Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1096096
Hallo!
Kunnen jullie mij helpen met het maken van een vermageringsdieet?!
Mijn teefje moet donderdag aan haar knie geopereerd worden (partiële vkb-ruptuur) en de arts vertelde ook dat ze liefst 2 kilo af moet vallen. Nou was ik daar al mee bezig maar sinds zij van't voorjaar gesteriliseerd is valt dat niet mee en is er misschien maar een 2oo gram verdwenen :surrender:
Ze weegt momenteel 10 kilo, ik zou met 9 al blij zijn en denk dat dat voor haar ook mooi zat is, 8 lijkt mij echt niet haalbaar (tenzij ze donderdag meteen een liposuctie doen bij haar :P)
Het is echt een (vr)eetgraag hondje en daarom vind ik het ook erg moeilijk om haar zo weinig te geven. Ze krijgt al een tijdje nu 's morgens 50 gram energique (1hamburgertje gedeeld voor hun glucosamine en visoliecapsule) en 's avonds 200 gram (was 250 gram).
Denk nu toch maar die 50 gram van de morgen dan maar te schrappen. Daarnaast alleen nog maar diersoorten voeren met weinig calorieën (voor zover die er zijn dat ik nog voldoende afwisseling heb) Overigens eet ze ook redelijk vaak nog haaksbarf er bij omdat ze het op helemaal zelf samenstellen niet goed doet ('s ochtends botrestjes kotsen en softijs-poep) en al die problemen met uitsluitend haaksbarf voeren verdwijnen. Maar voor de afwisseling eet zij dus ook wel voor de helft van de week ongeveer mee met Joey die wel op 100% zelf-samengesteld staat...
Zou vasten en porties die wisselen van hoeveelhied ook wat zijn voor haar???
Extra beweging zit er voorlopig niet in ivm haar blessure ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1096148
Ik vind 250 gram op een dag wel veel voor een hondje van 10 kilo.

Dat krijgen ze hier ook en ze wegen 12.3 en de ander 14 kilo.

Ik denk dat als ze 8 kilo mag wegen iets van 2 % is dus 160 gram op een dag wel genoeg is.
Door Jojo
#1096193
:)Ik kijk er best van op dat jullie dit al veel vinden hoor! De meeste franse bulletjes die ik ken eten het dubbele van wat Zusje krijgt namelijk dus ik weet eigenlijk niet beter dan dat dit al weinig is. Tel daarbij op dat ze voortdurend op zoek is naar eten en daar zit ik dan al op misschien te veel voeren :-X
Door roos79
#1096246
Hoi!

Mijn (vr)eetmachine  ;) geef ik tegenwoordig als hij KVV krijgt het in de Kong, daar is hij veeeel langer mee bezig en merk dat hij dan veel meer voldaan is.  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1096272
Jojo schreef: :)Ik kijk er best van op dat jullie dit al veel vinden hoor! De meeste franse bulletjes die ik ken eten het dubbele van wat Zusje krijgt namelijk dus ik weet eigenlijk niet beter dan dat dit al weinig is. Tel daarbij op dat ze voortdurend op zoek is naar eten en daar zit ik dan al op misschien te veel voeren :-X
Wat een ander voert is niet spannend. Jouw hond heeft blijkbaar teveel aan die 250 gram energique anders was ze niet te dik.
Door dinnee
#1096287
Maar om even terug te komen op je vraag, paard is een mager vlees soort en over het algemeen haas en hert ook wel (je moet natuurlijk de vetrandjes er even af te halen).

De meeste KVV's zijn op basis van kip en rund en dit kan behoorlijk vet worden, vooral als ze het vel e.d ook mee malen.

Daarnaast kan een handje voer voor zo'n kleine hond al snel een heel groot verschil maken. Misschien kan je 25 tot 50 gram minderen en kijken hoe ze het dan doet? Bijvoorbeeld het ontbijtje nog iets verkleinen (voor zo ver dat gaat met de medicijnen) en kijken hoe het dan gaat. Een hond valt niet zo snel om van de honger, dus ik zou me niet te snel druk maken. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1096350
Angelique schreef: Wat een ander voert is niet spannend. Jouw hond heeft blijkbaar teveel aan die 250 gram energique anders was ze niet te dik.
Soms vind ik dat wel spannend om te lezen  ::) 28 kilo en 400 gram  :o die van mij van 11,5 kg krijgt meer  :-X

Maar idd je kunt dat niet vergelijken want elke hond is wat dat betreft anders, het gewicht zegt niets over de hoeveelheid voer die ze nodig hebben. Het is eigenlijk heel simpel. Als je 250 gram weegt en je hond is daarop te zwaar, dan moet je gewoon minder geven en/of magerder voeren. En al eten alle bulletjes het vijfvoudige dan nog wil dat niet zeggen dat jouw hond dat ook nodig heeft.
Ik heb geen ervaring met kvv dus ook geen idee hoe veel vet daar in zit. Ik kan me zo voorstellen dat er een standaard percentage in zit. Je zou eens op hun websites moeten kijken, er zijn ongetwijfeld ook versies met minder calorieën.
Door Jojo
#1096354
Energique, dat krijgt ze alleen als ochtendhapje met de gluco en visoliecapsules. Die kan ik haar ook best 's avond geven hoor. Dit was alleen zo handig omdat JOey wel behoefte heeft aan een klein hapje in de morgen omdat het een ochtendkotser is. Daarbij moet ook hij glucosamine hebben en kan ik hem dat niet regelmatig genoeg 's avonds door zn eten mangelen omdat hij vaak besluit dat zn maaltijd niet lekker genoeg is :rolleyes2: Naja, maakt verder ook niet uit maar dat is een beetje waarom ze die 50 gram energique 's ochtends krijgt ;) Ik kan dat voor haar best achterwege laten, twas gewoon gemak :P
Qua kvv eet ze verder uitsluitend haaksbarf, heb ook al even een mailtje naar mn verkooppunt gestuurd met de vraag welke soorten ik misschien beter achterwege kan laten voor haar.
Maar qua pens bv? Welke is het beste? En zijn alle vogelsoorten okay?
Door sandrra
#1096541
Ik zou ook wat minder gaan voeren en 1 keer per dag als dat kan met de medicatie.
Onze dames wegen 30 en 32 kg en krijgen ongeveer 600 gram Dit kregen ze met kvv ook.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1096562
pike schreef: Soms vind ik dat wel spannend om te lezen  ::) 28 kilo en 400 gram  :o die van mij van 11,5 kg krijgt meer  :-X
tja 'is wat he, maar ga ik hem meer geven dan kan ik hem rollen!!!!
Als ik dan het eten klaar sta te maken en voor zimba die armzalige 400gr en vince krijgt dan een bak vol!!!!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1096566
Hier krijgt de lichtste hond het meest die verbrandt meer dan de andere hond.

Maar je kan die 50 gram van s'morgens afhalen wat je s'avonds geeft,dus in de avond 150 gram.

Krijgt hij wel eens tussendoortjes?


Succes ermee.
Laatst gewijzigd door *Marga* op di 18 nov 2008, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door