Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1104362
Heeft iemand daar ervaringen mee als een hond bang is voor vuurwerk?

Of wat kan je anders kopen en is dit alleen via internet te bestellen of verkopen ze dat ook in een dierenwinkel/de tuinen of zoiets?
Door Lizzy
#1104376
Ja, hier helpt het echt drie keer niet (nou ja OK, mijn honden zijn niet bang voor vuurwerk, maar ik heb het in andere situaties geprobeerd en het werkt dus niet).
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1104409
O dat schiet lekker op ;D,wat zou ik dan kunnen proberen voor een hond die af en toe plat gaat op zijn buik als hij een rotje hoort in de buurt?

In huis heeft hij er geen last van maar buiten >:(
Door Mevroi Kruim
#1104594
Ik ben er nu mee begonnen, merk nog niks maar is denk ik een kwestie van doorzetten.
En verder heb ik Puur Nervositeit, en voor oud en nieuw zelf Rescue. Ik ben driftig aan het trainen met de vuurwerk CD maar daar was hij na 3x afspelen al niet meer van onder de indruk. De trekrotjes en knal-erwten liggen klaar voor de verdere training.
Wat ik ervan begreep is eht de bedoeling dat ze ontvankelijker worden voor training en niet zo diep in de paniek schieten dat ze niet meer bereiktbaar zijn. Of het werkt ... we zullen het zien.

Er zijn veel meer van die rustigmakers in de handel, bij Dursydog hebben ze eea.
Door geer
#1104909
Hier helpt het wel. Ted heb ik eens per ongeluk overgedoseerd...eh...dat was goed te merken  ;D Ik heb het toen inderdaad ingezet om haar bereikbaarder te maken voor training; Ted was na de verhuizing zo op dreef dat ze oervervelend werd en een beetje van het pad af raakte. Met de Rust heb ik haar over een belangrijke hobbel geholpen, heb ik getraind met de Fisher Discs (lukte eerder niet) toen ben ik weer gestopt. Sophietje staat er nu ook op, niet op de volledige dosering. Niet omdat ze nerveus is, maar om te zien of ze wat makkelijker kan ontspannen, de dingen wat beter los kan laten. En het lijkt te werken. Tenminste. Ze lijkt blijer, relaxter...ze komt het kantoor 's ochtends binnen en gaat eerst proberen mijn collega's tot een robbertje rondjesrennen te verleiden, dat zou ze voorheen maar eng hebben gevonden. Ze gaat bij bezoek op schoot liggen; deed ze voordien ook niet. Ze lijkt gewoon wat 'makkelijker' te worden. Ik denk wel dat het een illusie is om een mega-vuurwerkangstige hond alleen met supplementen van zijn angst af te helpen, zo werkt het niet. Je moet m.i. kijken naar de mate van angst en daar je verwachtingen op aanpassen. Bij Saar (die was héél bang) al heel wat dat ze met rust, pn nervo en rescue, naar buiten wilde om een plas te doen. Wilde ze anders echt niet, de hele maand december niet. Bij Saar was dat 'even plassen' al een verbetering, terwijl je bij honden die misschien alleen wat schrikkerig zijn een heel end verder komt.
Door pallas
#1105465
Bij Nox heeft het vorig jaar goed geholpen.
De eerste dagen was ze aardig stoned, daarna ebde dat weer weg en kon ik haar beter trainen voor haar vuurwerk angsten.
Ze sloeg minder snel 'op slot' en daardoor kon ze nog op mij reageren.

Eigenlijk moet ik nu weer mee aan de slag, maar heb er nog geen tijd voor gehad :-[
Door Fido
#1105474
Wij verkopen het best wel veel, er komen nu ook mensen terug die vorig jaar het gegeven hebben en dat het goed heeft geholpen.
Maar ik heb er ook klanten tussen waarbij het niet werkte. Kwestie van uit proberen dus.

Ik denk wel dat als je een dier hebt die écht flipt of overdreven angstig is dat rustcompositum (maar ook andere alternatieve middelen) niet werken. De angst overheerst dan alles :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1105696
In huis nergens last van Rocky ook niet met de jaarwisseling ,het is meer in de periode ervoor af en toe een knal in de verte dan kijkt hij angstig gaat soms plat op de grond en wil alleen maar naar huis.
Dus echt heel extreem is het gelukkig niet,meer als ondersteuning een middel ervoor.


Vlak voor oud en nieuw lopen we kortere stukjes en /of tijdstippen zoveel mogelijk of erg vroeg s'morgens de grote ronde en s'avonds laat een rondje.

Ik heb het nu ergens besteld en kan het in mijn woonplaats ophalen dus dat is weer makkelijk,ik laat het heir wel weten of het helpt zo ja of nee.

Of kan ik beter puur nervositeit geven?
Door errita
#1105952
Ik ben voor Rex ook aan het zoeken voor een geschikt middel
Nu las ik op een website voor dieren vitaminen een plan van aanpak n.l
Even kort samengevat ;

vanaf 1 dec  -Rust Compositum
vanaf 15 dec - Puur Nervositeit
op de dagen zelf Bach Rescue Remedy.
Wat denken jullie daar van?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1106277
Ik ga dat ook zo eens proberen ,ik kom dat ook overal op internet tegen,ik heb ze allebei al besteld,en kan het ophalen van de week.
Door Borke
#1107428
Bij Borke deed het helemaal niets.
Wat bij hem beter hielp was maatwerk gemaakte Bachdruppels.

Dit jaar probeer ik het met een DAP band en ik haal volgende week Telizen bij de DA.
Bij Borke gaat het me vooral om de periode van de losse knallen.
Als de vrije verkoop van vuurwerk een feit is, dan wandel ik niet meer met hem, behalve 's ochtends vroeg. De rest is dan snel een plasje in de tuin en weer naar binnen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1113446
Borke schreef: Bij Borke deed het helemaal niets.
Wat bij hem beter hielp was maatwerk gemaakte Bachdruppels.

Dit jaar probeer ik het met een DAP band en ik haal volgende week Telizen bij de DA.
Bij Borke gaat het me vooral om de periode van de losse knallen.
Als de vrije verkoop van vuurwerk een feit is, dan wandel ik niet meer met hem, behalve 's ochtends vroeg. De rest is dan snel een plasje in de tuin en weer naar binnen.
wat is Telizen?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1113447
Kay en Didge staan nu een week op de rc en ik vind ze in huis relaxter. Maar gisteren toen er hier een rotje afging vlogen ze beiden onder de tafel :o. Dus weet niet of jet straks de gewenste resultaten gaat opleveren ::)
Volgende week krijgen ze de nervositeit erbij, en doe ik ze de DAP band om. Ik heb de verstuiver al in het stopcontact
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1113797
ik wilde net gaan klagen over de R.C.    ;D
de eerste dag viel kiek tijdens onze avondmaaltijd in slaap met dikke rooie ogen en hangwangen..  ;D
maar daarna leek het haar niks meer te doen..
hoewel t me wel opvalt dat ze vaker zelf speelt in huis..
ze pakt dan haar piepebeest en gaat hem in de lucht gooiend achterna..
dat deed ze eerder eigenlijk maar heeeeeel zelden..

wel merk ik dat ze vaker in huis plast en poept..  :-\
is ook begonnen direct na de r.c... dus ik vermoed dat t wel met elkaar in verbinding staat..
maar waarom ze dat doet weet ik niet..
verder merk ik niet echt dat ze rustiger wordt.. (ik heb de r.c. niet vw vuurwerkangst hoewel kiek daar wel bang voor is)..
ik merk alleen wel dat ze meer reageert op een commando wanneer ze gaat blaffen..
ze komt net als altijd naar me toe gerend..
dan geef ik t commando "stil!" en na een paar tellen krijgt ze een brokje..
ze lijkt nu iets sneller te reageren op dat commando..
ik schrik me nog wel steeds t apezuur als ze begint te blaffen..  >:(
daar baal ik ECHT van..

misschien dat ik de puur rust er nog bij haal..
de bach deed voorheen niks..
maar ik hoop wel dat we dat blaffen onder controle krijgen..
als ze dat alleen in de tijd van oud en nieuw doet vind ik t niet erg..
maar de rest van t jaar ben ik toch wel erg op mijn rust gesteld..  :-X
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door