Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wannes
#835124
Mijn kat Wannes is al heel goed aan het barfen, ben stilletjes heel trots op hem!
Toch is het hier geen rozengeur en maneschijn wat de klok slaat.
Ik heb het idee dat hij hoe langer hoe meer gestresst wordt. Hij heeft bij de vorige eigenaar een jaar of 3 in een benedenhuis mét tuin gewoond en het laatste half jaar op een flat. Dat ging prima volgen die mensen. het is maar wat je prima noemt! Hij woont nu een week of 3 bij mij, op een appartement, 1e etage en vorige week kon ik hem nog net pakken omdat hij van het balkon wilde springen. Hij wil zo graag naar straat.
Nu komt hij voorlopig niet meer op het balkon maar loopt van het ene raam naar het andere om naar buiten te kijken en helaas zijn er veel ramen en woon ik op een hoek.
Jammeren bij de balkondeur, vooral als er buiten een kat is te zien, staat tegen het raam recht overeind om maar zolang mogelijk zicht te houden op wat hij interessant vind. Vliegt met razende vaart van de ene bank naar de andere en houdt zich stevig staande met zijn nagels, het gevolg laat zich raden...........
Mijn vraag;
Heeft iemand van jullie zoiets bij de hand gehad?
Kan ik iets doen of laten zodat hij zich wat meer bij de situatie neerlegt?
Moet de onrust gewoon slijten?
Ik krijg soms het idee dat hij hier 'gevangen' zit en dat voelt niet prettig.
Weet er iemand raad?
Alvast dank,
                  Ri@. :(
Door Kefraya
#835172
Katten die gewend zijn naar buiten te gaan, hebben het in het begin altijd heel moeilijk met binnen blijven.
Probeer Wannes lekker bezig te houden zodat hij zijn energie kwijt kan. Doe bv. twee of drie keer per dag een speelsessie met balletjes, touwtjes of een hengel, zodat hij kan rennen en springen. Geef hem speelgoed als pingpongballetjes en propjes (niet te veel tegelijk en na een paar dagen weer een ander). Een krabpaal waarin hij ook kan klimmen en waar je evt. ook propjes, muisjes of balletjes aan een touwtje in kan hangen zijn ook altijd prima.
Wel fantastisch dat hij al zo goed barft!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#835313
Kan je het balkon afzetten?

Bij mijn dochter kunnen ze alle 4 op het balkon de hele dag.

hangmatjes opgehangen ,klimpaal kunnen ze lekker naar buiten kijken.
Door Borke
#836457
Probeer het balkon af te zetten, dan kan hij in ieder geval naar buiten.
Wij hebben ooit 2 buitenkatten van 13 jaar aangewend om in een nieuw huis binnen (en in de afgezette tuin) te blijven en dat heeft even tijd nodig.

Je kat moet dan wel zijn energie in huis kwijt kunnen. Kijk of je een krabpaal tot het plafond kunt plaatsen en spannende hoge plekken om op te springen of in te klimmen.

Zet wat dozen op de grond waarin je kat zich kan verstoppen. Doos op zijn kop neerzetten met de opening naar beneden en een kruipgaatje er in maken enz. enz.

Zorg voor veel speeltjes voor de kat.
Door wannes
#1102397
hallo,
Heb een maand of 2 geleden een professionele vleesmolen gekocht bij Marktplaats.
Doe doet het prima, maakt wel lawaai maar ik kan de voorkant er niet afkrijgen, heb de handkracht niet.
wil er daarom maar weer vanaf. Ik heb hem in Weert opgehaalt voor € 60.
Is er misschien iemand die hem overnemen wil?
Anders gaat hij naar Marktplaats.
groetjes van Ri@
Door Jeaninet
#1102414
Als het moeizaam blijft gaan en je kan je het qua geld en ruimte permiteren, dan is het misschien een optie om een tweede kat erbij te nemen. Mijn eerste eigen kat was een vondelingetje dat niemand wilde hebben. In de buurt waar ik haar gevonden had, hadden een paar katten net nesten gekregen dus iedereen daar was voorzien. Ik wilde zelf wel graag een kat hebben, maar woonde middenin de stad op een etage zonder balkon of wat. Thuis konden onze katten altijd naar buiten. Maar als ik haar niet nam zou het ws. einde verhaal worden voor haar (ze had ook niesziekte), dus toch maar geprobeerd. Het was een hele levendige kat, niet moe te krijgen. En ik kon niet de hele dag met haar blijven spelen. Heb toen een kleintje erbij genomen waardoor ze veel meer afleiding had. De situatie is niet helemaal vergelijkbaar, maar misschien heb je er wat aan.

Groeten, Jeanine
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door