Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#1048858
sinds kort hebben we een herplaatsertje in huis dat niet van een slecht tehuis komt, maar wel erg nerveus en schrikkerig is . Hij eet goed, heeft goede ontlasting, slaapt 's nachts goed, geniet van zijn wandelingen, speelt heel veel, is dol op knuffelen, maar komt overactief over. Wat ik heb begrepen heeft hij ook wel stressvolle situaties meegemaakt in zijn jonge leventje (nog geen 10 maanden) .
We zijn nog niet op een vervolg gehoorzaamheidscursus met hem omdat we hem eerst wat meer vertrouwen willen geven, maar oefenen wel met eenvoudige commando's. Hij luistert op zich goed, kan ook los lopen in het bos, maar kan bijvoorbeeld na het wandelen plotseling, volgens ons zonder aanleiding, onder de auto gaan zitten. Het duurt dan even voor hij er onder uitdurft. Ook bij het aan de riem doen vóór het wandelen kruipt hij over de grond.
Nu vraag ik me af of wat natuurlijke ondersteuning hem zou kunnen helpen en kwam na wat zoeken op stress en adrenal plex. Van de verschillende middelen van de site van de dierendokter en vanuit een reactie op dit forum van Tannetje leek me dit misschien wel een optie.
Hebben mensen hier ervaring mee?
Door EllieH
#1048927
Ik heb met dat middel geen ervaring, ik werk veel met Bach-bloesems en aromatherapie, maar dat is bij elk dier anders. Ik laat ze aan de aromatherapie ruiken, en echt ze kiezen zelf wat ze nodig hebben.

Groetjes Ellie
Door hamada
#1058909
Sam zit nu ruim een week op de stress en adrenal plex in combi met herbal calm en bach ("fear").
Ik moet zeggen dat het ergste hyperachtige gedrag eraf is en hij krijgt steeds meer de gelegenheid, lijkt het, om zijn plekje in het gezin te vinden. Ramses corrigeert hem af en toe op "hondse"wijze, maar dat is denk ik alleen maar gezond.
We hebben in overleg met een gedragstherapeut besloten Sam nog niet op cursus te laten gaan, maar eerst thuis gericht wat oefeningen te laten doen om zo zijn zelfvertrouwen wat te verbeteren.
Maar hij is al veel rustiger en kan nu zelfs 's avonds wat langer op de bank liggen slapen.
Door hamada
#1097164
even een korte update over Sam.
We zijn na een maand gestopt met de stress en adrenal plex (wordt ook aangeraden, een pauze) en zijn zeer tevreden. Sam is nog steeds een onzeker hondje maar is veel vrolijker en rustiger dan in het begin. Hij is nu ook in staat om zich meer naar ons te richten en daar zijn rust vandaan te halen. Eenvoudige gehoorzaamheidsoefeningen buiten tijdens het wandelen, oefeningetjes in huis en spelen in huis, het helpt allemaal mee.
We gebruiken de druppels en de capsules in de aanloop tot oud en nieuw, zodat hij wat ondersteuning krijgt als het vuurwerk losbarst. Hier in de Achterhoek wordt nogal met carbid geschoten en die knallen dreunen zo hard door... dat zal hij wel ingewikkeld vinden. En Ramses is ook niet echt een held in dat opzicht, dus veel wijze raad  ??? zal Sam niet kunnen verwachten van die kant
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door