Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1105103
Waar halen jullie je groentemix vandaan ? Kopen jullie het vers of durf je te vragen naar 2de hands groente ?
Heb pas verse groente gehaald maar was voor een groentemix voor 1 maand (+/- 7kg) 7 euro kwijt. Leek me veel. Hoeveel zijn jullie kwijt ?
Door Nynke
#1105105
hoi, ik denk dat dat niet heel duur is. Ik kijk altijd wel of er wat in de aanbieding is, maar als dat nu bijv. prei is, heb je er niets aan, dat kun je toch niet gebruiken voor de hondjes. 
Door stephany
#1105116
Heb vorige week nog groentemix gemaakt voor ongeveer 5 a 6 weken. En was 10 euro kwijt. Dus komt ongeveer op het zelfde neer. Daarbij gebruik ik vaak boontjes en spinazie uit de diepvries, dat scheelt ook weer in de kosten.  Maar ik denk toch dat ong. 7 euro wel gemiddeld is per maand.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1105127
wij hebben een volkstuin dus lekker verse groente,en ik neem meestal de groente die daar op het ogenblik groeit,soms haal ik er nog wat bij uit de winkel.

Ik ga naar de lidl die is niet zo duur als appie.
Door Lizzy
#1105353
Ik heb geen idee hoeveel ik uitgeef aan groentemix. De meeste groentes haal ik bij de biologische winkel, dus ik vermoed een veelvoud van 7 euro per maand.
Door *Natasja*
#1105354
Ik haal altijd groentes op de markt. Voor de honden ben ik dan meestal rond de 10 euro kwijt, en daar doe ik dan een week of 3 mee. Het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel honden je hebt, hoe zwaar ze zijn en hoe vaak je groentemix geeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#1105370
Ik koop alles vers bij de groenteman. Ik neem nooit "oude" groente,  want die bevat naar mijn idee toch minder vitamines. Zelf eet ik ook geen verlepte groente. Voor de 3 honden ben ik zo'n € 10,00 kwijt voor 4 weken (dat is ongeveer 4,5 kg aan groentemix).
Door Xada
#1105380
Ik heb altijd aan het eind van de marktdag groente gehaald. Ik nam dan de groente die er niet echt mooi meer uitzag, maar wel goed te eten was. Meestal kostte dit mij niets.
Door Huskymeisje
#1105508
ik krijg het allemaal gratis. Het is allemaal afval wat ik krijg. Spullen die niet meer verkoopbaar zijn maar nog wel goed genoeg voor de honden enzo. Dat soort spul en wat ik niet kan gebruiken gaat naar iemand die een zwijntje heeft.

Maar eerlijk gezegd, 7 euro voor een hele maand groentemix vind ik niet duur hoor.
Door Borke
#1107424
Ik gebruik alleen verse groente die ik er speciaal voor koop, veelal in de biologische winkel, dus dan red ik het niet met 7 Euro.
Onverkoopbare groente geef ik niet aan mijn honden.
Gebruikersavatar
Door nova
#1109420
De laaggeprijsde groentes maken hier het meerendeel uit van de groentemix.
Ik probeer om onder een euro/kg te kopen, lukt vaak maar niet altijd. Maar variatie vind ik ook belangrijk.
Ik koop in de supermarkt, boerderijwinkel of de markt
Door Xada
#1109608
Borke schreef: Onverkoopbare groente geef ik niet aan mijn honden.
Wat in Nederland onverkoopbare groente is, is vaak nog heel goed. Zeker als je de buitenste bladeren van een kool eraf haalt oid. Je snijdt de slechte delen weg en de rest is goed. Ook heb ik er zelf heel vaak van gegeten. Zo had ik ook contacten met een broodfabriek, alle brood dat een dag oud was werd weggegooid. Dat haalde ik dan voor mijn paarden en kippen en ook daar at ik wel eens van. Dat zijn allemaal dingen die je doet als je niet veel geld verdient.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door