Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bionda
#1099783
Hallo,

Ben inmiddels al een poosje bezig met Kefir maken en geven aan de hondjes. Ik heb nu inmiddels een flinke hoeveelheid roosjes, waar ik 1 1/2 liter kefir van kan maken om de dag. Ik giet 1 1/2 liter melk bij de roosjes, zet het tussen de 24 en 48 uur weg in een donkere kast (ik las laatst dat je het 2x daags moet omroeren, maar dat heb ik nooit gedaan omdat ik het niet wist...geen idee of dit kwaad kan als je het niet doet??) en verdeel de uitgelekte hoeveelheid over 2 honden. Heerlijk vinden ze het!! Interesseert ze niets dat het zuur is!!! Maar nu lees ik mensen die een paar eetlepels per week geven  :o dussss...vroeg ik me af of ze bij mij misschien een overdosis krijgen???????

;)Annabelle
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1099883
lijkt mij een beetje veel ::)
Ik maak 1 liter voor mijn 4 honden en hier doen ze een week mee. Verdeel het over 2 keer in de week
Door Juul
#1099895
Lijkt mij ook een beetje veel, Falco krijgt bijna iedere dag één klein scheutje over zijn eten. Of een lepel roosjes als ik teveel heb.
Door Huskymeisje
#1099940
zoveel krijgen ze hier idd ook niet. Ik laat het trouwens niet uitlekken maar geef het zo. Maar goed, ik laat het dan ook niet zo lang staan dat je echt yoghurt hebt maar meer een drank. Is veel minder zuur. Zelf vind ik het dan heerlijk met een scheut limonade erdoor.

BTW: hoelang kun je kefir(drank) eigenlijk bewaren?
Door svdz
#1099973
[quote="Huskymeisje"]
BTW: hoelang kun je kefir(drank) eigenlijk bewaren?
[/quote]

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar.

Trimsalon schreef 1 liter over 4 honden 2x pw te verdelen.
Hoe 'regel' je dit?
Je hebt elke 24 uur toch nieuwe kefir? Je kunt de bloemetjes niet zonder melk laten toch?
Ik zit daar nl een beetje mee, wat moet ik met elke dag één liter kefir? Er gaat dus veel weg en dat vind ik zonde. Drink het zelf niet vaak (ben geen zuivelliefhebber), eens in de paar dagen, klein glaasje.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1099988
[quote="svdz"]
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar.

Trimsalon schreef 1 liter over 4 honden 2x pw te verdelen.
Hoe 'regel' je dit?
Je hebt elke 24 uur toch nieuwe kefir? Je kunt de bloemetjes niet zonder melk laten toch?
Ik zit daar nl een beetje mee, wat moet ik met elke dag één liter kefir? Er gaat dus veel weg en dat vind ik zonde. Drink het zelf niet vaak (ben geen zuivelliefhebber), eens in de paar dagen, klein glaasje.
[/quote]

Ik maak 1 liter voor 1 week. Als ik geen drank maak, zet ik de bloemetjes in een laagje melk (afgedekt) weg in de koelkast. Tot ik weer nieuwe ga maken :)
Duidelijk uitgelegd ::)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1100027
Bij mij krijgen ze iedere ochtend een scheut in een bakje,ik roer er nooit in.

Ik weeg soms de bloemetjes omdat ongeveer 100 gram kefir op 1liter melk de perfecte is.

de rest doe ik in een schaaltje met melk in de koelkast ,of ik geef het weg of de honden krijgen een bloemetje

Ik doe tegenwoordig om de dag een liter melk met 100 gram bloemetjes,en wij drinken het zelf 2 x per dag,
Dus er staan altijd twee kannen met kefir in mijn kastje en om de dag is er een goed.
Laatst gewijzigd door *Marga* op za 22 nov 2008, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bionda
#1101908
:o dan geef ik dus inderdaad veeeel meer dan jullie! Belangrijk om te weten is...is de hoeveelheid belangrijk? Kan je een overdosis Kefir krijgen? Kunnen ze daar klachten van krijgen?
Door Zsary
#1101925
Klaargemaakte Kefir is gekoeld 48 uur houdbaar, zie www.kefir.nl
Ik maak het met de droge vorm van Kefir.nl, hoe komen jullie aan de bloemetjes, das weer nieuw voor mij?!

Ik drink zelf ook dagelijks een beker of 2 bekers, of ik zet man lief een beker voor.
Voorheen ontbeet ik met Biogarde, dit lijkt er op, dus lust het wel.
Honden krijgen dagelijks een scheutje, katten krijgen een likkie, een liter is hier zo op!
Omroeren doe ik niet, wel melkpak regelmatig even schudden en meer omdat het dan mooi glad wordt en niet klonterig en dat vind ik zelf prettiger drinken.
De ene keer is het met 24 uur dik genoeg, andere keer 36 uur.

Kefir neem ik als probiotica voor mezelf en geef het aan de honden omdat het een zinvolle aanvulling en extraatje is volgens voernatuurlijk.nl, maar waarom eigenlijk een zinvolle aanvulling? Ik wil altijd graag weten waarom ik iets geef! In de natuur komen ze ook geen Kefir tegen.
Wat heeft de hond in de natuur voor vergelijkbaars aan Kefir dat wij dit onze honden bijvoeren? Wie weet hier een goed antwoord op?

Groet Kim
Laatst gewijzigd door Zsary op di 25 nov 2008, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1103441
[quote="Zsary"]
Klaargemaakte Kefir is gekoeld 48 uur houdbaar, zie www.kefir.nl
Ik maak het met de droge vorm van Kefir.nl, hoe komen jullie aan de bloemetjes, das weer nieuw voor mij?!

Ik drink zelf ook dagelijks een beker of 2 bekers, of ik zet man lief een beker voor.
Voorheen ontbeet ik met Biogarde, dit lijkt er op, dus lust het wel.
Honden krijgen dagelijks een scheutje, katten krijgen een likkie, een liter is hier zo op!
Omroeren doe ik niet, wel melkpak regelmatig even schudden en meer omdat het dan mooi glad wordt en niet klonterig en dat vind ik zelf prettiger drinken.
De ene keer is het met 24 uur dik genoeg, andere keer 36 uur.

Kefir neem ik als probiotica voor mezelf en geef het aan de honden omdat het een zinvolle aanvulling en extraatje is volgens voernatuurlijk.nl, maar waarom eigenlijk een zinvolle aanvulling? Ik wil altijd graag weten waarom ik iets geef! In de natuur komen ze ook geen Kefir tegen.
Wat heeft de hond in de natuur voor vergelijkbaars aan Kefir dat wij dit onze honden bijvoeren? Wie weet hier een goed antwoord op?

Groet Kim
[/quote]

via het netwerk genaamd "BARFPLAATS" :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1103442
[quote="Ellen44"]
mag ik het recept van kefir van iemand??

groetjes Ellen
[/quote]

even in de bieb kijken (is een topic van bea)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1103917
Er wordt vaak genoeg kefir aangeboden,ik heb van de week een berichtje geplaatst.
geen reactie,nu heb ik via via weer verstuurd en er komt volgende week wel weer een berichtje dat ik over heb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door