Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1100067
Vraagje, is een zwelling van de poot normaal na een knieoperatie? ???
Het pootje wordt al weer weer behoorlijk goed gebruikt zo na 2 dagen maar ik vind um zo dik :-\
Door Fynn
#1100071
Ja dat is wel normaal hoor wat zwelling.
Was hier ook bij Asani na zijn operatie.
Is wat wondvocht waarschijnlijk.
Niet teveel belasten he met mate.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Jojo
#1100074
Ja ter hoogte van haar hak is het echt een ballonnetje aan het worden, beetje een zakje of tja hoe leg je dat uit :-\ Voelt echt als vocht. Toch heb ik meteen na thuiskomst al 3 keer Arnica D30 gegeven met een tussenpoos van een uur steeds. Gisteren ook 2 maal en vanmorgen ook nog. Helpt dus niet of anders was het misschien nog erger geweest.
Omdat we nu zo lekker op de zaterdagavond zitten en ik dan een beetje paniekerig wordt heb ik net toch maar het nummer gebeld dat ik in geval van vragen of problemen mocht bellen. De mevrouw aan de andere kant van de lijn zei dat ik met koude compressen mocht gaan koelen. Ga daar nu eerst maar even mee starten maar denk niet dat me dat in dank afgenomen zal worden door de patient :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1100076
koude compresse max 20 minuten met een zakdoek o.i.d. ertussen, ik neem aan dat er geen haar meer is, moesten wij hier standaard na beweging doen, dus zaten we minimaal 4x per dag met een compres (zo'n mensending dat blauw is). Zwelling kan ook komen door overbelasting. Dus wellicht verplicht laten rusten?
Door Jojo
#1100135
Femke schreef: Geef je Traumeel? Ik zou dat namelijk geven, in maximale dosering
Heb ik niet in huis :(
Ik geef al wel arnica, hypericum en ruta...
Laatst gewijzigd door Jojo op za 22 nov 2008, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#1100164
Jojo schreef: Heb ik niet in huis :(
Ik geef al wel arnica, hypericum en ruta...

geen probleem, dat is ook goed. Vooral Arnica werkt goed tegen zwelling. Ruta ken ik niet.
Door Jojo
#1100167
Femke schreef:
geen probleem, dat is ook goed. Vooral Arnica werkt goed tegen zwelling. Ruta ken ik niet.
Ruta is voor banden/pezen, beenvliesaanhechting etc.
Door Deesje
#1100235
dat is volkomen normaal... er treedt een soortement van ontstekingsreactie op waarbij er vocht uittreedt en dat zakt ook altijd met de zwaartekracht mee.. vanuit de operatieplek dus het been in.. beweging (met mate) zorgt voor afvoer van het vocht (spierbewegingen helpen bij de stuwing omhoog)..

het koelen na bewegen werkt meestal goed maar is enkel bewezen als pijnbestrijding.. ik ben er echter wel altijd voor omdat het ook geen kwaad kan.. zwachtelen van zo;n achterpoot is niet echt een optie..

dit kan nog best een tijd duren hoor..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door