Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1097208
Ik sprak pas iemand die NRV voert en zij vertelde dat ze 20 % bot voert. Nu lees ik hier overla 50 % bot. Ik vind dit best een verschil. Kan iemand me dit verklaren waar het verschil in gedachten hier achter zit ? En kom je zo niet in de problemen met een opgroeiende pup als je teveel of juist te weinig bot geeft ?
Gebruikersavatar
Door Dian
#1097209
annetenmick schreef: Ik sprak pas iemand die NRV voert en zij vertelde dat ze 20 % bot voert. Nu lees ik hier overla 50 % bot. Ik vind dit best een verschil. Kan iemand me dit verklaren waar het verschil in gedachten hier achter zit ? En kom je zo niet in de problemen met een opgroeiende pup als je teveel of juist te weinig bot geeft ?
ik denk dat ze bij NRV het % kaal bot bedoelen. Hier wordt uitgegaan van bevleesde botten, waarbij ongeveer de helft vlees en de helft bot is. Je zit dan redelijk in de buurt van de 20% van NRV.
Door Deesje
#1097211
het verschil zit m inderdaad in wat dian zegt in het bot vs vleesbot.. als je 50% vleesbot voert geeft je dus 25% puur bot.. dat scheelt niet zoveel tov 20% bij nrv..
Door annetenmick
#1097214
ja die snap ik.
Maar als ik in de barf rekenhulp kijk (doe een poging een menu te maken :-[) staat er bij rauw vleesbotten (50% bot - 50 % vlees). Ik zal waarschijnlijk wel erg kronkelig denken, maar snap hem nu niet helemaal.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1097218
annetenmick schreef: ja die snap ik.
Maar als ik in de barf rekenhulp kijk (doe een poging een menu te maken :-[) staat er bij rauw vleesbotten (50% bot - 50 % vlees). Ik zal waarschijnlijk wel erg kronkelig denken, maar snap hem nu niet helemaal.
Een rauw vleesbot bestaat dus voor 50 % uit bot en voor 50% uit vlees. En als de helft van je menu uit die rauwe vleesbotten bestaat, dan voer je dus 25 % bot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door