Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1097210
Ik zie iedereen groenten in het menu van hun hond verwerken. Is dit nu echt nodig ?
En wat wordt er verstaan onder tafelrestjes ?
Mick krijgt bijna elke avond wel de groenten die over zijn en 1x per week een paar aardappels (kan toch geen kwaad 1x per week ?) ,maar meer niet. Versta je dit onder tafelresten of onder groenten ? Het is een cane corso van bijna 40 kg.
Voedingssuplementen zijn die nu ook echt nodig als je gevarieerd vlees/vis aanbied ?
Door sandrra
#1097497
Die van mij krijgen zo af en toe eens groenten maar dan voor hun bereid, niet de onze omdat wij zout erin hebben. Aardappel niet dat voegt niets toe.
Als je hond gezond is en gevarieerd eet zijn voedingsupplementen niet nodig, tenminste vind ik.
Door Huskymeisje
#1097531
Ik maak idd wel een groentemix van rauwe groente. Ik geef nooit iets van de tafel. Wij gebruiken zout en kruiden en da's niet goed voor de honden. Echt supplementen in de vorm van druppels, poeders of tabletten geef ik niet. Wel krijgen ze hier een paar keer per week kefirdrank.
Door annetenmick
#1097662
Jullie geven geen groenten, maar die 10 % (ik houd 10 % aan.) geven jullie dan meer aan vlees of organen ? Mick lust het groetne graag dus daar hoef ik het niet voor te laten.

De groenten kook je alles doorelkaar en dan 5 min ofzo ? Daarna stampen, af laten koelen en in zakjes van +/- 200 gram verdelen ofzo ?
Door Huskymeisje
#1097685
annetenmick schreef: Jullie geven geen groenten, maar die 10 % (ik houd 10 % aan.) geven jullie dan meer aan vlees of organen ? Mick lust het groetne graag dus daar hoef ik het niet voor te laten.

De groenten kook je alles doorelkaar en dan 5 min ofzo ? Daarna stampen, af laten koelen en in zakjes van +/- 200 gram verdelen ofzo ?
nou ja ik geef ze dus wel maar ik kook ze niet. Ik pureer ze in mijn keukenmachine en vries het dan in porties in.
Gebruikersavatar
Door pike
#1097686
Ik geef 10% groente, rauw en gepureerd. Elke dag een portie bij hun eten. Ik maak altijd een mix voor ongeveer een maand, van veel verschillende soorten. Ik vries het dan in porties (voor 2 dagen) in. Tafelresten krijgen ze niet, ook geen zuivel.
Supplementen zijn in  principe niet nodig als je een gezonde hond hebt.
Door sandrra
#1097723
annetenmick schreef: Jullie geven geen groenten, maar die 10 % (ik houd 10 % aan.) geven jullie dan meer aan vlees of organen ? Mick lust het groetne graag dus daar hoef ik het niet voor te laten.

De groenten kook je alles doorelkaar en dan 5 min ofzo ? Daarna stampen, af laten koelen en in zakjes van +/- 200 gram verdelen ofzo ?
Jawel ik geef wel groenten maar niet iedere dag.
Ik laat de groenten ff wellen omdat ik een onderdeel mis van mijn keukenmachine dankzij de opruim kunsten van mijn husbengel. ::)
Ik stamp verschillende soorten groentes door elkaar weeg de hoeveelheid af die ze in 1 week nodig hebben en doe dat in zakjes in de vriezer.
Door spickenstef
#1098092
annetenmick schreef: Ok maar ik dacht dat je de kook er overheen moest laten gaan en nu zie ik sommigen het rauw geven ??
prinses bonen kan je het best heel even koken de rest rauw geven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door