Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door connie63
#1099939
de kat van mijn vriendin is van achter helemaal verlamt, ze is naar de dierenarts geweest en die heeft een hormonen spuit gegeven en een vitamine b prik maar tot nu toe helpt het niet hij sleept met heel z'n achterkant ook door de kattebak waardoor ze hem iedere keer moet wassen nu ook inmiddels haar hele huis er naar stinkt en ze weet ook niet precies hoe oud hij is want hij is 10 jaar geleden aan komen wandelen

ze wil zelf nog acupunctuur laten doen bij hem, maar wat zouden jullie doen???
Door maddoc
#1100178
tja, als de kat al 3 weken een totaal verlamde achterhand heeft en geen verbetering op de behandeling heeft getoond denk ik niet dat dit nog op te lossen is eigenlijk,
en vind ik het eigenlijk ook heel erg zielig om hem zo rond laten lopen,  oftewel slepen, een kat is dan toch wel erg onthand en kan dat ook niet snappen, daarbij ga je op een gegeven moment ook doorgesleten plekken krijgen.
ik neem aan dat hij dan ook incontinent is?

Is ze wel weer voor controle teruggegaan of iig kontakt opgenomen over de prognose en wat haar opties zijn?
Door connie63
#1100228
nee het gekke is hij gaat wel gewoon naar de kattebak , maar ze zou volgende week weer naar de dierenarts gaan, ik heb al gezegt ik zou het beestje hoe zielig ook in laten slapen, ik heb hem zelf niet gezien , maar je kan mij ook niet vertellen dat het beestje er mee geholpen is met zo door te gaan , dus morgen kan ik haar weer bereiken dan zal ik het er nog met haar over hebben
Door maddoc
#1100306
ja,
het is hartstikke sneu als het kopje het nog zo goed doet,
en als hij wel continent is dat wel een plus, maar dan nog zie ik
zo een twee drie niet hoe je dit hanteerbaar voor de kat en zijn baasje kunt maken.
En als ze nog dingen wil proberen, moet ze daar ook geen tijd overheen laten gaan, hoe langer een verlamming bestaat des te kleiner de kans dat je het kunt keren (dan tel je in dagen ipv weken).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1100721
Klinkt als een hernia. En als die na drie weken nog niet verbeterd is, blijft het zo. Ik ken wel een kat die al drie jaar achter verlamd is en zich heel aardig red. Ze heeft een luier om en vraagt wel extra zorg.
Door connie63
#1107339
het was waarschijnelijk toch gewoon ouderdom want haar kat is gisteren overleden op haar schoot, en ze heeft hem in haar tuin begraven
Door verwonderd
#1108023
connie63 schreef: het was waarschijnelijk toch gewoon ouderdom want haar kat is gisteren overleden op haar schoot, en ze heeft hem in haar tuin begraven
Ach gossie...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door