Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chubby
#1098371
Ik wil wel eens wat nieuws proberen, voor de hond.. Ben daarom benieuwd hoeveel een lamskop ongeveer weegt? Dan kan ik eens beoordelen of een halve niet alsnog te veel is voor ons boefje..
Door stephany
#1098378
De laatste lamskop die chendo hier kreeg was 1,5 kilo! Maar heb nu weer nieuwe binnen gekregen die ik op een kilo schat.  Viel hier in elk geval erg in de smaak!!
Door Lizzy
#1098388
Het gewicht hangt erg af van of je lam of schaap hebt. Lam weegt minder dan die 1,5 kg. Ik heb wel eens een lamskopje gehad van zo'n 500 gram. Ik weet niet of je hond al een die-hard vleesbotten eter is? Lamskop dat meer naar schapenkop neigt is vrij groot en hard. Niet echt een ideaal beginnersvleesbotje, zeg maar.
Door Cindy de Wolf
#1098395
Het merendeel van mijn honden zijn goede vleesboteters. Ik heb het 2 keer gegeven, beide keren woog de kop rondom de 800g. Maar ik vond het te hard, ze lieten ook bepaalde delen. Nee voor mijn gevoel voegt het niets toe. Hier komen ze er dan ook niet meer in.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1098431
ik heb wel eens lamskoppen gehad die rond de 600 gram wogen (niet doorgezaagd). Ik voer ze heel af en toe alleen aan Didge.
De kaken laat hij meestal liggen, en ik voer er altijd wel wat extra spiervlees of orgaan/pens bij
Door Chubby
#1098484
Zo, dat weegt nogal wat dan! Wellicht bestel ik beter echt jonge lamskopjes in het voorjaar!

Simba is overigens inmiddels wel wat gewend qua bottenwerk.. Konijnkoppen, lamsruggen, gaat er allemaal zonder moeite in en later weer uit..
Door Huskymeisje
#1098503
Ik heb ze nog nooit gewogen. Hier krijgen ze met enige regelmaat lamskop. Ik sla ze doormidden en dan krijgen ze van mij elk de helft. Daar geef ik dan nog spiervlees bij.
Door laura86
#1098660
Ik heb laatst ook eens een lamskop geprobeert. Het was een flinke, heb hem niet gewogen maar dat ding was zeker een kilo. Ik vind het zelf wat te hard en dat je het door moet hakken vind ik ook niet zo fijn  :D

Op zich had Bo niet echt moeite om het weg te krijgen of met verteren maar ik voer het denk ik niet meer. Vind het te onhandig en toch te hard.
Gebruikersavatar
Door kira
#1098662
Meestal wegen mijn lamskoppen rond de 1,5 kilo. Ik laat ze daarom ook doorzagen. Anders moet ik de rest van de dagen minder voeren en dan heb ik de indruk dat er trek is. Ik heb zelf niet de indruk dat lamskop erg hard is om te eten, die van mij zijn niet echt knagers voor harde dingen, maar lamskop gaat makkelijk weg. Als ik een hele geef, is de ontlasting ietsje harder, maar nooit te hard. Ik geef niets bij de lamskop. Er zit ook behoorlijk wat orgaan trouwens in zo'n kop.
Door annielaumen
#1098799
de lamskoppen die ik laatsheb gekocht wogen ongeveer 1 kg
Geef er altijd wat spiervlees of orgaan bij
Anders gaat het poepen vrij moeizaam
Ik heb niet het idee dat het hard
Astrid heeft meer problemen met kalkoenbotten
Dus dat geef ik haar niet meer
Door Mevroi Kruim
#1099062
Ik voer regelmatig lamskop, ze wegen tussen de 600 g en 1 kilo ong. Ik vraag altijd om gezaagde koppen, dan zijn ze in de lengte doormidden en dan is het een mooie maaltijd voor de hondjes. Bij mij knagen ze met beleid, wat te hard is blijft liggen, de onderkaak en de tanden en kiezen dus. De rest van het bot krijgen ze prima weg. En koppen bevatten hersens, zeer rijk aan allerlei nuttige voedingsstoffen, en tongen, ook niet verkeerd, ik vind het dus zelf goed voer en de hondjes vinden het letterlijk goed te knagen  :D Ze verteren ze ook prima. Alleen als ze niet gezaagd zijn en ik met de bijl tekeer moet gaan vind ik dat wat minder  :-X maar de kipjes vinden de rondspattende hersentjes ook goed te kanen  :P
Door Edelgrijsje
#1099956
ik laat de honden meestal een half uurtje knagen op zo`n kop en dan gaat ie de vriezer weer in.
ik kijk dan hoeveel ze van het bot op hebben en voor daar de volgende morgen weer naar.
Door cathrien
#1101039
Ze krijgen bij mij iedere week een keer een lamskop en genieten er echt van. Gewicht is rond 1kg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door