Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1099228
Iemand ervaring met Puur Gastri of Gastri-cure van VSM en dan meer bepaald om de eetlust op te wekken?

Snow, ons oudje, eet de laatste weken zo goed als niet.
Door medische problemen (blaasstenen en terugkerende 'opstijgende' ontstekingen naar de nieren) krijgt hij 3 dagen in de week
antibiotica (Noroclav) maar omdat hij onlangs toch weer hervallen was moet hij gedurende twee weken weer dagelijks AB krijgen.
Daarna terug op 3 dagen per week.

Ik heb het vermoeden dat de verminderde eetlust deels een bijwerking kan zijn van de AB.

Ik pas allerlei truckjes toe omdat hij toch maar iets van voeding zou binnenkrijgen, maar soms zijn zelfs dingen die hij normaal erg lekker vindt niet eens het bekijken waard.
Het is al zover gekomen dat hij op het moment gekookte Duck krijgt, maar daar zit hij met te miezeren,
stukjes gekookte lever (maar dan kan je toch niet alle dagen geven als hoofdvoeding), en ... Frolicjes.
Af en toe een zalmkoekje van Henne gaat er ook nog in. En dan hebben we het wel gehad.

Zijn medicatie ging altijd vlot binnen met een mals snoepje, maar ook dat lukt nu niet meer.
Dat moet nu maar onder dwang met een spuitje met Viyo of karnemelk.

Hij wordt stilletjesaan wat te mager, dus was ik op zoek naar iets wat zijn eetlust weer kan opwekken en kwam zo op Gastri-cure van VSM of Puur Gastri.
Iemand ervaring mee? :-\
Laatst gewijzigd door Binno op zo 23 nov 2008, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1099300
Sorry, nee geen ervaring mee... :-\  Veel sterkte met het kereltje, hij boft maar ontzettend met zo'n bewogen baasje :-*.

bedenk me ineens.... boullion maken en daar zijn eten doorheen doen?
Door Lizzy
#1099327
Ik heb geen ervaring met deze middelen maar ik had laatst wel eetlustopwekkende kruiden opgezocht. Dat zijn deze:

Alfalfa (verhoogt ook de weerstand)
Fenegriek
Spaanse peper (verkopen ze dus in capsules)
Spirulina (versnelt het herstel na ziekte! Bevat tevens vitamines en mineralen)
Gebruikersavatar
Door Binno
#1099360
Nitus schreef: Sorry, nee geen ervaring mee... :-\ Veel sterkte met het kereltje, hij boft maar ontzettend met zo'n bewogen baasje :-*.

bedenk me ineens.... boullion maken en daar zijn eten doorheen doen?
Thanks :-*

Nee helaas, bouillon helpt ook niet.
Gebruikersavatar
Door Binno
#1099369
Lizzy schreef: Ik heb geen ervaring met deze middelen maar ik had laatst wel eetlustopwekkende kruiden opgezocht. Dat zijn deze:

Alfalfa (verhoogt ook de weerstand)
Fenegriek
Spaanse peper (verkopen ze dus in capsules)
Spirulina (versnelt het herstel na ziekte! Bevat tevens vitamines en mineralen)
aha... maar dat dan nog in een klein hondje proberen te krijgen dat niks wil eten en alles wat je in zijn muiltje propt er vakkundig weer uit weet te werken ::) :help: :P

zou chlorella ook helpen (heb ik in huis) of moet het echt spirulina zijn?
anders maar een keertje naar de reformwinkel morgen

hij krijgt nu dus ook karnemelk, ik had die tip gekregen dat het goed zou zijn voor zijn blaas en nieren
extra vocht is altijd goed natuurlijk, maar zijn er nog voordelen aan karnemelk (probiotica vermoed ik) en mag hij dat dagelijks hebben?

:g: kan het eigenlijk veel kwaad als een oud hondje niet evenwichtig meer eet?
ik ben al blij dàt hij wat eet maar ja... :-\
#1100932
Hij eet op dit moment bijna enkel nog een paar Frolicjes :-X zelfs een doosje zalm of andere dingen waar hij normaal gezien dol op is, wil hij absoluut niet.
Geen Duck, geen Carnibest, geen brokjes, geen vlees, niet rauw, niet gekookt, niks.
Ik hoop echt dat dit een bijwerking is van al die AB en het verbetert vanaf hij weer minder AB krijgt.
(Het minder goed eten is al een tijdje aan de gang, maar het is echt sinds hij weer dagelijks AB krijgt dat hij zo goed als niks meer wil.)
Maar goed, minder AB is toch nog altijd drie dagen per week en dat nu al ongeveer een half jaar, kan niet echt gezond zijn.

Ben inmiddels toch maar begonnen met Gastri cure (laten samenstellen door apotheek) en elke dag krijgt hij ook wat karnemelk.
En chlorella vanaf vandaag.

Denk dat chlorella geen slecht idee is, gezien de vele voordelen van dat algje.
Zou het ook wat kunnen betekenen voor zijn blaasstenen en terugkerende opstijgende ontstekingen (nierbekken?) (spoelen bvb?)
Ontgiften van de medicatie?

Afin, ik heb dus de chlorellacapsules van Solgar
http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+Pro ... ct=1000340
hoeveel zou een hondje van 5kg mogen hebben, één capsule per dag? ???
#1101487
Binno schreef: Hij eet op dit moment bijna enkel nog een paar Frolicjes :-X zelfs een doosje zalm of andere dingen waar hij normaal gezien dol op is, wil hij absoluut niet.
Geen Duck, geen Carnibest, geen brokjes, geen vlees, niet rauw, niet gekookt, niks.
Ik hoop echt dat dit een bijwerking is van al die AB en het verbetert vanaf hij weer minder AB krijgt.
(Het minder goed eten is al een tijdje aan de gang, maar het is echt sinds hij weer dagelijks AB krijgt dat hij zo goed als niks meer wil.)
Maar goed, minder AB is toch nog altijd drie dagen per week en dat nu al ongeveer een half jaar, kan niet echt gezond zijn.

Ben inmiddels toch maar begonnen met Gastri cure (laten samenstellen door apotheek) en elke dag krijgt hij ook wat karnemelk.
En chlorella vanaf vandaag.

Denk dat chlorella geen slecht idee is, gezien de vele voordelen van dat algje.
Zou het ook wat kunnen betekenen voor zijn blaasstenen en terugkerende opstijgende ontstekingen (nierbekken?) (spoelen bvb?)
Ontgiften van de medicatie?

Afin, ik heb dus de chlorellacapsules van Solgar
http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+Pro ... ct=1000340
hoeveel zou een hondje van 5kg mogen hebben, één capsule per dag? ???


Is er geen fatsoenlijk blikvoer dat hij nog zou willen eten? Nou ja, als hij alleen Frolic wil.... Hij moet toch iets eten....

Ik zou met een 1/4 capsule beginnen. Ze bevelen voor mensen 1 a 3 capsules aan. En geef je te veel, dan kunnen de ontgiftingsverschijnselen onprettig zijn. Op zich verhoogd Chlorella de algemene weerstand. Dus tegen ontstekingen zal het wel iets doen. Maar of het in dit geval iets doet tegen de blaasstenen/ontsteking...? Ik durf het je in alle eerlijkheid niet te zeggen. Het helpt wel bij het ontgiften tegen medicijnen!
#1101558
Ik heb vandaag - hou het stil - een vlootje Cesar van de supermarkt meegebracht :-X :-[ en daar heeft hij een paar kleine hapjes van gegeten, maar dus weer veel te weinig.
Een paar kleine letterkoekjes (NicNac) willen er ook soms wel in.
Morgen zal ik van de dierenkliniek een paar blikjes Hill's A/D hebben, hij mOEt gewoon meer eten dan hij nu doet en absoluut wat aansterken.

OK, en dus iets minder chlorella dan.
Ik verwacht niet dat het rechtstreeks wat tegen de blaasstenen gaat doen, maar ik had ergens gelezen dat het ook als spoelmiddel voor de nieren en urinewegen werkte, dus dat klonk wel goed.
Ontgiftend tegen de medicijnen die hij allemaal in zijn kleine lijfje heeft is ook een groot pluspunt vind ik.
Enne, leuk poeder wel, had een halve groene maltezer gisteren. :P ;D

Mag hij dagelijks wat karnemelk blijven hebben, of kan je daar snel teveel van geven?
#1101619
Lizzy schreef: Wat gvoor blaasstenen waren het ook alweer? (Bij struviet weet ik het niet, of het nou handig is om karnemelk te geven).
Nja, dat is het probleem dus, ze vermoeden struviet maar zeker weten ze het niet.
In zijn urine was geen gruis te vinden en een operatie om de stenen weg te halen was wegens de risico's geen optie.
#1101624
Binno schreef: Nja, dat is het probleem dus, ze vermoeden struviet maar zeker weten ze het niet.
In zijn urine was geen gruis te vinden en een operatie om de stenen weg te halen was wegens de risico's geen optie.
Aha, OK. Lastig. Want ook al is karnemelk zuur, het verzuurt de urine niet. En struviet ontstaat eigenlijk alleen in alkalische urine. Maar ja, aan de andere kant is voldoende drinken ook erg belangrijk... Lust Snow de karnemelk als je het een beetje verdund?
#1101651
Lizzy schreef:Lust Snow de karnemelk als je het een beetje verdund?
Uit zichzelf drinkt hij het (nu) niet (normaal wel), maar ik spuit het met zo'n plastic ding in zijn muiltje.
Omdat hij inderdaad veel moet drinken om blaas en nieren te spoelen dacht ik dat karnemelk ook wel goed zou zijn en 't is eens wat anders dan altijd water.
Maar als je denkt dat het twijfelachtig is of het wel goed is voor hem dan kan ik het wel verdunnen.
#1103581
Lizzy schreef:Hoe is het nu?
Eerst wou hij nog helemaal niks, ook de blikjes a/d niet, en heb ik het met een spuitje moeten 'dwangvoeren'.
Maar vanaf gisterenavond heeft hij uit zichzelf een beetje Duck gegeten en een paar stukjes Kippy worst (soort Rodi worst) uit de supermarkt.
Tussendoor geef ik hem nog 'verplicht' wat Hill's a/d uit het spuitje zodat hij nog wat aansterkt, maar hij vindt het al niet meer zo erg.
Hij voelt zich nu duidelijk al wat beter en is ook een stukje allerter. :)

Toeval of niet, maar het is nu ook de tweede dag zonder AB.
Jammer genoeg moet hij zaterdag alweer starten met de "pulse behandeling" van drie dagen AB per week, maar we hopen uiteraard dat het de goede richting uit blijft gaan.
Ik denk dat deze twee weken AB aan één stuk er wat teveel aan waren.

Kan het ook zijn dat hij door al een half jaar regelmatig AB te krijgen sowieso wat verzwakt was, ook al kreeg hij wel regelmatig probiotica bij, maar toch... :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door