Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#1095120
Chelsey begint plots te bijten in haar achterlijf (boven haar staart, in haar billen). Jeuk dus, maar dan is de vraag van wat hé  :-X

Ze krijgt geiteribben,lamsribben,konijnekarkas,kippekarkas en eendekarkas. Van vlees krijgt ze konijn,paard,geit,schaap.
Om de 2dagen krijgt ze groentemix (met zowel onder-als bovengrondse groentes, rijp fruit, noten, look) en een eitje.
Elke dag een capsule visolie van de Hema. Voor de rest om de 2d lever en andere dagen hart/long/nier van konijn,kip,lam en 1x per 2w een groot stuk pens.

Wat kan ik daar aan doen,zodat die jeuk stopt? Het is niet erger bij het eten van een bepaald soort beest dus...
Door Nyncke
#1095223
Geen schilfertjes?
Die kunnen erg veel jeuk veroorzaken ( samen met de oorzaak van de schilfers zelf)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1095238
cylke schreef: Chelsey begint plots te bijten in haar achterlijf (boven haar staart, in haar billen). Jeuk dus, maar dan is de vraag van wat hé  :-X

Ze krijgt geiteribben,lamsribben,konijnekarkas,kippekarkas en eendekarkas. Van vlees krijgt ze konijn,paard,geit,schaap.
Om de 2dagen krijgt ze groentemix (met zowel onder-als bovengrondse groentes, rijp fruit, noten, look) en een eitje.
Elke dag een capsule visolie van de Hema. Voor de rest om de 2d lever en andere dagen hart/long/nier van konijn,kip,lam en 1x per 2w een groot stuk pens.

Wat kan ik daar aan doen,zodat die jeuk stopt? Het is niet erger bij het eten van een bepaald soort beest dus...
Hoef je daar de oorzaak niet te zoeken.

Ik ga ook voor de vlo.
Door Lizzy
#1095699
Pinkel had laatst volle anaalklieren. Haar hele achterkant is roze (van het speeksel, op de witte vacht). Ik ga dus voor anaalklieren of vlooien.
Door Nynke
#1095872
ik ga ook voor de anaalklieren. Laatst was hier nog een topic over met tips over het leeghalen van deze klieren.  ::) ::) ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door