Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1097706
Van het weekend had ik de honden konijnenlever gegeven.
Ze wilden het niet eten.
Volgende avond weer voor hun neus gezet, en Julia at het op, Romeo nog steeds niet.
Ik heb het Romeo drie dagen voor zijn neus gezet, maar hij weigerde, en hij had echt honger, hij liep al helemaal krom.
Dus ik heb het maar weggegooid.
Het rare was, dat ik het helemaal niet vond stinken.

Maar nu gaf ik vandaag rundernier, en die stonk een uur in de wind, en dat at hij wel gewoon.
Zou er iets met de lever aan de hand zijn geweest?
Julia had er nml wel diarree van ondanks dat ze er kipkarkas bij kreeg.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1097734
van lever kunnen zo aan de slinger gaan.
Konijn lever ruikt sterker dan gewone lever, omdat het 'wild' is..
Hier eten ze konijnenlever ook moeilijker dan andere lever!
Door Lizzy
#1097739
JdBL schrijft al dat honden vaak lever weigeren. Vooral vervuilde lever. Ik weet niet of dit van gekweekt of wild konijn komt, maar ze weigeren het niet voor niets....
Door spickenstef
#1097755
spickel lust afsoluut geen lever van konijn ,zowel wild als tam . Ik heb eens per ongeluk konijnlever verpakt als kippenlever maar madam haalde wel de konijnenlever uit haar bak om niet meer aan te raken . konijnenlever is donkereder dan de kippenlever
Door Lizzy
#1097769
Goede gezonde konijnenlevers worden door de gemiddelde hond ENORM gewaardeerd wanneer het wordt gedroogd! Ze vreten er letterlijk Henneke's vingers bij op! (Henneke had voor Storm en Bo konijnenlever gedroogd en sinds mijn honden dat geroken hebben, zijn ze niet meer weg te slaan bij Henneke ;D).
Door Mevroi Kruim
#1097879
Tja, ik had vanmorgen de gezamenlijke meute van 2 uitlaatdiensten achter me aan, vanwege een zakje met leverworst  :D

Maar nijnenlevers drogen is een goed diee, ga het eens proberen
Door Staftime
#1097904
Het rare is dus, dat ze allebei al eerder konijnenlever hebben gegeten, en toen was het 'hap slik weg'
En is geen van beide aan de race gegaan.
Daarom vraag ik me af of er iets mis mee is geweest.

Romeo weigerde het na drie dagen nog steeds.
En Julia at het de volgende dag wel, maar ging aan de dunne ervan.

Normaal eten ze dus wel gewoon konijnenlever zonder morren.
Door Lizzy
#1097906
Staftime schreef: Het rare is dus, dat ze allebei al eerder konijnenlever hebben gegeten, en toen was het 'hap slik weg'
En is geen van beide aan de race gegaan.
Daarom vraag ik me af of er iets mis mee is geweest.

Romeo weigerde het na drie dagen nog steeds.
En Julia at het de volgende dag wel, maar ging aan de dunne ervan.

Normaal eten ze dus wel gewoon konijnenlever zonder morren.
Misschien was deze lever niet helemaal snorretje.
Door Staftime
#1097991
Dat denk ik dus ook, erg jammer!
Dit weerhoudt me er dus van om het nog een keer te bestellen.
Het is pas de tweede keer dat ik het besteld heb...... meteen ook de laatste.
Voortaan weer lekker kippenlevertjes.
Gebruikersavatar
Door nova
#1098000
Hier zijn ze ook geen fan van konijne lever.
Maar ik snij ze wel eens fijn, en dan onder pens leggen die nog moet dooien, zo gaat de geur van pens wat over in de lever en trappen ze er hier in :)
Door conleeuw
#1098003
soms moet je de hond maar gewoon geloven, als je het al twee keer voor hun neus heb gezet en ze mutsen normaal niet met eten, ga er maar van uit dat zij iets ruiken wat jij niet ruikt ;)
Door AstridvanW
#1099461
Ollie doet een MOORD voor lever. Ik droog lever om als beloningssnoepjes te geven, werkt echt perfect.
En af en toe zit het in zijn maaltijd, en dat gaat ook echt zó op.
Gebruikersavatar
Door pike
#1100066
HIer vinden ze de konijnelevertjes alledrie lekker, gaat erin als koek. Ook andere konijnorgaantjes eten ze graag. De enige waar ik (soms) aan merk dat hij lever heeft gehad is pup Duc, die wil dan nog wel eens wat slapper poepen, maar dat gebeurt niet altijd. Ik heb zelfs de indruk dat het langzaam aan steeds minder voorkomt. Bij de andere twee merk ik er niets van.
Nou zijn ze hier (wat vlees betreft) geen van alle kieskeurig, alleen Pike eet bepaalde botten niet. Als ze hier ergens hun neus voor optrekken, dan ga ik ervan uit dat het echt niet deugt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door