Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1092941
Beste allemaal,

Onze Jeppe heeft syringomyelia. Voor de nietkenners heel simplistisch :  een te kleine schedel voor de hersenen :-X  Dit veroorzaakt (bij voornamelijk veel cavaliers) jeuk en pijn. 

Jeppe heeft het in ernstige mate; toch heeft hij niet heel veel last. Omdat ik het idee had dat hij pijn kreeg, ben ik hem Rimadyl gaan geven, zo'n 2 weken geleden. hij krijgt 2 keer een halve tablet per dag.  Hij lijkt enorm op te knappen; een veel blijer, opgewekter hondje is hij nu. 

Nu heb ik lopen zoeken op Rimadyl, maar op de 1 of andere manier werken de linken niet die worden gegeven in vroegere topics. Toch meen ik voorheen iets gelezen te hebben over leverproblemen bij langdurig gebruik :-\ :-\

Wat zouden jullie doen:  Doorgaan met de Rimadyl of een andere pijnstiller zoeken ? 
Door Femke
#1093087
ik weet het niet hoor, maar is de pijn bij Syringomyelia geen zenuwpijn (neuralgische pijn?)
In dat geval heeft een NSAID niet zoveel zin, weet ik helaas uit ervaring.
Door Nynke
#1093096
[quote="Femke"]
ik weet het niet hoor, maar is de pijn bij Syringomyelia geen zenuwpijn (neuralgische pijn?)
In dat geval heeft een NSAID niet zoveel zin, weet ik helaas uit ervaring.
[/quote]

ik weet niet veel van soorten pijn  :-X :-[  maar ik weet wel dat Jeppe er wel baat bij heeft !  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1093195
[quote="Nynke F"]
ik weet niet veel van soorten pijn  :-X :-[   maar ik weet wel dat Jeppe er wel baat bij heeft !  :)
[/quote]

Misschien heeft hij wel andere pijn dan "hoofdpijn". :-\

Lange termijn gebruik kan leverschade geven en bij structureel gebruik zou je eigenlijk maagbeschermers bij moeten geven om te voorkomen dat hij spontaan een maagbloeding krijgt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1093377
Bijwerkingen zijn op de maag en nieren. Maar de een krijgt er last van en de ander niet.
Theoretisch gezien zou rimadyl niet echt veel doen bij syringo, maar als het werkt..........beter geen pijn.
Heb je ooit Neurontin geprobeerd?
Door Nynke
#1093495
ja, er is ee behandelplan bij Syring Bloempje, daar heb je gelijk in, mar ik heb me daar nooit in die mate in verdiept, dat ik nu zeg: okee, dit moet het worden :-[. Vandaar dat ik 2 weken gelden begonnen ben met Rimadyl, die ik toch al in huis had ::)

Neurontin (Gabapentine) heb ik nog nooit geprobeerd, maar die staat inderdaad in het behandelschema, samen met furosemide en nog andere middelen, die ik nu niet uit mijn hoofd op kan noemen :-X

Bedankt Dory en Angelique !! Door jullie opmerkingen ga ik me nu toch verdiepen in andere middelen :)
Door bloemetje
#1093514
Ik zou dat doen! Je merkt soms gewoon niet hoeveel last een hond heeft van iets. Ik dacht bijv. bij Nimmie totaal niet dat ze toch trager was door de hartruis. Toen werden er medicijnen voor geschreven en ging ze ineens als een speer!
'T is natuurlijk wel naar als het uiteindelijk wel moet maar ja.. Als hij zich beter voelt dan.
Door 202Spots
#1093702
[quote="Nynke F"]
Neurontin (Gabapentine) heb ik nog nooit geprobeerd, maar die staat inderdaad in het behandelschema, samen met furosemide en nog andere middelen, die ik nu niet uit mijn hoofd op kan noemen :-X
[/quote]
Gabapentin is used with other drugs in the treatment of some types of seizures associated with epilepsy and for the management of postherpetic neuralgia (nerve pain caused by the herpes zoster virus or shingles infection).
http://www.drugs.com/gabapentin.html

IK weet van anderen dat gabapentin dus ook wel als painkiller word gebruikt,
maar Tor krijgt het samen met Pb als seizure meds.
Het is in ieder geval niet zo schadelijk aan de lever en nieren als rimadyl, ik hoop dat 't bij Jeppe werkt.
Door Helen
#1094542
Ik zou gabapentine proberen. Heb recent 2 caveliers ontmoet die er gigantisch door opgeknapt zijn. In combi met furosemide overigens. NSAID's helpen over t algemeen niet bij pijn gerelateerd aan syringo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door