Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#1098849
Doodles voer ik 1x per dag. Als hij barf krijgt of KVV,maakt niet uit. Mees is nu bijna 12 weken en ik voer hem nu 3x per dag. Nu ben ik even kwijt vanaf wanneer ik Doodles minder vaak per dag ben gaan voeren. Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar kwam niet de juiste topics tegen (kan ook aan mij liggen.... ::))
Dus mijn vraag concreet: Wanneer kan ik met Mees over naar 2x per dag en wanneer naar 1x?
#1098851
Als ik het goed onthouden heb  ::) was het advies hier: tot een half jaar 3 maal per dag, van een half jaar tot volwassen 2x per dag en daarna 1x per dag.
Maar ik heb mijn pup van 8 maanden inmiddels op 1x per dag staan. Hij liep telkens weer om eten te zeuren, bovendien vond ik de botjes nogal klein voor zijn inmiddels met stevige kiezen gevulde bekkie. En hij doet het er goed op en hij bedelt ook niet meer om eten.  ;)
#1098852
Ik heb een berner sennen en ik ben op advies van de fokker eerst vier maaltijden, vanaf 12 weken 3 maaltijden gaan voeren, vanaf 6 maanden 2 maaltijden. Hij adviseerde om 2 maaltijden te houden,  ik denk dat dat sowieso belangrijk is, voor een groot ras, tot ze helemaal uitgegroeid zijn, zo'n 2 jaar.
#1098854
Ik kijk naar de hond. De Golden uit met bijna een jaar nog steeds 2x per dag, met een half jaar nog 3x per dag. Grote beer ging met 9 maanden van 3 naar 2. Kleine beer at met 12 weken nog 2x en ik denk met 7 maanden 1x per dag, probleemloos. Dame, zus van kleine beer kon toen nog niet met 1, die heeft wat langer nog 2 gehad. Ik voer nu iedereen 1x.
Door Elf
#1098907
kira schreef: Ik kijk naar de hond. De Golden uit met bijna een jaar nog steeds 2x per dag, met een half jaar nog 3x per dag. Grote beer ging met 9 maanden van 3 naar 2. Kleine beer at met 12 weken nog 2x en ik denk met 7 maanden 1x per dag, probleemloos. Dame, zus van kleine beer kon toen nog niet met 1, die heeft wat langer nog 2 gehad. Ik voer nu iedereen 1x.
Hoe beslis jij dan dat je een maaltijd minder gaat voeren? Ik bedoel, hoe geeft je hond dat aan? Stom he, ik kan me het van Doodles niet meer herinneren...... (en die is pas 3 1/2 jaar..... :-[)
#1098929
Ik ben Fedor rond 10 weken op 3 maaltijden gaan zetten en rond de 5 maand op 2. De reden om minder maaltijden te geven was voor mij vanwege de grootte van de porties, die vond ik op een gegeven moment te klein worden voor de grootte van de hond. Dan liever wat minder maar wel vullende maaltijden.
#1098998
Falco is nu 15 maanden, en ik zit nog steeds op 2x per dag. 'smorgens 600 gram en 's avonds een kilo. Ik durf dat niet in een keer te geven en ik denk ook niet dat ie het prettig zou vinden om 's morgens niets meer te krijgen. Wordt nl. al misselijk en geeft over als ik wat later ben met voeren, als normaal.
Door Nyncke
#1099018
Ik heb ook die staatjes aangehouden, alleen weet ik niet meer wanneer dat wisselde naar minder maaltijden pd.

Wel was er zo tegen de 10 maanden dat Cadiz vaker en sneller gevuld was. Toen ben ik minder gaan voeren.

Maar 2 maaltijden geef ik hem nog steeds ( nu is hij 21 maanden )
#1099033
jalukrifa schreef: Falco is nu 15 maanden, en ik zit nog steeds op 2x per dag. 'smorgens 600 gram en 's avonds een kilo. Ik durf dat niet in een keer te geven en ik denk ook niet dat ie het prettig zou vinden om 's morgens niets meer te krijgen. Wordt nl. al misselijk en geeft over als ik wat later ben met voeren, als normaal.
Toen  ik ze nog 2x per dag voerde had Mazoe daar ook last van. Dat misselijke en als je een beetje later was dan gaf ze over.
Sinds ik 1x per dag voer  en ook nog eens op verschillende tijden heeft ze daar totaal geen last meer van. Ook niet ze wel eens vast.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door