Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door maartendewi
#1093774
Hallo ,

Sinds 3 weken zijn wij begonnen met barf.Allebei onze honden hadden in de liezen en oksel rode plekken, dit ging maar niet weg.Nu komt een van onze honden uit griekenland en de ander uit gelderland.Ik had toch mijn vraagtekens hoe het dus kon dat ze allebei deze klachten kregen.Toen ben ik eens gaan lezen over allergieen en kwam toe bij barf terecht. de eerste 3 weken heb ik de hondjes  vooral kipnekjes, kipvleugeltjes en gehakt gegeven. Nu zijn we 3,5 a 4 weken verder en bij 1 van de hondjes zijn de rode plekken zelfs weg.Bij de andere hond is het al veel meer verminderd en gaat dus ook de goede kant op.

Nu zou ik graag jullie mening willen!

Luna weekmenu:
gewicht Luna 14 kilo

vleesbot 40% -980 gr
groenten 20%-490 gr
orgaan 15%-370 gr
tafelrestjes 5%-120 gr
spiervlees 20%-490 gr

maandag ochtend
140 kipvleugeltjes
98 gram gepureerde groenten
avond
92 gram organen
98 gram paardenvlees

dinsdag
ochtend
98 gram vis(tonijn uit blik, sardientjes uit blik, of vers)
98 gram groenten
avond
ei
eetlepel tafelrestje
92 gram organen

woensdag ochtend
98 gram gehakt
98 gram gepureerde groenten
woensdagvond
92 gram organen
140 kipnek

donderdagochtend
98 gram vis(tonijn uit blik, sardientjes uit blik, of vers)
98 gram groenten
donderdagavond
140 gram Kipkarkas
eetlepel tafelrestje

vrijdag
ochtend
140 gram kippenvleugels
vrijdagavond
98 gram runderhart

zaterdagochtend
de ene week kipkarkas 140 gram/ de andere week 140 gram fazantboutjes
zaterdagavond
92 gram organen

zondagochtend
200 gram kipnek
ei
zondagavond
98 gram groenten
80 gram kipkarkas/om de week ipv van kipkarkas enkelvoudige pens(smuldier)



Snow weekmenu:
gewicht 16 kilo

vleesbot 40% - 1120 gr
groenten 20%- 560 gr
orgaan 15%- 420gr
tafelrestjes 5%- 140 gr
spiervlees 20%- 560 gr

Snow
Maandagochtend
120 gram kipvleugeltjes
112 gram gepureerde groenten
avond
105 gram organen
112 gram paardenvlees

dinsdag
ochtend
112 gram vis(tonijn uit blik, sardientjes uit blik, of vers)
112 gram groenten
avond
ei
eetlepel tafelrestje
105 gram organen

woensdag ochtend
112 gram gepureerde groenten
112 gram gehakt
woensdagvond
105 gram organen
160 kipnek

donderdagochtend
112 gram vis (tonijn uit blik, sardientjes uit blik, of vers)
112 gram groenten
donderdagavond
160 gram Kipkarkas
eetlepel tafelrestje

vrijdag
ochtend
160 gram kippenvleugels
vrijdagavond
112 gram runderhart

zaterdagochtend
de ene week kipkarkas 160 gram / de andere week 160 gram fazantboutjes
zaterdagavond
105 gram organen

zondagochtend
200gram kipnek
ei

zondagavond
112 gram groenten
160 gram kipkarkas/om de week ipv van kipkarkas enkelvoudige pens(smuldier)

vuile pens heb ik nog niet gevonden en ik kan moeilijk aan ander botvlees komen.

Graag hoor ik jullie mening,
Dewi
Door Lizzy
#1094175
maartendewi schreef: Hallo ,

Sinds 3 weken zijn wij begonnen met barf.Allebei onze honden hadden in de liezen en oksel rode plekken, dit ging maar niet weg.Nu komt een van onze honden uit griekenland en de ander uit gelderland.Ik had toch mijn vraagtekens hoe het dus kon dat ze allebei deze klachten kregen.Toen ben ik eens gaan lezen over allergieen en kwam toe bij barf terecht. de eerste 3 weken heb ik de hondjes  vooral kipnekjes, kipvleugeltjes en gehakt gegeven. Nu zijn we 3,5 a 4 weken verder en bij 1 van de hondjes zijn de rode plekken zelfs weg.Bij de andere hond is het al veel meer verminderd en gaat dus ook de goede kant op.
Zo, dat is mooi, dat het over is/beter gaat!
Nu zou ik graag jullie mening willen!

Luna weekmenu:
gewicht Luna 14 kilo

vleesbot 40% -980 gr
groenten 20%-490 gr
orgaan 15%-370 gr
tafelrestjes 5%-120 gr
spiervlees 20%-490 gr
Ik zou zelf iets minder groente voeren en iets meer vleesbot of orgaanvlees of spiervlees.
maandag ochtend
140 kipvleugeltjes
98 gram gepureerde groenten
avond
92 gram organen
98 gram paardenvlees
Welke organen voer je? Ik zie onderin dat je lastig aan vuile pens kunt komen. Woon je in NL? Daar is het toch niet moeilijk? Evenals iets anders dan kip is hier toch ook makkelijk te verkrijgen? Zie ook de a La Carte van Femke in vraag & aanbod. Als je niet in NL woont, dan heb ik niks gezegd. In sommige landen is het inderdaad lastiger.
dinsdag
ochtend
98 gram vis(tonijn uit blik, sardientjes uit blik, of vers)
98 gram groenten
avond
ei
eetlepel tafelrestje
92 gram organen
Je hoeft niet op de gram nauwkeurig te voeren hoor. Overigens zou ik je aanraden niet teveel tonijn te voeren. Tonijn bevat veel kwik. Eens in de maand vind ik wel maximaal.
woensdag ochtend
98 gram gehakt
98 gram gepureerde groenten
woensdagvond
92 gram organen
140 kipnek
Gehakt is natuurlijk gemalen. Ik vind dat niet ideaal. Kun je niet aan kopvlees komen?
Door maartendewi
#1094254
Hai dank voor je antwoordt!
De slagers waar ik tot nu toe ben geweest zeggen allemaal nee op de vraag of ze vuile pens hebben.(is hier ook geen islamitische slager in nabije omgeving.we wonen vlakbij hoek v holland.Dan zal ik naar den haag moeten gaan en ik wil liever adressen waarbij ik niet afhankelijk ben van mijn vriend,ik heb namelijk geen rijbewijs!Nu had ik een scharrelslager gevonden en daar boden ze dus speciaal vlees aan voor honden.Nu stond daarbij dus pens en ik dacht jippie eindelijk, kwam hij dus met pakjes smuldier aan.Daar hebben we wel paardensnijsel kunnen kopen.Kopvlees heb ik niet gevraagd, maar aangezien die scharrelslager de enige is die dus vlees aanbied voor honden vind ik het zo moeilijk. de poelier hier op de markt, heeft natuurlijk vooral op en gister heb ik daar fazanboutjes meegenomen.Dit zijn de honden op dit moment aan het eten en ze vinden het niet lekker.De smaak is waarschijnlijk veel te sterk. Hij kon ook aan lamsnek komen dus dat ga ik volgende week halen. Ik zal proberen aan zalmkoppen te komen en ze minder vaak tonijn uit blik te geven.Organen krijgen ze kippenmaagjes, hartjes, runderhart(maar dit zie ik persoonlijk als spiervlees) Ik zal binnekort eens riblappen voor ze halen.  Ik za ook eens bij die scharrelslager gaan vragen om kopvlees. Overigens die slager vroeg vorige keer wel of ik het gelijk mee wilde nemen, misschien kwam hij daarom aan met smuldier???
Door Lizzy
#1094259
[quote="maartendewi"]
Hai dank voor je antwoordt!
De slagers waar ik tot nu toe ben geweest zeggen allemaal nee op de vraag of ze vuile pens hebben.(is hier ook geen islamitische slager in nabije omgeving.we wonen vlakbij hoek v holland.Dan zal ik naar den haag moeten gaan en ik wil liever adressen waarbij ik niet afhankelijk ben van mijn vriend,ik heb namelijk geen rijbewijs!Nu had ik een scharrelslager gevonden en daar boden ze dus speciaal vlees aan voor honden.Nu stond daarbij dus pens en ik dacht jippie eindelijk, kwam hij dus met pakjes smuldier aan.Daar hebben we wel paardensnijsel kunnen kopen.Kopvlees heb ik niet gevraagd, maar aangezien die scharrelslager de enige is die dus vlees aanbied voor honden vind ik het zo moeilijk. de poelier hier op de markt, heeft natuurlijk vooral op en gister heb ik daar fazanboutjes meegenomen.Dit zijn de honden op dit moment aan het eten en ze vinden het niet lekker.De smaak is waarschijnlijk veel te sterk. Hij kon ook aan lamsnek komen dus dat ga ik volgende week halen. Ik zal proberen aan zalmkoppen te komen en ze minder vaak tonijn uit blik te geven.Organen krijgen ze kippenmaagjes, hartjes, runderhart(maar dit zie ik persoonlijk als spiervlees) Ik zal binnekort eens riblappen voor ze halen.   Ik za ook eens bij die scharrelslager gaan vragen om kopvlees. Overigens die slager vroeg vorige keer wel of ik het gelijk mee wilde nemen, misschien kwam hij daarom aan met smuldier???
[/quote]

Slagers mogen inderdaad geen vuile pens verhandelen. Maar, je moet ook niet bij een slager zijn met deze vraag. Eerder naar een dierenwinkel gaan. Of kijken of er een adres bij jou in de buurt is in de a la carte lijst. Idem dito geldt dit voor kopvlees. Daar kun je gemiddeld genomen niet aan komen bij een Nederlandse slager.
Door maartendewi
#1094274
[quote="Lizzy"]
Slagers mogen inderdaad geen vuile pens verhandelen. Maar, je moet ook niet bij een slager zijn met deze vraag. Eerder naar een dierenwinkel gaan. Of kijken of er een adres bij jou in de buurt is in de a la carte lijst. Idem dito geldt dit voor kopvlees. Daar kun je gemiddeld genomen niet aan komen bij een Nederlandse slager.
[/quote]ooooh hihi vandaar de verbaasde reacties.Ik heb er zelfs in  een supermarkt omgevraagd.kreeg ik als antwoordt ''nou ik heb ook honden en die krijgen gewoon brokken'',''Wel zo makkerlijk' zei ze.Toen zei ik''inderdaad lekker makkelijk ja, maar makkelijk is niet altijd beter''!!!!En zie het resultaat mijn liefies doen het zoooo goed!ik zal eens bij de dierenwinkel gan vragen. Kopvlees zou dus wel kunnen bij een islamitische slager???Ik zie trouwens dat Shaweca petfood levert in heel zuid-holland dat zou super zijn.en anders moet vriendlief zelf maar even inkopen doen bij de islamitische slager(hij schaamt zich om dit vlees te gaan vragen volgens mij, dus vandaar dat ik het zoveel mogelijk doe)
Door maartendewi
#1094295
heb net gebeld naar de visboer en kon viskoppen bestellen, kan volgende week kilo zalmkoppen ophalen!!! ;D :)Moet ik deze dan 2 weken in vriezer leggen alvorens ze deze kunnen eten???is dit met elke vis, bijv ook sardientjes of haring???Ik heb ook ebeld naar de dierenwinkel voor vuile pens dit kunnen ze wel leveren ze gaan op zaterdag altijd naar de groothandel en kunnen alleen per 10 kilo bestellen en ik zou dan toch zeker meer dan 5 kilo moeten afnemen omdat hun vriezer anders te vol blijft liggen!!!Vraag me wel af, of dit om groothandel makro gaat. Want als het diepvries is dan zal dit toch wel van smuldier ofzo zijn??ik kan zelf namelijk ook naar de makro gaan
Laatst gewijzigd door maartendewi op za 15 nov 2008, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huskymeisje
#1094320
[quote="maartendewi"]
heb net gebeld naar de visboer en kon viskoppen bestellen, kan volgende week kilo zalmkoppen ophalen!!! ;D :)Moet ik deze dan 2 weken in vriezer leggen alvorens ze deze kunnen eten???is dit met elke vis, bijv ook sardientjes of haring???Ik heb ook ebeld naar de dierenwinkel voor vuile pens dit kunnen ze wel leveren ze gaan op zaterdag altijd naar de groothandel en kunnen alleen per 10 kilo bestellen en ik zou dan toch zeker meer dan 5 kilo moeten afnemen omdat hun vriezer anders te vol blijft liggen!!!Vraag me wel af, of dit om groothandel makro gaat. Want als het diepvries is dan zal dit toch wel van smuldier ofzo zijn??ik kan zelf namelijk ook naar de makro gaan
[/quote]

De meeste vis die hier in Nederland wordt verkocht is al ingevroren geweest. Voor zalm geldt dit geloof ik alleen voor de zalm uit de pacific. Ik geef iig altijd op de dag dat ik viskoppen haal de honden er eentje van en heb er nog nooit problemen mee gehad. Sardientjes koop ik altijd ingevroren.
Gebruikersavatar
Door kira
#1094791
Kan ook zijn dat de dierenwinkel vuile pens koopt aan één stuk, dus niet gemalen. Is nog lekkerder, alhoewel ik onze theemuts eerst even de gebruiksaanwijzing erbij heb moeten geven.
Door Huskymeisje
#1095197
[quote="kira"]
Kan ook zijn dat de dierenwinkel vuile pens koopt aan één stuk, dus niet gemalen. Is nog lekkerder, alhoewel ik onze theemuts eerst even de gebruiksaanwijzing erbij heb moeten geven.
[/quote]

Ik geef ook alleen ongemalen pens. Hebben ze lekker wat te kauwen. Goed voor de tandjes ook.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door