Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1099804
Ik heb even een vraagje. Donderdagmiddag heeft Ziggy heftig gegraven in het bos, dat is nl Ziggy's hobby  ::). Toen ze uiteindelijk klaar was, heeft ze nog gerend en een beetje gespeeld met twee honden, het leek er op dat er niets aan de hand was. Toen ik thuis kwam zag ik dat de hele bovenkant van haar nagel (helemaal in de lengte) afgebroken was, ik heb even de modder eruit gehaald en aangezien het er op leek dat Ziggy nergens last van had en ik ook helemaal geen bloed zag (dat van het bloed kan natuurlijk komen, omdat het door de modder werd tegengehouden) heb ik er ook helemaal niets mee gedaan  :-[ , dus ook niet schoongemaakt oid. Vrijdagochtend wilde Ziggy niet opstaan en ze wilde geen plasje doen (ik dacht dat het door de regen kwam, dus hechte er niet veel waarde aan), toen ik 's middags thuiskwam en naar het bos wilde gaan zag ik dat ze op drie pootjes liep en dat haar teen behoorlijk dik was, ik heb haar pootje gelijk in een badje lauw water met jodium gedaan en betadinezalf op de nagel gesmeerd. Ze vindt het heel naar als ik aan haar teen zit en ze heeft nog steeds moeite met lopen, maar de teen lijkt iets minder dik.

Is het verstandig om vandaag toch even naar de DA te gaan of zouden jullie afwachten? En wat zou ik nog meer kunnen doen?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 22 nov 2008, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#1099819
ik begrijp niet helemaal wat er nou kapot is, is het de nagel of de teen :-\ arme drommeltje, ik denk dat als Ziggy aangeeft dat het zoveel pijn doet dat het echt pijnlijk is, als de wond open is en schoon is en de zwelling wordt minder en ze gaat haar poot ook gebruiken dan kan je het mischien tot na de weekeind afwachten, bij twijfel toch naar de da ;)
Door Laura2004
#1099823
conleeuw schreef: ik begrijp niet helemaal wat er nou kapot is, is het de nagel of de teen :-\ arme drommeltje, ik denk dat als Ziggy aangeeft dat het zoveel pijn doet dat het echt pijnlijk is, als de wond open is en schoon is en de zwelling wordt minder en ze gaat haar poot ook gebruiken dan kan je het mischien tot na de weekeind afwachten, bij twijfel toch naar de da ;)
De nagel is kapot (ik zie nu dat ik dat er niet bij heb gezet, ik ga het even corrigeren), de bovenkant van de nagel is afgebroken, maar ik zag en zie nog steeds geen wond, alleen is haar teen heel dik geworden, dus er moet wel een wondje zitten lijkt mij, alleen je ziet het niet, je ziet alleen dat er een flink stuk van de nagel is afgebroken (de bovenkant en helemaal in de lengte), maar goed ik ga even de DA bellen......
Door henneke
#1099849
ik zou toch ook even langs de da Storm heeft het ook een keer gehad en dat ging maar niet beter tot hij een kuurtje kreeg , sterkte met het pootje .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1099874
Rotte blessures :-X

Ik zou het pootje na iedere wandeling even schoonweken met wat soda en dan daarna even flink wat Betadinezalf/gel erop en even een sokje aandoen. zodra de zwelling weg is kappen met de soda, maar wel even nog schoonhouden en dan eventueel wat mildere wondzalf erop doen.

Sterkte met Zig der pootje. Geef dat beessie dan ook een schepje :P
Door Laura2004
#1099886
Ziggy doet niet aan schepjes, ze gebruikt haar mond en voeten  8)

Maar goed, jullie twee (Angelique en Bianca) zouden niet naar de DA rennen? Ik ga natuurlijk liever niet als ik het tot maandag kan rekken ben ik al blij, aangezien me dat dan toch aanzienlijk minder zal kosten. Ik heb gebeld, maar ik moet helemaal naar Ambacht als ik zou gaan....
Door conleeuw
#1099910
Laura2004 schreef: Ziggy doet niet aan schepjes, ze gebruikt haar mond en voeten  8)

Maar goed, jullie twee (Angelique en Bianca) zouden niet naar de DA rennen? Ik ga natuurlijk liever niet als ik het tot maandag kan rekken ben ik al blij, aangezien me dat dan toch aanzienlijk minder zal kosten. Ik heb gebeld, maar ik moet helemaal naar Ambacht als ik zou gaan....

ik denk als ik het zo lees, dat jij niet echt het iedee heb dat het super urgent is, dan zou ik wachten tot maandag ;)
Door Deesje
#1099923
kito heeft een keer bij het proberen af te breken van de autobench ook zijn nagel deels gesloopt en had toen ook 2 dagen een dikke teen.. mogelijk is de zwelling uit de teen van een 'verrekking' en niet van de kapotte nagel??

ik zou het wel in de gaten houden en af en toe schoonmaken.. maar ik zou er als het niet erger wordt in ieder geval niet direct mee naar de da lopen.. met name omdat je dan waarschijnlijk alleen te horen krijgt dat t beter is even een ab-kuurtje te doen ofzo...

als de zwelling fors toeneemt en ze meer last krijgt zou ik wel gaan.. gewoon even aanzien en in de gaten houden.. en verder kan ze er zelf bij en het ook zelf schoonhouden, toch?
Door henneke
#1099935
met Storm ben ik ook niet direkt naar de da gerent hoor ik probeer het eerst zelf , bij hem hielp het schoonhouden niet en zag ik de nagel steeds verder verdwijnen voor het bot mee zou gaan doen heeft hij toen een kuurtje gekregen maar in jou geval zou ik echt niet het weekend tarief gaan betalen maar de boel gewoon goed schoonhouden .
Door Laura2004
#1099950
Nou, ik ben toch maar met mijn ernstig gewonde hond naar de dierenarts gerend  ::)

En onderweg naar de dierenarts liep ze wonderbaarlijk genoeg gewoon op vier poten en toen het begon te hagelen kon ze zowaar rennen en bij de dierenarts vond ze het zo gezellig dat ze maar even op de onderzoekstafel sprong  :P  :-[

Dus het blijkt nogal mee te vallen en ik heb Ziggy verzocht zich niet zo aan te stellen voortaan, maar mijn vriend vond dat ik de aansteller was van de twee >:(, maar goed, ik vind nog steeds dat het Ziggy's schuld is  >:(

Maar na alle negatieve verhalen over dierenartsen nu iets positiefs, ik heb niets hoeven betalen, dat vond ik wel super lief en dat terwijl het niet eens mijn eigen dierenarts was  :D

Ik moet 3 keer per dag een sodavoetenbadje klaarmaken voor Ziggy's teen en that's it!
Door Deesje
#1100239
suffie.... k snap in ieder geval waar Ziggy t van heeft dan  :D 8)

maar goed.. je hebt nu wel 'zekerheid'.. en erg lief van de da.. netjes hoor.. nu badderen met ziggy..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door