Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door robbiemarie
#1102654
Hallo, Mijn moeder wilt het gaan proberen. Ze gaat over op vers. Bestelling is al gedaan, maar nu ben ik aan het zoeken hoeveel we haar het beste kunnen geven. Was dat nu 2% van haar lichaamsgewicht???
Het is een volwassen teefje van ongeveer 5 kilo.
Door nikèdog2000
#1102698
hoi wat goed van je moeder
mijn hondjes zijn tussen de 7 en 10 kilo
en krijgen 2 ons vlees per dag
jou hondje mag 100 gram per dag
als ik jou was s'morgens 50 gram
en s avonds 50 gram
succes
Door robbiemarie
#1102808
Ze is al 2 jaar. Ik heb mijn moeder geadviseerd om 150 a 200 te geven. Mocht het teveel zijn, kan ze altijd nog minder voeren.
Ze heeft 15 kilo besteld dus dan kan ze even vooruit! hahahaha
Door claudiaB
#1102896
Hier 3 jack russels die tussen de 200 tot 400 gram per dag krijgen.

Het is heel erg afhankelijk van hoeveel lichaamsbeweging de hond krijgt.
Ik zou beginnen met 200 gram en dan zonodig aanpassen.

succes.
Door ~Joke~
#1105341
Hangt van het hondje af, mijn Border Terrier van  7.5 kg eet ongeveer 220 gr per dag, mijn Border van 6.5 kg eet dezelfde hoeveelheid. Ik zou eerst de door CB aanbevolen hoeveelheid aanhouden en dan niet de 20 maar de 30 gr per kg lichaamsgewicht. Kleine hondjes hebben relatief meer nodig dan grote rassen. Mijn honden vielen eerst af op carnibest.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1105463
Ik zou zo snel mogelijk het hondje 1 maaltijd per dag geven. Idd hebben kleine hondjes vaak wel iets meer dan 2% nodig. Denk dat 150 gram goed is om mee te beginnen en dan is het een kwestie van kijken, kijken, kijken.

Het voordeel van 1x daags voeren is dat het hondje tenminste een behoorlijke hoeveelheid eten krijgt. Uiteraard is en blijft dit een persoonlijke keuze.
Door Truus
#1105913
[quote="Pauline"]
Ik zou zo snel mogelijk het hondje 1 maaltijd per dag geven. Idd hebben kleine hondjes vaak wel iets meer dan 2% nodig. Denk dat 150 gram goed is om mee te beginnen en dan is het een kwestie van kijken, kijken, kijken.

Het voordeel van 1x daags voeren is dat het hondje tenminste een behoorlijke hoeveelheid eten krijgt. Uiteraard is en blijft dit een persoonlijke keuze.
[/quote]
Zo doe ik het ook. ;)
Ik kijk trouwens naar de hond..te mager meer geven en te dik minder. Is voor elke hond weer anders dus.
Door svdz
#1108898
Vind 200gr best veel, maar je moet gewoon even kijken of het hondje aan komt of af valt, als die spekkig wordt mag het wel wat minder.

Donna is rond de 7 kilo en krijgt 'maar' 150gr per dag (nu zelf maar 125 omdat ik dan makkelijk een 250gr verpakking in 2 kan delen) maar ik geef wel koekjes om te trainen en tussendoortjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door