Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1093466
Hoi,

Ik wil voor mijn jong Lagotto teefje van nu ruim 9 maanden een barf menu gaan maken maar zit toch even te twijfelen over hoeveel ik haar in het totaal moet gaan geven.
Nu krijgt ze ongeveer 400-430 gram aan carnibest/kippenvleugels/konijnenbouten per dag.
Ze weegt (heb haar net gewogen) 14,5 Kg wat volgens de norm best veel is voor een Lagotto teefje.
Zes weken geleden woog ze 13 kilo (gewogen bij de DA). Ze is denk ik niet te dik maar moet ook niet dikker worden
Naast haar gewone eten krijgt ze beloningssnoepjes bij het trainen en regelmatig bullepezen, runderoren en dat soort dingen.
Met die 400-430 gram zit ik echter net aan de 3 procent van haar lichaamsgewicht. Is dat toch niet te weinig voor een jonge hond van een middelgroot ras? (ik denk dat ze ongeveer 43 cm hoog is nu)

Groetjes,

Ellen
#1093534
Ik zou beginnen met het gewicht wat je nu aan Carnibest geeft. Ik merkte hier al dat ze op de zelfde hoeveelheid Barf (gaf eerst ook kvv) wat afvielen.
Verder zou ik me niet te veel vast pinnen op een vast percentage, dit is een gemiddelde en wisselt gewoon echt per hond.
Dus begin met wat je nu aan hoeveelheid gaf met Carnibest en kijk hoe ze het hier op doet.
Wordt ze te mager, wat bijgeven en wordt ze te zwaar, wat minderen.
Voeren met je ogen dus.
Heel veel succes en plezier gewenst met het maken van een menu! :D
#1093594
Ik denk dat een Lagotto van bijna 10 maanden redelijk klaar is met groeien, althans erg veel komt er niet meer bij, denk dan ook dat 3% te weinig is. Mijn newfy's zaten met 10 maanden al onder de 2% en groeien er nog lustig op door. Ik zou ook starten met dezelfde hoeveelheid als de CB (zo begon ik ook) en dan goed voelen en kijken. Minderen is heel simpel. Meerderen is nog makkelijker.

ben benieuwd naar je menu, plaats je hem hier nog?
#1093805
Bedankt voor de reacties!
Zoals ik het begrijp is die 3 % dus niet te weinig en kan ik dus met een totaal gewicht van 400 gram per dag gaan beginnen.
Ik zal het menu plaatsen als ik het klaar heb. Wil natuurlijk graag feedback op het menu krijgen.
Of ik het allemaal wel goed heb gedaan of dat er wat veranderd moet worden.

Groetjes,

Ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door