Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door boskat
#1091369
Werd ik gisteren gebeld,door een mevrouw(ik ben verkooppunt voor CB)
Met de vraag of ik CB verkocht,ze had het opgezocht op de site,zei ja dat doe ik nog
Wilde ze weten wat voor voer het was,heb het netjes uitgelegd,van is kompleet rauw vleesvoer voor honden,katten en fret
Vraagt ze maar moet ik het dan nog koken?
Ik,nee dit voer wordt rauw gegeten,met koken haal je alles eruit wat gezond is,je kookt het dood dus(,zo ongeveer)
Zeg tegen haar,maar hebt u de site gelezen van Cb dan,antwoordt was ja,dat heb ik(volgens mij niet dus)
Maar ik lees op een site,vertelde ze,12  waarschuwingen wat je een hond noooit mag geven en 1 daarvan is rauw vlees,zou netjes antwoordt geven,over het hoe en waarom rauw vlees voeren,wilde haar nog naar barfplaats verwijzen voor nog meer info,zegt ze kan ik dat bij u op komen halen,of kan dat niet,ik ja ,maar is wel verstandig om eerst even te bellen,voor u komt(dacht dan informeer ik haar dan wel over van alles verder)
Zegt bedankt en dan kom ik wel eens
Ik denk, not, dus,die wist duidelijk niet wat kvv inhoudt en wil volgens mij ook niet weten
Door boskat
#1091406
Dat koste het idd :(
Maar die zijn er wel meer bij,ook wel klanten met honden of katten die een allergie hebben ,waar je voor mee denkt en adviseert en zegt kijk ook eens op barfplaats ,daar zijn heel mensen die ook heel veel van  allergien afweten en dat je dan hoort,nou ben weer naar de Da geweest,(in dit geval een hondje van 8 jaar)en ze is op een speciale brok en medicijnen en als dat niet helpt ,dan laten we haar inslapen
Daar werd ik akelig van ,heb zo geprobeerd tot 3 x toe een halfuur aan de telefoon gehangen omdat ze dan maar weer belde ,dan gewoon niet geluisterd bleek ,als ik vroeg heb je dit of dat al geprobeerd,al op barfplaats gekeken en gevraagd,nee want het hondje had al zoveel  geld gekost,word weer boos,sorry
Voel je je zo machteloos,zo akelig
Laatst gewijzigd door boskat op wo 12 nov 2008, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#1091421
dat snap ik maar al te goed.....
Zulke voorbeelden ken ik ook wel.
Mensen die een hond hebben die van alles mankeert, waarvan ik echt denk dat het een stuk beter zou gaan op rauwe voeding.
En ze zijn te broerd om dat te proberen.
Liever geven ze speciale brok, ook al helpt het niet, en stoppen ze de hond vol met chemische middelen, ook als het niet helpt.
En als dat dus allemaal niets helpt, wordt de hond uiteindelijk ingeslapen.

Eén hond in mijn directe omgeving is ook ziek, en de eigenaar van de hond heeft van begin tot eind gezien hoe onze honden op zijn geknapt na de overschakeling op rauw.
Maar toch vertikt hij het om zijn hond dit te geven, en stopt de hond al maanden vol met heftige medicijnen....
Soms vraag ik me dan ook af: hoe diep zit de liefde voor je hond? is er eigenlijk wel liefde?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1091476
Bij mij gaan ook de tenen krom staan,iemand uit mijn vriendin kring heeft een hond en die krabbelt, hup ander voer bij de DA,ik heb al gezegd waarom ga je niet over op KVV,nee we gaan eerst dit proberen grrrrrrrr............

Sommige mensen zoeken het maar uit.
Maar vind het wel jammer voor de hond hoor.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1091491
ik denk dat mensen het vaak niet kunnen voorstellen dat er een verbetering zal zijn met iets eenvoudigs als rauw voeren. veel te dure en uitgedokterde brokjes zullen wel veeeeel beter zijn, want die zijn veel te duur en is veel op gedokterd.
ik ben niet begonnen met vers voeren om primair medische redenen, en dacht vaak bij de gezondheidsclaims ' jaja, het zal wel' .toen ben ik het toch maar eens gaan proberen en pas toen ben ik erachter gekomen dat het echt zo is.
niet iedereen durft het aan om de gok te nemen, of doen dat pas als laatste redmiddel (' het maakt nu toch niet meer uit' ).
Door flin
#1091492
hmmm, ...

en reken er daarnaast op dat 'lezen' anders is dan dat een DA je 'iets' verteld

  pak een willekeurig artikel van internet betreft rauw voeren, en bedenk...

als mensen in 't eigen leven al weinig nadenken, gaan ze dit dan ineens wèl doen ten opzichte van hond of kat?
Door K&D
#1091530
Precies!
Ik denk dat het heel vaak onzekerheid is over wat goed is voor hun huisdier. Er staat op internet zoveel informatie dat je goed moet filteren om de onzin eruit te halen, en juist dát eruit te pikken wat wél goed is want twijfelaars zien door de bomen het bos niet meer.
En dan zie je toch dat een advies van de DA doorslag geeft, of een goede RC reclame. Want dat is vertrouwd en bekend. Hoe jammer ook.
Door sandrra
#1091593
[quote="boskat"]
Dat koste het idd :(
Maar die zijn er wel meer bij,ook wel klanten met honden of katten die een allergie hebben ,waar je voor mee denkt en adviseert en zegt kijk ook eens op barfplaats ,daar zijn heel mensen die ook heel veel van  allergien afweten en dat je dan hoort,nou ben weer naar de Da geweest,(in dit geval een hondje van 8 jaar)en ze is op een speciale brok en medicijnen en als dat niet helpt ,dan laten we haar inslapen
Daar werd ik akelig van ,heb zo geprobeerd tot 3 x toe een halfuur aan de telefoon gehangen omdat ze dan maar weer belde ,dan gewoon niet geluisterd bleek ,als ik vroeg heb je dit of dat al geprobeerd,al op barfplaats gekeken en gevraagd,nee want het hondje had al zoveel  geld gekost,word weer boos,sorryVoel je je zo machteloos,zo akelig
[/quote]

:o tis toch om te  :'( met sommige mensen
Door robbiemarie
#1094248
Tis inderdaad erg bij sommige mensen....

Ik heb ook een aantal mensen in mijn omgeving die het helemaal eens zijn met het voeren van vers. Die gruwelen bij het verhaal "de waarheid omtrent brokken"
Die al een bestellijst klaar hebben liggen om samen met mij een bestelling te doen, maar dat zijn de zelfde mensen die toch weer iedere keer naar een zak brokken graait bij de aldi............ :'(
Jammer.

Ik hoop dat ze ooit nog omgaan, ze hebben gezien bij marie wat een verschil het is.
Ik heb er ook heel lang over gedaan om de stap te maken, dus wie weet in de toekomst..... Vind het wel een fijn idee om die mensen te vertellen over het verse eten. De meeste kennen het niet of denken zelfs dat het gevaarlijk is!
Door *wendy*
#1099264
[quote="koekje"]
of doen dat pas als laatste redmiddel (' het maakt nu toch niet meer uit' ).[/quote]

Heb ik ook al vaak meegemaakt. En toch...dan staan ze er pas echt achter en durven ook door te zetten.
Achteraf zeggen ze dan meestal wel...had ik maar eerder. Maar ja een vriendin van mij zegt dat nu ook.
Maar ik weet ook dat als ze het eerder had gedaan ze niet had volgehouden toen de hond weer een terugslag kreeg.
Dus dan denk ik...beter laat en blijvend.

@ Boskat....frustrerend he.
Door MirandaK
#1099330
[quote="D&K"]
Precies!
Ik denk dat het heel vaak onzekerheid is over wat goed is voor hun huisdier. Er staat op internet zoveel informatie dat je goed moet filteren om de onzin eruit te halen, en juist dát eruit te pikken wat wél goed is want twijfelaars zien door de bomen het bos niet meer.
En dan zie je toch dat een advies van de DA doorslag geeft, of een goede RC reclame. Want dat is vertrouwd en bekend. Hoe jammer ook.


[/quote]

Ik denk dat je precies de vinger op de zere plek legt. Het is een te eenvoudige oplossing, mensen vertrouwen nu eenmaal op een dierenarts, die nu eenmaal een deel van zijn inkomsten en seminars betrekt van fabrikanten van brok of blikvoeding. Heel jammer maar wel waar. Ik heb ook echt ervaren dat ik mezelf moest "ont-hersenspoelen" en dat kost gewoon tijd.

Om nu maar te zeggen dat het een gebrek aan liefde is, vind ik te kort door de bocht. Een DA kost geld, dure medicijnen ook en laten we vooral de dure voeding niet vergeten. Een vriendin kreeg pas brokken voor 6,50 euro per kg van de DA. Als je zoveel geld voor je beestje over hebt...

Ik herken het overigens wel hoor, ik had hier pas inderdaad ook een mevrouw aan de telefoon (ik ben ook verkooppunt van Carnibest), meegedacht, geïnformeerd bij CB (bleek dat ze haar daar ook al kenden), vroeg ze dus dingen aan mij die ze daar al gevraagd had en beantwoord waren, gezocht op internet, al met al veel tijd en energie. En dan was het toch niet de oplossing, zonder dat ze het echt een kans had gegeven. Erg jammer, maar ik hoop dat dit soort mensen de uitzondering zijn en niet de regel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door