Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1099256
weet iemand of meningitis besmettelijk is?

Ik heb zojuist afgesproken om volgende week bij een vriendin koffie te gaan drinken. Haar hond heeft 'steriele'? meningitis gehad en ze is de prednisolon aan het afbouwen. Ik weet ook niet zeker wat steriele meningitis is, 't was in ieder geval niet bacterieel.

Nu heb ik niet goed nagedacht bij de afspraak en vraag me af of dit besmettelijk is ook al neem ik onze hond niet mee?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 07 jun 2012, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#1099427
steriele of aseptische meningitis is niet besmettelijk, wel heel erg voor de hond die het heeft en de eigenaren. Ik ken iemand die dit heb meegemaakt met een Toller, men zegt/vermoed dat er een erfelijke aanleg is om deze aandoening te ontwikkelen, wat een elende zeg... ik hoop dat deze  hond hiervan hersteld :-* Je kan rustig op bezoek gaan, geen probleem.

Hier nog een duidelijke uitleg over wat het is, inzoverre men weet precies wat het is.

http://80.56.50.189/bernerdagboek2007-2 ... ngitis.pdf
Door mcSnurk
#1099446
dank je wel, dat bernerdagboek is heel duidelijk. ik zal het voor haar afdrukken en nog wat informatie verzamelen over samenhang met enten, want daar had ze nog nooit van gehoord. Maar dat de hond dus als het weer gebeurd een spuitje zou moeten krijgen klopt niet. En ik begrijp uit dat verhaal dat zo'n hond ook tamelijk lang ziek is en lang pred. moet slikken, dat klopt niet helemaal wat ik van deze hond heb begrepen. Ik ga het uitzoeken
Door conleeuw
#1099481
gemmaa schreef: dank je wel, dat bernerdagboek is heel duidelijk. ik zal het voor haar afdrukken en nog wat informatie verzamelen over samenhang met enten, want daar had ze nog nooit van gehoord. Maar dat de hond dus als het weer gebeurd een spuitje zou moeten krijgen klopt niet. En ik begrijp uit dat verhaal dat zo'n hond ook tamelijk lang ziek is en lang pred. moet slikken, dat klopt niet helemaal wat ik van deze hond heb begrepen. Ik ga het uitzoeken
de hond van mijn vriendin kreeg ook predn... en kreeg het later opnieuw, hij is uiteindelijk op bijna tweejarige leeftijd ingeslapen nadat hij een lijdensweg heb meegemaakt en op de stoep van de da praktijk voor de zoveelste keer inelkaar gezakt ben.  dus afhangende van hoe erg ziek de hond is kan ik mij voorstellen dat men zegt, indien weer dan liever een spuitje, maar goed, ik ken deze verhaal niet en ga er maar van uit dat ze onder begeleiding van een dierenarts staan en hun hond ook heel goed in de gaten hou om te kijken of het dier zelf nog wel een prettig leven kan hebben zo bij hun met deze aandoening, soms lukt het dus echt, soms is het echt niet te doen, wat mij betreft echt een rot situatie voor hondeneigenaar om in te zitten :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door