Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1094569
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1094576
vince heeft ook pigment verlies, maar dan wel van kleins af aan, hem geef ik zo nu en dan vliernetelextract en dat helpt super!!!!!!!!!!
Ik bestel zo'n flesje(plaza 33) en maak dat flesje op en walla; hij ziet er weer uit om door een ringetje te halen!!!!
vince heeft vooral rond zijn oogjes pigment verlies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1094610
[quote="kojak"]
Deze week zag ik al een rose klein plekje op zijn lip, maar het worden er steeds meer en hij heeft nu over zijn hele lip roze plekjes, pigmentverlies dus. Nou voer ik al ongeveer 2 maanden niet zo gevarieerd als ik daarvoor deed, ik had heel goedkoop aan runder onderdelen kunnen komen en heb daar ook dankbaar gebruik van gemaakt. In de zoekfunctie stond dat het weinig kwaad kon, maar toch vind ik het heel raar want hij heeft zijn pigment altijd super zwart gehad, hij krijgt trouwens ook sinds 2 maanden wel dagelijks phenobarbital, kan medicatie van invloed zijn?
[/quote]

Je ziet wel bij meer honden een pigment terugloop in de herfst/wintermaanden. Waar het precies aan ligt mag joost weten, maar vliernetel biedt bijna altijd wel uitkomst.
Hier eet er eentje al zo'n 4 jaar Fenobarbital, maar heeft daarbij geen last van pigmentverlies c.q. terugloop.
Door kojak
#1094634
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1097034
[quote="vanaalst"]
vince heeft ook pigment verlies, maar dan wel van kleins af aan, hem geef ik zo nu en dan vliernetelextract en dat helpt super!!!!!!!!!!
Ik bestel zo'n flesje(plaza 33) en maak dat flesje op en walla; hij ziet er weer uit om door een ringetje te halen!!!!
vince heeft vooral rond zijn oogjes pigment verlies.
[/quote]


Hoeveel tijd gaat eroverheen eer het terug komt, Ellen ??
Door tt-tjes
#1097068
Ik gebruik het ook wel eens voor Balou, hij heeft een wisselneus. Het begint nu al weer een beetje zichtbaar te worden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1097391
het is meestal in de wintermaanden dat ie licht oogranden gaat krijgen.
Dan maak ik zo'n flesje op en dan ziet ie er weer keurig uit!
Meestal rond deze tijd begint het dus weer.
Gebruikersavatar
Door nova
#1098046
Nova had ook ineens een ongepigmenteerde plek op haar neusspiegel.
Ik heb rode bieten toegevoegd aan de groentemix, en wat roosvicee stop gegeven. In dat laatste zit bosbessen sap.
En ..... met goed resultaat :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door