Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1093117
Ik merk dat ik de laatste tijd bijna niet meer kijk wat er op het menu staat en dat ik gewoon op gevoel dingen uit de vriezer pak.
Ik zorg er wel voor dat ze eens in de twee weken vette vis krijgen, en op tijd orgaanvlees.
Maar voor de rest pak ik gewoon wat vlees en wat vleesbot en vind ik het wel goed eigenlijk.
Het gaat prima op deze manier, en ik vind het makkelijk, want ik hoef niet in de vriezer te graaien en zoeken naar hetgeen op het menu staat.

Hoe doen jullie dit?
Door Nynke
#1093124
eigenlijk precies hetzelfde  ::) ::)  

Alleen krijgen ze momenteel, omdat Pezzo en Gunnar poeders van Tannetje hebben, kvv, dan kan ik het beter verpakken   :) :)
Door Staftime
#1093127
In principe is zo'n menu een houvast, vooral in het begin als je nog moet wennen aan het voeren van BARF.
Maar als je het eenmaal 'in de vingers' hebt is een precies menu niet meer zo hard nodig dus.
De ene dag eten ze ook wat meer dan de andere dag, en soms las ik een vastendag in.
Zo op gevoel voeren gaat me prima af, en ik vind het veel makkelijker nu ik helemaal door heb wat de bedoeling is.
Ik voer nu bijna een jaar zelf samengesteld dacht ik.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1093333
Ik maakte altijd hele lijsten met wat ze allemaal moesten hebben ,maar nu na bijna 2 jaar vers voeren doe ik dat niet meer,

Ik maak orgaanmixjes dus die krijgen 3 keer per week met vlees/bot en groente, 2 spiervlees dagen en een pens of vis dag.
En 2 eieren per week,
verder iedere dag bodempje kefir.

Ik onthou nu wel wat ze die week allemaal krijgen zodat het wel wisselende vleessoorten zijn.

Nooit gedacht dat het eigenlijk simpel is vers voeren.
Door Red_Hunter
#1093390
Ik heb nog wel een menu maar merk wel dat ik soms andere dingen pak en dan een andere dag weer aanpas.
Ik vind het nog steeds fijn om een houvast te hebben.
Menu hangt in het keukenkastje en dan is alles zo uit de vriezer gepakt.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1093412
Ik maak nog steeds weekmenu's. Vind ik trouwens leuk om te doen. ;)
Maar na twee dagen klopt het meestal niet meer en wordt de hele boel omgegooid. ::)
Zo gaat de wildmix die voor vanavond stond niet door, maar krijgen ze biefstuk omdat "de baas" die voor ze op de kop heeft getikt.  8)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1093421
Ik werk al jaren met een menu en zal dat blijven doen, scheelt me gewoon ontzettend veel tijd, anders moet ik elke keer gaan nadenken: 'wat heeft Fedor van de week gegeten? Heeft hij nu 1 of 2 x kip gehad??' Nu kijk ik op het menu en zie dat het weer tijd is voor zijn ....... (vul maar in).
Door Lizzy
#1093434
Nitus schreef: Ik werk al jaren met een menu en zal dat blijven doen, scheelt me gewoon ontzettend veel tijd, anders moet ik elke keer gaan nadenken: 'wat heeft Fedor van de week gegeten? Heeft hij nu 1 of 2 x kip gehad??' Nu kijk ik op het menu en zie dat het weer tijd is voor zijn ....... (vul maar in).
Hier idem dito!
Gebruikersavatar
Door Arkay
#1093459
Ik heb wel een menu maar gebruik dat alleen met inpakken want ik doe het in kisten in de vriezer.
In een kist zit wat hij in een week nodig heeft, dus ik pak wat uit de kist en als de kist leeg is eind van de week weet ik zeker dat hij alles binnen heeft. :)
Door tieneke
#1093460
Nitus schreef: Ik werk al jaren met een menu en zal dat blijven doen, scheelt me gewoon ontzettend veel tijd, anders moet ik elke keer gaan nadenken: 'wat heeft Fedor van de week gegeten? Heeft hij nu 1 of 2 x kip gehad??' Nu kijk ik op het menu en zie dat het weer tijd is voor zijn ....... (vul maar in).
Hier hetzelfde  ;)
Door 1eboa
#1093478
Ik houd wel een schema en een voorraadlijst bij, maar meer omdat ik dat leuk vind. Wel weeg ik de honden 2x in de week, de gewichten verschillen meestal niet meer dan een onsje Pieta is 3 weken geleden gedekt, met spanning kijk ik wanneer er wat gewicht bij gaat komen en vergeijk het dan met haar vorige zwangerschap.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1093539
Ik ben dan nog niet zo heel erg lang aan het barfen, maar ik gebruik wel een menu, vind het gewoon makkelijk.
Wel wissel ik het spiervlees af, heb meer keuze dan in het menu zit. :D
Zo weet ik gewoon zeker dat ze alles binnenkrijgen wat ze nodig heben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door