Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mylo
#1097063
Heb even een vraagje:
Sinds ik over ben op Kvv en gedeelte Barf drinkt mijn hond niet meer uit
zijn waterbak. :-\
Ik leng nu zijn eten aan met lauw water, maar ik ben bang dat hij te weinig
vocht binnenkrijgt.
Ik lees op een site dat een hond 50mg per kilo lichaamsgewicht binnen moet krijgen.
Dit haalt hij dus echt niet.
Mylo is een kooikerhondje van 1 jaar (weegt 11.6 kilo)
Verder is hij goed gezond, eet graag en vol levenslust.
Weten jullie of dit kwaad kan en
hoe krijg ik hem aan het drinken?
Door tt-tjes
#1097066
Drinkt hij helemaal niet meer of maar kleine beetjes? Mijn honden drinken ook niet veel meer sinds ze op Barf over zijn. Ze halen er schijnbaar toch meer vocht uit.
Door mylo
#1097069
Nee hij drinkt helemaal niet meer uit zijn waterbak
zelfs niet als we terug komen uit de bossen
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1097071
Het is heel normaal hoor dat een versgevoerde hond veel minder drinkt dan een brokgevoerde hond. Die van mij drinken hooguit één keer per dag uit de waterbak, en dan nog alleen als ze hard gerend hebben tijdens het wandelen. In vlees zit natuurlijk metaboolvocht en ik weet niet of je groentenmix geeft, maar dat barst natuurlijk ook van de nattigheid. En als hij verder niks mankeert en fris en vrolijk is, zou ik me zeker geen zorgen maken!  :)

En als je je écht heel erg zorgen maakt dat hij te weinig binnenkrijgt, dan kun je een scheutje (karne)melk door het water proberen. Meestal willen ze dat wél drinken...
Door Truus
#1097076
Mijn honden drinken ook bijna niet meer . Toen de oudste nog brokken kreeg wel. In KVV en Barf zit voldoende vocht. Behalve als ze een lange vermoeiende wandeling hebben gehad, willen ze nog wel eens drinken of als het warm is buiten.
Ik zou me er niet ongerust door laten maken.
Door Boefies
#1097095
Die honden van mij drinken ook nauwlijks, alleen die kleine als ze door het dolle is geweest....
Gebruikersavatar
Door pike
#1097179
Hier wordt ook zo goed als niet meer uit de bak gedronken sinds ze barf eten, ialleen net als bij Jet de pup, die slobbert nog wel eens de halve keuken onder. Armagnac drinkt graag een klein slokje uit de vijver, dat is véél lekkerder, evenals water in karresporen en/of sloten, daar houdt Pike erg van :-X
Rauw vlees bevat een groot percentage vocht evenals rauwe groente. Je hoeft niet bang te zijn voor uitdroging  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1097255
Probeer een keertje te kijken of je kunt zien welke kleur je hond plast.
Als het echt geel/oranje is, dan is het te geconcentreerd en zou het dus beter zijn als hij wat meer vocht binnen krijgt. Bij mijn oudste hond is dat dus het geval.
Zij krijgt 1 of 2 x per dag wat aangelengde yoghurt of wat verdund dooivocht van het vlees, en dan plast ze wel een normale gele kleur.
Door sandrra
#1097479
Onze meiden drinken ook weinig tot niets meer uit de bak. Vroeger i hun br*kkentijd slobberde ze aardig wat weg.
Mazoe drinkt trouwens liever buiten t regenwater op dan t schone binnen en Khami drinkt leiver schoon uit de kraan.
Ik geef altijd t ontdooi vocht ook bij t eten. Tenminste ik zet de bak neer waarin t vlees en/of groente ontdooit is. Die lebberen ze dan leeg.
Door Lizzy
#1097480
Pinkel en Brutus drinken normaal (elke dag wel wat). Linga drinkt soms dagen niet uit de waterbakken. Haar urine is gewoon licht geel. En ze neemt af en toe een slokkie uit een gore sloot, dat vindt ze blijkbaar lekkerder dan vers water.
Door K&D
#1097503
Hier staat de waterbak binnen ook te verstoffen. Volgens mij wordt het niveau alleen lager door verdamping.... :D
Ze drinken af en toe wat uit een bak steenkoud water die buiten staat; blijkbaar is dat water lekkerder.... ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door