Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1096734
De laatste paar ochtenden hoor ik mijn hond  van 5 maand  'sochtends heel vroeg een soort boergeluiden maken maar dan snel achter elkaar.

Gisterenochtend gaf hij ook over en toen kwam er nog wat onverteerd bot van zijn eendenek van de vorige avond mee. Kon verder niet zien hoe het eruit zag want hij had het alweer opgegeten voor ik erbij was ( dat er bot meekwam hoorde ik aan de kraakgeluiden :(

Overdag heeft hij nergens last van, laat zich het eten goed smaken ( deels KVV en deels Barf). Hij is afgespeend op KVV en krijgt er nu al  3 maand diverse bot en vleessoorten bij dus zijn maag moet er toch wel aan gewend zijn?  Hij krijgt nog 3 x daags ete maar ik ben begonnen met minderen tusen de middag, heeft dat er misschien ook mee te maken ( krijgt dus 's avonds meer)

Overgeven deed hij trouwens maar 1 keer, de boergeluiden hoor ik 's ochtends vaker. Wie weet wat dit is en waar het aan kan liggen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1096884
Klinkt als kotsen, Gitte was daar ook een ster in en ze deed dan aan selectief braken. M.a.w. ze kotste te harde botjes er weer uit de rest bleef binnen. Zij ging het alleen niet meer opeten.
Doet Milik dit altijd bij hetzelfde soort bot? Gitte deed het bijv. alleen maar bij hardere botten nooit bij kip.
Door millyckk
#1097021
Nitus schreef: Klinkt als kotsen, Gitte was daar ook een ster in en ze deed dan aan selectief braken. M.a.w. ze kotste te harde botjes er weer uit de rest bleef binnen. Zij ging het alleen niet meer opeten.
Doet Milik dit altijd bij hetzelfde soort bot? Gitte deed het bijv. alleen maar bij hardere botten nooit bij kip.
Het is me nu 2 x opgevallen bij eendenekken, op zich vreemd want hij heeft hier in de afgelopen maanden al kilo's van op ;)  Misschien dat dat selectief kotsen zo'n raar geluid maakt? Het lijkt namelijk niet heel diep uit zijn maag te komen ( klinkt anders) maar meer als lucht wat omhoog komt. Las wel hier en daar dat dat gebeurt als ze te snel eten ( vlak ernaar) maar dit is toch dik 9 uur later.
Heb vanavond voor de zekerheid maar kipkarkas bijgevoerd, eens zien of hij het hierop ook doet!
Door Juul
#1097053
Falco doet het ook af en toe 's morgens. Inderdaad meestal wat bot of kraakbeen. Toevallig vaak ook bij eendennekken of karkas. Dat geef ik maar niet meer. Nog wel ruggen, dat gaat beter.

Ik vind het een heel naar geluid, trouwens.
Door millyckk
#1097302
jalukrifa schreef: Falco doet het ook af en toe 's morgens. Inderdaad meestal wat bot of kraakbeen. Toevallig vaak ook bij eendennekken of karkas. Dat geef ik maar niet meer. Nog wel ruggen, dat gaat beter.

Ik vind het een heel naar geluid, trouwens.
Klopt, het lijkt net of-t-ie staat te hyperventileren maar dan met boer-geluiden!
Maar eens even afwachten wat er morgen gebeurt!
Door millyckk
#1097446
Vanochtend niets gehoord, w.s. toch de eendennekken? Hij is ook aan het wisselen en kauwt wat minder goed, speelt misschien ook mee.
Over een paar dagen maar eens de proef op de som nemen en opnieuw eendennekken geven... :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1097823
Lijkt me een goed plan (al zou ik dan kiezen voor 2 weekjes wachten ipv een paar dagen), en de reden klinkt ook heel plausibel. Ik ben benieuwd...
Door *Natasja*
#1097920
Beau van mij wordt standaard misselijk van eendenekken (en kalkoennekken). Als hij die op heeft, is hij de volgende ochtend gegarandeerd misselijk en maakt mij vroeg wakker omdat hij groen wil eten (en kotsen). Van eenderugstukken heeft hij het gek genoeg niet. Zelfs toen ik hem een keer slechts 1 eendenek had gegeven, aangevuld met een ander vleesbotsoort waar hij niet misselijk van wordt, was hij de volgende ochtend misselijk.
Door millyckk
#1098191
Ik laat ze idd maar een paar weken liggen, als hij echt allergisch is voor eendennek merken we dat dan wel! Zou wel jammer zijn: hij is er gek op, maar ach, eigenlijk op alles wat ik hem voorzet ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1098953
milik schreef: Vanochtend niets gehoord, w.s. toch de eendennekken? Hij is ook aan het wisselen en kauwt wat minder goed, speelt misschien ook mee.
Over een paar dagen maar eens de proef op de som nemen en opnieuw eendennekken geven... :)
Dit is ook waar ik het eerste aan dacht Joke ;)
Door millyckk
#1111616
Heb het weer geprobeerd eergisteren: niets gemerkt  dus w.s. toch een toevalstreffer want hij is nu nog niet helemaal uitgewisseld! Ben er wel blij mee want er ligt nog een kilootje of wat :)

Moet er wel bijvertellen dat hij heel af en toe nog steeds "boert" 's ochtends vroeg  maar overgeven doet hij niet gelukkig. Nou ja, misschien dat zijn spijsverteringsorganen groeien, dat zie je bij kleine kinderen ook!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door