net iets erger dan met de andere honden.
Ik voerde zoveel mogelijk biologisch,en wild.
Daarnaast gemalen noten en eieren.
Graan o.i.d. kreeg hij niet.

je kan beginnen met kvv,en dan zou ik er eentje kiezen waar gemalen bot inzit ipv een onnatuurlijke toevoeging.
In Bibi en Haaks Barf zit gemalen bot en ook in Bandit, deze laatste is biologisch.
In Haaks Barf en Bandit zitten ook gemalen groenten.

Succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door