Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1096753
nou las ik bij een ander forum dat iem schreef dat de noorse zalm niet zo meer is vanwege de anti biotica die ze die zalm geven?
dat zou dan bij de honden jeuk kunnen veroorzaken.
Ierse zalm zou veel beter zijn(en veeeeel duurder!)
Door Huskymeisje
#1096785
vanaalst schreef:
Ierse zalm zou veel beter zijn(en veeeeel duurder!)
Die iemand verkoopt dat toevallig?  :P

Nee joh, even zonder gekheid, ik zou het niet weten. Krijgt zalm antibiotica? Heb ik nog nooit van gehoord.  :-[
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1096796
juist dat had ik ook nog nooit gehoord..
wel dat je het dan effies een paar weken moet invriezen vanwege parasieten maar ingespoten met anti biotica???
Ik dacht ik gooi het hier even neer...
Door flin
#1096973
volgens mij bevat alle kweekvis wel iets van antibiotica;
in elk geval krijgen ze dat wel binnen, anders zouden allerlei ziekten uitbreken in de kweekvijvers,
en daarom is men ook zo bang dat die kweekvis uitbreekt, en paart met wilde vis;
wilde vis wordt dan namelijk ook besmet met eventuele specifieke kweekvis-ziektes,
en de kweekvis is niet bestand tegen 't ruime sop met z'n specifieke kenmerken

er is wel een 'europese norm betreft maksimaal residu limiet',
die ervoor moet zorgen dat de limiet van de uiteindelijk in de vis aanwezige antibiotica dus niet wordt overschreden
en er wordt regelmatig gecontroleerd...

ierse zalm is netzogoed kweekzalm, meestal van kleine individuele kwekers, maar of daardoor de zalm beter is?
Door Nyncke
#1097559
Hmm, ik kreeg eigenlijk een beetje last van lachkriebels, " bang voor een koutje "???
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1097571
Nyncke schreef: Hmm, ik kreeg eigenlijk een beetje last van lachkriebels, " bang voor een koutje "???

?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door