Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Adinda
#1092697
Mijn vriendin heeft een boxer pup die veel last had van allerlei kwaaltjes. Had haar al gewezen op versvlees en of ze anders voor orrientatie eens op barfplaats moest gaan neuzen.
Ze had ook al met een kennis gesproken en was toen om, ze wilde ook wel versvlees gaan geven.
Via de Boxerclub kwam terecht bij iemand die Haks-Barf verkocht.
Daar had een praatje mee gemaakt en ze vertelde dus ook over mijn honden en dat ik CB geef.
Toen vroeg die man wat voor honden ik had. Zij zei een Dogo Argentino.
Toen zei deze man dat mijn Dogo over 3 jaar een oranje gloed zou hebben over zijn vacht door de CB.
Omdat in CB een goedje zou zitten wat dat veroorzaakt. Hebben jullie hier ook weleens over gehoord?  :o
Of is het een verkooppraatje?  ???
Laatst gewijzigd door Adinda op do 13 nov 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#1092714
[quote="Adinda"]
Mijn vriendin heeft een boxer pup die veel last had van allerlei kwaaltjes. Had haar al gewezen op versvlees en of ze anders voor orrientatie eens op barfplaats moest gaan neuzen.
Ze had ook al met een kennis gesproken en was toen om, ze wilde ook wel versvlees gaan geven.
Via de Boxerclub kwam terecht bij iemand die Haks-Barf verkocht.
Daar had een praatje mee gemaakt en ze vertelde dus ook over mijn honden en dat ik CB geef.
Toen vroeg die man wat voor honden ik had. Zij zei een Dogo Argentino.
Toen zei deze man dat mijn Dogo over 3 jaar een oranje gloed zou hebben over zijn vacht door de CB.
Omdat ik CB een goedje zou zitten wat dat veroorzaakt. Hebben jullie hier ook weleens over gehoord?  :o
Of is het een verkooppraatje?  ???
[/quote]

Als hij "het goedje" nou eens bij de naam had genoemd dan was hij misschien serieus te nemen. Zolang men dit soort dingen beweerd en ze niet bij de naam noemt is het wat mij betreft niet meer dan achterklap.
Er zijn overigens ook zat honden al die van zijn gemalen handel een roodverkleurde vacht krijgen. Maar dat zal 'm waarschijnlijk wel ontgaan allemaal.
#1092753
Jesse van mij kreeg voornamelijk CB, echter sinds juni krijgt zij een rode buik en jeukt ze veel. Dus ik neem aan dat er wel degelijk iets verandert is aan de CB. Ik ben nu alle andere merken aan het uitproberen. Vooralsnog doet ze het goed op de nieuwe glutenvrije smuldier in combinatie met Duck.
#1092810
[quote="Cindy de Wolf"]
Jesse van mij kreeg voornamelijk CB, echter sinds juni krijgt zij een rode buik en jeukt ze veel. Dus ik neem aan dat er wel degelijk iets verandert is aan de CB. Ik ben nu alle andere merken aan het uitproberen. Vooralsnog doet ze het goed op de nieuwe glutenvrije smuldier in combinatie met Duck.
[/quote]

Maar dit is toch wat anders dan een rode gloed over de vacht krijgen?

Neemt niet weg dat er vast wel iets veranderd kan zijn, zal de 1ste keer niet zijn en zeker niet de laatste.
#1092813
[quote="Angelique"]
Maar dit is toch wat anders dan een rode gloed over de vacht krijgen?

Neemt niet weg dat er vast wel iets veranderd kan zijn, zal de 1ste keer niet zijn en zeker niet de laatste.
[/quote]

Nee dat is zwaar, haar vacht behield gewoon zijn eigen kleur ook al werd ze wel dof. Volgens zeggen hebben ze een bestanddeel verminderd of vervangen om niet weer de prijs omhoog te hoeven gooien maarja in Jesse's geval niet ten goede. Het is gewoon zo jammer dat Jesse domweg weigert te barfen en ik ga haar daar niet in dwingen.
Door roos79
#1092852
[quote="Cindy de Wolf"]
Nee dat is zwaar, haar vacht behield gewoon zijn eigen kleur ook al werd ze wel dof. Volgens zeggen hebben ze een bestanddeel verminderd of vervangen om niet weer de prijs omhoog te hoeven gooien maarja in Jesse's geval niet ten goede. Het is gewoon zo jammer dat Jesse domweg weigert te barfen en ik ga haar daar niet in dwingen.
[/quote]

Heb je dat van Cb zelf gehoord? Of van horen zeggen?

en is het niet zo dat een dier (en mens) altijd allergisch kan reageren, ook al is het na jaren? Dus dat er niet persé iets veranderd hoeft te zijn?
#1092897
[quote="roos79"]
Heb je dat van Cb zelf gehoord? Of van horen zeggen?

en is het niet zo dat een dier (en mens) altijd allergisch kan reageren, ook al is het na jaren? Dus dat er niet persé iets veranderd hoeft te zijn?
[/quote]

Van horen zeggen.

Dat laatste kan maaarrrr ik ken nu meerdere verhalen in mijn vrienden en kennissenkring waarbij hetzelfde gebeurt is om en nabij dezelfde periode; lijkt me iets teveel toeval...
#1092943
[quote="roos79"]
Je maakt me nu heel nieuwsgierig  :)  wat zou het nieuwe (veranderde?) ingrediënt moeten zijn dan?


[/quote]

Dat weet ik echt niet. Het gaat hier om de natuur versie. Het is in ieder geval minder nat, zelfs tegen het droge aan en onnatuurlijk rood van kleur. Jesse wilde het ook niet graag meer eten terwijl ze het altijd zeer goed at :-\
#1093013
[quote="Cindy de Wolf"]
Van horen zeggen.

Dat laatste kan maaarrrr ik ken nu meerdere verhalen in mijn vrienden en kennissenkring waarbij hetzelfde gebeurt is om en nabij dezelfde periode; lijkt me iets teveel toeval...
[/quote]

De meest gebruikelijke weg dus :-X
Door Nynke
#1093106
[quote="Cindy de Wolf"]
Dat weet ik echt niet. Het gaat hier om de natuur versie. Het is in ieder geval minder nat, zelfs tegen het droge aan en onnatuurlijk rood van kleur. Jesse wilde het ook niet graag meer eten terwijl ze het altijd zeer goed at :-\
[/quote]

het is mij ook opgevallen dat het droger en roder is dan vroeger. Heb je er al een mailtje aan gewaagd naar Bunschoten ?
Door Adinda
#1093110
Ik vind dat de CB er goed uit ziet. Niet droog of nat, en de rode kleur is volgens mij gwn bloed :)
Maar ik geef het nog niet zo lang, weet niet hoe het 'vroeger' was.

Maar die man had tegen mijn vriendin gezegt dat het pas na ongeveer 3 jaar zou zijn.
Een oranje gloed over zijn witte vacht. Ik blijf bij CB tot dat er ook iemand is met een witte hond die dat ook echt heeft meegemaakt.

Ik had namelijk het idee dat deze man mijn vriendin en/of mij ook om wou hebben om bij hem HB te kopen. Dit omdat mijn vriendin eerst haar zinnen had gezet op CB. Ik zei ook al tegen haar, doe maar wat jij goed vind en waar je goed bij voelt. Jij hoeft niet aan de CB omdat ik dat geef en er tevreden over ben.

Maar zo'n man kan mij dan weer zo onzeker maken.  :( Dat ik het verkeerde aan mijn dog's geef.
Door Marianne
#1093149
Gebruik ook natuurvoer, maar ik zie niets aan dat voer, ziet er nog steeds goed uit.
Maar als er twijfels zijn over iets en je denkt dat er iets is veranderd waarom mail je dan niet aan Carnibest met de vraag of er iets aan de samenstelling is veranderd.
Ga uit van zekerheden en niet van veronderstellingen.  ;)
gr. Marianne
#1093278
[quote="Angelique"]
De meest gebruikelijke weg dus :-X
[/quote]

Ik maakte er een opmerking over op een wedstrijd dat Jesse zo'n rode buik krijgt en vaal krabt en toen kwamen er meerdere mensen die al jarenlang CB geven met hetzelfde. Vind niet dat je dit kunt afdoen als zijnde een of andere roddel.

[quote="Nynke F"]
het is mij ook opgevallen dat het droger en roder is dan vroeger. Heb je er al een mailtje aan gewaagd naar Bunschoten ?
[/quote]

Nee, ik ben gewoon op zoek gegaan naar wat anders. Want veranderen zullen ze het toch niet.

[quote="Marianne"]
Gebruik ook natuurvoer, maar ik zie niets aan dat voer, ziet er nog steeds goed uit.
Maar als er twijfels zijn over iets en je denkt dat er iets is veranderd waarom mail je dan niet aan Carnibest met de vraag of er iets aan de samenstelling is veranderd.
Ga uit van zekerheden en niet van veronderstellingen.  ;)
gr. Marianne
[/quote]

Nou ik gaf al jarenlang CB dus ik kan echt wel met mijn eigen ogen zien of er iets verandert is, daar heb ik Bunschoten echt niet voor nodig!! Er zijn daar overigens de afgelopen 3 jaar veel veranderingen geweest op elk vlak dus dit is op zich niet zo vreemd, helemaal in ogenschouw genomen dat de vleesprijzen de pan uitrijzen. Dan is het niet vreemd dat ze kiezen voor een ander ingredient boven een eventuele prijsverhoging. Mensen die nooit de oude versie gegeven hebben weten het verschil toch niet.  Nynke zegt het toch ook. Maar blijkbaar kan een bepaald % honden er nu niet meer tegen. Het rode is overigens echt geen bloed, dat verschil kan ik nu ook wel zien na jarenlang KVV en barf te geven!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door