Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aneska
#1099853
Gipsy is gelukkig na een dag vasten de CB gaat eten, maar nu eet ze bijna iedere keer niet allles op en met name de ´glibberige´ stukken laat ze liggen (de keren dat ze het wel eet is na de training dan heeft ze enorme honger). Ik heb ze ook al een keer een kippenlever gegeven maar daar wilde ze absoluut niks van hebben, ook rauw ei vind ze niks.
Krijgt nu te weinig voedingstoffen binnen omdat ze vaak de organen laat liggen? En hoe kan ik haar zover krijgen dat ze ook de organen gaat eten?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1100008
als ze cb eet, komt ze niet zo snel orgaan tekort, althans als je meer cb geeft dan barf in de week.
Meerdere honden (inc die van mezelf) hebben wat moeite met het eten van orgaan.
Als je het goed mengt met het andere vlees lukt het misschien wel.
Hier gooi ik het weleens heel even in de grillpan, dan kanen ze het wel op!
Door Aneska
#1100108
Ze krijgt iedere dag twee keer per dag CB en 2 a 3 keer in de week krijgen ze iets extra´s, ik weet (vind ik) nog steeds niet voldoende om ze ook gedeeltelijk te laten Barfen.
Ik heb het een paar dagen in hele kleine stukjes staan snijden en dan at ze het wel, maar dat moesten echt hele kleine stukjes zijn anders pikt ze ze er gewoon tussenuit  :-\. Maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om twee keer per dag alles klein te snijden, als uiteindelijk dat nog de enige oplossing is doe ik dat wel, maar dat is echt het allerlaatste.
Ik ga dat van de grillpan iig zeker uitproberen!! :)
Door Nynke
#1100280
Maar als je hondje al elke dag CB krijgt, krijgt ze echt genoeg orgaanvlees binnen hoor !!  :) Dus dat hoef je niet extra toe te voegen. Als je eens wat Barfdingetjes wilt toevoegen, kun je beter dingen geven die niet in de CB zitten, zoals bijv. een stuk paardenvlees of zo.
Door Aneska
#1100987
Maar van de CB eet ze vaak niet de organen op, zit er ook heel fijn gemalen organen in de CB? Zodat zij ze dan altijd binnenkrijgt?
Vanochtend voor het eerst kip/rijst voorgeschoteld en madame heeft er geen hap van op  >:(, maar straks krijgt ze nog een poging  :)
Door kojak
#1101179
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1101257
[quote="Aneska"]
Maar van de CB eet ze vaak niet de organen op, zit er ook heel fijn gemalen organen in de CB? [/quote]

het lijkt mij erg stug dat ze het orgaanvlees eruit haalt :-X :-\  het is toch allemaal vrij fijn gemalen  :)  :)
Door Aneska
#1101924
[quote="kojak"]
gaat rijst niet irriteren in het open gehemelte ? of gaat het om een ander hondje ?  ;)
[/quote]

Dit gaat over mijn eigen hondje, mijn Papillon.

Ik heb haar nu de kip/rijst gegeven, maar daar zitten grotere stukken in die laat ze liggen, alles wat fijngemalen is dat eet ze op. Voor zo´n klein bekkie is het al snel groot  :P! Wat voor mijn keesje een hap-slik-weg gerecht is, is voor mijn papillon een uitgebreid diner!  ;D  Maar als nu in het hele fijn gemalen deel ook organen zijn verwerkt is het niet zo erg,  maar is dat het geval?
Door Elfje
#1103387
Je zou ook de puppyvariant van CB kunnen geven.
Dat is zo fijn gemalen dat ze niet kan kiezen om bepaalde gedeeltes niet te eten,
en dat heeft dezelfde samenstelling.
Probeer ook eens smuldier vlees compleet dat vindt mijn maltezer ook erg lekker.
succes
Door Lizzy
#1103391
[quote="Aneska"]
Dit gaat over mijn eigen hondje, mijn Papillon.

Ik heb haar nu de kip/rijst gegeven, maar daar zitten grotere stukken in die laat ze liggen, alles wat fijngemalen is dat eet ze op. Voor zo´n klein bekkie is het al snel groot  :P! Wat voor mijn keesje een hap-slik-weg gerecht is, is voor mijn papillon een uitgebreid diner!  ;D  Maar als nu in het hele fijn gemalen deel ook organen zijn verwerkt is het niet zo erg,  maar is dat het geval?
[/quote]

Nou, zelfs een Papillon kan barfen hoor, dus die kleine stukjes in Carnibest: die zijn echt niet te groot voor zo'n klein bekkie! Je kunt de grotere stukjes natuurlijk kleiner snijden. Of even met de staafmixer de boel wat fijner maken.
Door bloemetje
#1103574
Zelfs mijn Guusje kan de CB aan hoor  8). Maar ik zou ook de staafmixer maar even hanteren anders. Je kunt ook een iets fijner Kvv proberen als je dat wilt. Bijv. Energique.
Door Aneska
#1103787
[quote="nikèdog2000"]
jou hondje weet zelf wat goed voor haar is
GEEEEEEEEEEEN RIJST
ga eens lezen in de bib

[/quote]


????????? Mijn vraag ging niet over rijst.

-----------------------------------------------------------------------------------

Ik weet wel dat ze die stukjes op kan eten, maar ze wil het gewoon niet, het gaat eigenlijk om de varianten kip/rijst en eend/rijst daar haalt ze de organen uit en die laat ze liggen. De lam/rijst eet ze wel helemaal, maar ik wil ze wel wat afwisseling geven.
Ik heb al een paar dagen de boel fijn staan snijden, als ik ze heel fijn snij dan eet ze het wel op en anders pikt ze ze er gewoon tussenuit! Dus idd de staafmixer zou hier wel een goed idee zijn!
Ik wil nog de natuur variant proberen, maar het kan zijn dat ze daar niet tegen kan, en idd de puppyvariant is misschien ook wel wat voor haar.
Ik ga het allemaal uitproberen! Iedereen bedankt!

Word vervolgd!  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door