Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#109492
Wat ik me nou afvraag is: splinteren rauwe botten niet? Als Beau op z'n lamsbot bijt dan komen er toch ook stukken af.
Waarom zijn die splinters dan niet schadelijk en splinters van gekookte botten wel?
Gr,
Vivian
Door Jolly
#109497
de structuur van een rauw bot van ene jong dier is heel anders dan een gekookt bot (ookal is dit dan van een jong dier geweest)
Door Truus
#109509
Als je de botten kookt, worden ze keihard dus slecht voor het gebit en juist splinters wat erg gevaarlijk is. Bovendien verteert het niet goed.
Laatst gewijzigd door Truus op za 12 jun 2004, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#109606
[quote="tigger"]
Wat ik me nou afvraag is: splinteren rauwe botten niet? Als Beau op z'n lamsbot bijt dan komen er toch ook stukken af.
Waarom zijn die splinters dan niet schadelijk en splinters van gekookte botten wel?
Gr,
Vivian
[/quote]

Hoi Vivian, sommige botten van lam/kalf splinteren inderdaad ja. Volgens mij zijn dat trouwens vaak botten van ouden dieren..... ze noemen het dan wel lam of kalf, maar volgens mij is het bijna schaap en rund! Bij ons is het (tot nu toe) altijd goed gegaan, maar ik heb ook wel eens gedacht "oei oei".

Splinters van verhitte botten zijn zowaar NOG scherper en harder!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door