Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bonny
#1091505
Hoeveel mag een pup per week aankomen.Ik heb een boxer pup een reu  van 10 weken, en hij komt elke week een kilo aan. Hij weegt nu 10 kilo.Ik vraag dit omdat ik vorige week op de puppy cursus was, en iedereen zei, zo die ziet er gevuld uit. Ik vind hem zelf niet te dik.De pups die daar liepen zijn allemaal brokken puppen, en ik vond het net schrale krielkipjes. :D

Ik geef hem 7% van 10 kilo? 700gr. per dag. Volgens de fokker mag hij elke week 1 kilo aankomen. Broertjes en zusjes zijn ook zo zwaar. Het hele nest staat op vers of Barf. Ik  heb gehoord dat een hond op brokken 700 gr. per week aan mag komen, anders belast hij zijn botten te veel. Hoe zit het met pups op barf?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1091516
zou wel zorgen dat ie zeker niet meer dan 1kilo aankomt!
mijn laatste hondje kwam zo rond de 600/700gr per week aan, en die stond op kvv/barf.
Je kan je pup beter wat rustiger laten groeien als met grote sprongen, en of je ze nou brok geeft of kvv of barf, te snel aankomen is niet goed
Door Staftime
#1091621
Is 7% van zijn lichaamsgewicht niet een beetje teveel dan?
Misschien kun je het terugbrengen naar 5% en eens kijken hoe het daarop gaat.
Door Lizzy
#1091638
Op zich mag een Boxer wel 1 kilo per week aankomen (maar ik vind dat zelf wel het absolute matje). En op zich is 7% niet vreselijk veel (mijn pup, Dalmatier, vrat 7,5% op die leeftijd. Zij kwam 700 gram per week aan). Maar het is ook niet weinig. Maar, als hij goed gevuld is, dan denk ik dat ik hem mogelijk al gauw te dik vind. Ik vind honden gauw dik, zeker pups. Dus als hij goed gevuld is; ik ben zelf iets meer van de "schraal houden". Niet te schraal (ik zie ook wel eens pups die schraal worden gehouden dat ik denk "nee, hij is gewoon te mager") maar ook zeker niet te gevuld.
Door Staftime
#1091645
Plaats anders eens een duidelijke foto schuin van de zijkant genomen.
Dan kunnen we zien of hij er goed uitziet.
Door Laura2004
#1092627
Ik hield mijn pup altijd behoorlijk schraal (hij kreeg toen wel brokken), hij had altijd een slank middeltje, misschien vanaf de bovenkant even een foto maken en hier plaatsen, ik vind dat het middeltje slank moet zijn, ook bij babyhondjes  ;)
Door Bonny
#1092748
Laura2004 schreef: Ik hield mijn pup altijd behoorlijk schraal (hij kreeg toen wel brokken), hij had altijd een slank middeltje, misschien vanaf de bovenkant even een foto maken en hier plaatsen, ik vind dat het middeltje slank moet zijn, ook bij babyhondjes  ;)
zijn middeltje is wel slank, zal deze week even een foto maken.
Door tessa
#1092801
Mijn Tanja, een boxer van nu 5 maanden eet 6% van haar lichaamsgewicht, ze komt ook ongeveer 1 kilo aan in de week.
Ik ga nu minderen omdat ik haar wat vol begin te vinden.
Ze heeft net een groeispurt achter de rug en lijkt nu net een langpootmug :D.
Ik zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen
Laatst gewijzigd door tessa op do 13 nov 2008, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sietie
#1092885
hey Irma, ;)

een boxerpup mag 1 kilo per week aankomen, maar kijk gewoon of ie niet te dik is...vind je m te dik dan even terug zetten :)  maar een kilo per week  is normaal voor een boxer.. yup is nu 11 weken 11 kilo en als ie iets ruikt dan zie je net zn ribbetjes onder het velletje... Yup en Beaudine eten samen zon 1200 gram per dag...die 7% is een richtlijn ...gewoon goed kijken ... en liever iets schraler dan te vet..maar Brahms kennende dat is een zwaargebouwde pup, en wordt een flinke boxer... misschien zijn de pups bij je op de club wel van het lichtere type... Brahms heeft ook erg veel bone, ga dat maar eens vergelijken met de pups bij je op de club..die zullen waarschijnlijk ook iets lichter van bone zijn...zolang ie er "mooi" uitziet dus dat je net zn ribbetjes onder zn vel kan voelen (en zien in bepaalde houdingen, kijk ook even naar de onderbelijning dat ie niet een buikje heeft) dan is het goed maar als jij zelf denkt dat ie te dik is, dan gewoon terugzetten in voer...

groetjes sietie (enne geef Brahms een knuffel van me :bigarmhug:)
Door Bonny
#1093136
Sietie schreef: hey Irma, ;)



een boxerpup mag 1 kilo per week aankomen, maar kijk gewoon of ie niet te dik is...vind je m te dik dan even terug zetten :)  maar een kilo per week  is normaal voor een boxer.. yup is nu 11 weken 11 kilo en als ie iets ruikt dan zie je net zn ribbetjes onder het velletje... Yup en Beaudine eten samen zon 1200 gram per dag...die 7% is een richtlijn ...gewoon goed kijken ... en liever iets schraler dan te vet..maar Brahms kennende dat is een zwaargebouwde pup, en wordt een flinke boxer... misschien zijn de pups bij je op de club wel van het lichtere type... Brahms heeft ook erg veel bone, ga dat maar eens vergelijken met de pups bij je op de club..die zullen waarschijnlijk ook iets lichter van bone zijn...zolang ie er "mooi" uitziet dus dat je net zn ribbetjes onder zn vel kan voelen (en zien in bepaalde houdingen, kijk ook even naar de onderbelijning dat ie niet een buikje heeft) dan is het goed maar als jij zelf denkt dat ie te dik is, dan gewoon terugzetten in voer...

groetjes sietie (enne geef Brahms een knuffel van me :bigarmhug:)

Hoi Sietie,

Ik vind Brahms er eigenlijk ook niet dik uitzien, ik kan nog steeds zijn ribben zien in bepaalde houdingen, en hij heeft een middel.Denk ook te veel naar de andere puppen gekeken, dit zijn ook andere types.Ik blijf hem goed in de gaten houden, en houdt hem op 7%, het gaat verder prima zo.Soms voel ik me nog een beetje onzeker, pup he. ;)
Door Sietie
#1093472
Bonny schreef: Hoi Sietie,

Ik vind Brahms er eigenlijk ook niet dik uitzien, ik kan nog steeds zijn ribben zien in bepaalde houdingen, en hij heeft een middel.Denk ook te veel naar de andere puppen gekeken, dit zijn ook andere types.Ik blijf hem goed in de gaten houden, en houdt hem op 7%, het gaat verder prima zo.Soms voel ik me nog een beetje onzeker, pup he. ;)
Ja kan ik me voorstellen ;) die kilo is wel het maximum om te groeien, maar dat doen ze hier ook en hier zien ze er ook mooi uit...dus wel net de ribbetjes ook kunnen zien, mooie strakke onderbelijning..ze hoeven ook niet "mager" te zijn, dat zal ie straks miss ook nog wel worden als ze de hoogte ingaan... ik weet nog met Anna dat ze er wel schraal uitzag op een gegeven moment omdat ze snel de hoogte in ging... maar nooit geen groeipijnen gehad en ook geen overbouwdheid of iets dergelijks gehad die is altijd precies in verhouding gebleven in de groei!
Door wen en ollie
#1094326
Ollie is met 15 weken nu 10 kilo schoon aan de haak. Dik is hij absoluut niet, maar echt mager ook niet, staat heel hoog op de poten, heeft een mooi middeltje en een lekkere stoere borstkas. In sommige houdingen zie je zijn ribben wel. Hij kreeg tot nog toe 6 %, maar zijn het nu toch iets aan het opvoeren naar minimaal 7%.
Hij komt nu gemiddeld zo'n 750 gram aan per week en volgens mij is dat ook wel goed. Even kijken nu wat hij doet op die 7%.

Op de cursus bij Ollie zit ook een boxer en die is veel grover en steviger gebouwd. Pups vergelijken met elkaar heeft dus ook geen enkele zin en als jij ziet dat het prima gaat met Brahms, dan is het toch ook goed, als hij idd maar niet meer dan een kilo per week aankomt. Een te snelle groei is volgens mij niet zo heel goed voor zijn botten/gewrichten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door