Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1095018
vriezen jullie deze ook in net als de groentenmix?? en moet het ook gepureerd worden of kan het klein gesneden worden? ik geeft nu wel eens een patje van een mandarijn of een hapje kiwi, banaan enz. maar vind het makkelijk om zakjes te maken met meerdere soorten fruit.
Laatst gewijzigd door stephany op zo 16 nov 2008, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huskymeisje
#1095191
Ik maak geen aparte fruitmix. Ik doe alleen wat appel door de groentemix en that's it. Dat vries ik wel in. Fruitmix zou ik ook gewoon invriezen.
Door tieneke
#1095393
Fruitmix zijn ze hier niet dol op dus doe ik geen moeite meer en hou het bij een stukje banaan of appel wat ze heel af en toe krijgen.
Als je de fruitmix wilt invriezen zou ik deze wel pureren.Fruit bij de groentenmix kan bij sommige honden verkeerd vallen.
Door Lizzy
#1095696
Ik heb het idee dat fruit met groente wel goed valt maar dat bij sommige honden fruit in combinatie met vlees niet goed valt. Dat gaat in de darm gisten. Niet alle honden hebben dat maar wel veel. Je kunt fruitpuree goed invriezen trouwens. Of klein snijden gaat; weet ik niet. Ik zie eigenlijk niet zo het voordeel boven zo af en toe wat fruit geven..?
Door spickenstef
#1095913
en als je ze afen toe een stuk fruit geeft in stukjes en niet gepureerd kan dit dan kwaad ? Ik vind het leuk om zo bij te geven om te smoepen
Door Huskymeisje
#1096014
spickenstef schreef: en als je ze afen toe een stuk fruit geeft in stukjes en niet gepureerd kan dit dan kwaad ? Ik vind het leuk om zo bij te geven om te smoepen
Voor zover ik weet hebben ze er weinig aan maar kan het verder geen kwaad. Ik doe het ook wel eens. Mijn hus is dol op banaan.
Door 202Spots
#1096086
Ik heb wel 'n hele tijd aparte fruitmix gemaakt, zoveel mogelijk soorten fruit pureren en dat in kleine bakjes invriezen.
Ik gaf het dan meestal samen met cottage cheese en nootjesmix. ze vinden't wel lekker,maar ik vond het teveel werk worden , nu eten ze eigenlijk elke dag wel fruit als tussendoor wanneer ik het zelf eet,
stukje voor Dory, stukje voor Cis,stukje voor Tor...totdat 't op is. ;)
Door spickenstef
#1096110
Huskymeisje schreef: Voor zover ik weet hebben ze er weinig aan maar kan het verder geen kwaad. Ik doe het ook wel eens. Mijn hus is dol op banaan.
spickel hier is ook dol op banaan  :D
Door dinnee
#1096303
Mijn kleine boef is dol op mandarijn en banaan, maar dan wel de schil! Hij vist nog wel eens wat uit de struiken tijdens het wandelen, maar helaas voor hem moet hij het altijd inleveren. ;) In het princiepe krijgt hij geen fruit..
Door Lizzy
#1096745
spickenstef schreef: en als je ze afen toe een stuk fruit geeft in stukjes en niet gepureerd kan dit dan kwaad ? Ik vind het leuk om zo bij te geven om te smoepen
Nee, welnee, kan absoluut geen kwaad. Tenzij je echt veel te veel gaat geven. Het bevat vrij veel suikers en je hond kan er (van teveel) dik van worden.
Door spickenstef
#1096912
Lizzy schreef: Nee, welnee, kan absoluut geen kwaad. Tenzij je echt veel te veel gaat geven. Het bevat vrij veel suikers en je hond kan er (van teveel) dik van worden.
ze krijgt hier hoogstens een keer per week een banaan nu ik eindelijk mijn groentenmix heb gemaakt , kiwi krijgt ze ook af en toe maar de rest lust ze toch niet ooit een stukje appel mee met mij maar voor de rest niets spickel is zeker niet te dik een dalmaat van 20 kg ? ze is wel tenger gebouwt schofthoogte 55 cm da zegt dat ze ideaal op gewicht is . kom trouwens allen bij de da voor inspuitingen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1096949
pike schreef: Die van mij lusten geen fruit ...
Hier net zo... Als ik Fedor bemoedigend toespreek wil hij nog wel een klein stukje banaan opeten, maar uit zichzelf?? Nee, volgens hem is fruit niet bedoeld om op te eten.

Gitte daarentegen vond bijna al het fruit lekker, die plukte ook zelf frambozen raapte pruimen en was ook zo beleefd het klokhuis van mijn appel op te ruimen. Dus zo zie je maar hoe verschillend honden kunnen zijn.
Door stephany
#1097306
dank jullie wel! Misschien kan ik het dan net zo goed bij 'af en toe een stukje van de baas mee snoepen' laten. Vooral manadarijn is hier favo!!
Door Tammy
#1097399
Hera krijgt geen fruitmix appart, enkel als wij fruit eten, en ze is in de buurt, dan zou ze een moord doen voor een stukje. Haar favorieten zijn: verse ananas, meloen, appel, peer, druiven (pitloze).Door de groentenmix durf ik wel eens een kiwi erdoor doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door