Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1095689
Zijn er hier op 't forum toevallig mensen die ervaring hebben met backpacken en rauwe voeding? Hoe doen jullie dat  als je met je rugzakje door de middle-of-nowhere trekt en rustig zo'n dag of 5 ver weg bent van de bewoonde wereld? Even sjouwen met kilo's versvlees in je rugzakje voor drie grote honden is dan niet heel praktisch.... Dus wie kan en wil meedenken met oplossingen/alternatieven?

Rachel.
#1095691
je hebt ook backpacks voor honden ;), daar kan best wat eten in.
Ik heb er geen ervaring in maar vlees zou ik dan eerder denken aan iets van dat lang houdbaar spul uit de dierenzaak, chips, kom even niet op de naam. En eventueel voor groenten heb ik al eens gehoord van potjes babyvoeding :-\

ohja Natures diet heet dat spul, met een malamute op de verpakking. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat iets is, alleen lijkt het me makkelijk meeslepen.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 17 nov 2008, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1095693
er schijnen ook mensen te zijn die gedroogd vlees meenemen voor de honden, ik weet niet of ze het dan wellen voordaat ze het geven, of dat ze het dan gewoon gedroogd geven. Gedroogd vlees weegt natuurlij kook een stuk minder dan vers.
#1095700
De hondenrugzakjes worden ook gebruikt, er moet immers ook water mee.

Wat betreft 't drogen.... Volgens mij neemt de voedingswaarde dan ook iets af toch? En dat lijkt me tijdens fysieke belasting toch niet heel goed....

Rachel.
Door Chaos
#1095956
www.walkyourdog.nl
Niet met tips over eten, maar ik meld het je toch.
Een website met informatie over het meenemen van je hond tijdens (wandel)vakanties.
Helaas doen de links o.a. naar de wandelverslagen het momenteel niet, maar informatie genoeg.
Vooral de stukken over voorbereiding, training en uitrusting vind ik de moeite waard.
Laatst gewijzigd door Chaos op ma 17 nov 2008, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#1095971
Chaos schreef: http://www.walkyourdog.nl
Niet met tips over eten, maar ik meld het je toch.
Een website met informatie over het meenemen van je hond tijdens (wandel)vakanties.
Helaas doen de links o.a. naar de wandelverslagen het momenteel niet, maar informatie genoeg.
Vooral de stukken over voorbereiding, training en uitrusting vind ik de moeite waard.
De mensen waar ik dit voor vraag hebben al uitgebreide ervaring met backpacken, alleen voerden ze tot voor kort altijd alleen brokken.... Nu zijn ze begonnen met deeltijd barf, maar willen eigenlijk 't liefste geheel overstappen op barf. Ze lopen er alleen nog tegenaan hoe ze 't met backpackvakanties op kunnen lossen. Ze gaan namelijk regelmatig naar 't buitenland (o.a. Zweden) om daar met de honden de rugzak op te doen en dagwandelingen te maken, soms dus enkele dagen weg van de bewoonde wereld...

Rachel.
Door Aneska
#1096043
gemmaa schreef: je hebt ook backpacks voor honden ;), daar kan best wat eten in.
Ik heb er geen ervaring in maar vlees zou ik dan eerder denken aan iets van dat lang houdbaar spul uit de dierenzaak, chips, kom even niet op de naam. En eventueel voor groenten heb ik al eens gehoord van potjes babyvoeding :-\

ohja Natures diet heet dat spul, met een malamute op de verpakking. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat iets is, alleen lijkt het me makkelijk meeslepen.
Dat spul heb ik ook even gegeven vlak voordat ik op CB overstapte. Daar deed Gipsy het ook goed op, en er zit ook groente en gemalen bot in. Het is wel ideaal voor op vakantie, volgend jaar ga ik een week camperen en dan neem ik ook de nodige kuipjes Natures Diet mee voor Zoë en Gipsy.
Wat ik wel aanraad is dat als ze ander voer meenemen, ze van te voren even de honden een paar keer het eten geven, want mochten ze het niet lusten en ze zijn al aan het backpacken dan hebben ze wel een probleem. ( En ik spreek uit ervaring!  :( )
#1096703
Ik zou drogen. De voedingswaarde neemt nauwelijks af als je onder de 60º droogt en het weegt niks. Water heb je overal wel. Voor mensen zijn er toch ook die peperdure gedroogde maaltijden in zakjes voor de backpackers? Kun je ook weken op overleven. En honden nog beter omdat die zelf hun vit C maken.

Er was hier ook iemand die gedroogd spul meenam op vakantie, misschien dat die nog reageert.

Zie hier http://debbie.hiking-info.net/trekkingt ... an_voeding voor informatie en verdere links. Ik heb ooit recepten voor voedsel drogen gezocht en in het Engels is er heel veel, het wordt in Amerika vaak gedaan.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op di 18 nov 2008, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#1096705
Kruimel schreef: Ik zou drogen. De voedingswaarde neemt nauwelijks af als je onder de 60º droogt en het weegt niks. Water heb je overal wel. Voor mensen zijn er toch ook die peperdure gedroogde maaltijden in zakjes voor de backpackers? Kun je ook weken op overleven. En honden nog beter omdat die zelf hun vit C maken.

Er was hier ook iemand die gedroogd spul meenam op vakantie, misschien dat die nog reageert.
hoe doe je dat dan met de hoeveelheid? kijk je naar het gedroogde of ongedroogde gewicht?
Erica heeft ook gebackpackt met een hond, misschien heeft zij ook nog tips.
#1096707
Cathelijn schreef: hoe doe je dat dan met de hoeveelheid? kijk je naar het gedroogde of ongedroogde gewicht?
Erica heeft ook gebackpackt met een hond, misschien heeft zij ook nog tips.
Je gaat uit van het originele gewicht lijkt me zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door