Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door mariska2
#1089263
hallo allemaal

ik heb misschien een beetje rare vraag maar is er iemand die wel eens bij een zwangere teef echinaforse heeft gebruikt voor en na de bevalling ter voorkoming van demodex bij pups????

onze teef is er nog nooit voor behandeld maar nu hoorde ik dat iedere hond het bij zich draagt en dat het uitkomt bij een verminderde weerstand

na wat leeswerk vonden we dit erover en nu hoop ik dar er iemand is die dit wel eens gebruikt heeft

gr mariska
Door K@rin
#1089590
nee, nooit van gehoord.
Ik geef het wel aan mijn teven, wanneer ze gedekt moeten worden, om hun eigen weerstand te verhogen.
Door mariska2
#1089660
en hoeveel geef je dan en hoelang?

en zijn er wel eens sinds dat je het geeft pups geboren die daar drager van zijn geweest en het zich ook openbaarde?

gr mariska
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1089668
mariska2 schreef: hallo allemaal

ik heb misschien een beetje rare vraag maar is er iemand die wel eens bij een zwangere teef echinaforse heeft gebruikt voor en na de bevalling ter voorkoming van demodex bij pups????

onze teef is er nog nooit voor behandeld maar nu hoorde ik dat iedere hond het bij zich draagt en dat het uitkomt bij een verminderde weerstand

na wat leeswerk vonden we dit erover en nu hoop ik dar er iemand is die dit wel eens gebruikt heeft

gr mariska
Er is nog veel meer leeswerk over demodex en daarin staat o.a. dat inderdaad iedere hond behept is met de Demodexmijt en dat in geval van extreem verminderde weerstand daar een keer een demodex-uitbraak van kan komen.

Echter er zijn rassen die Demodex uitgevonden lijken te hebben en deze honden hebben een klein afwijkinkje in hun immuunsysteem waardoor Demodex bij iedere scheet de kop op kan steken en zeer ernstige vormen aan kan nemen.
Een moederhond die haar pups al besmet zou nooit voor de 2de keer moeder mogen worden.
Door het toedienen van weerstandsverhogende middelen zou je misschien nog voorkomen dat de pups beginnen met een Demodex-uitbraak, maar je voorkomt nooit dat ze erfelijk belast zijn met een manco immuunsysteem.
Door mariska2
#1089762
ja ik weet dat je er dan niet een tweede keer mee mag fokken maar wij ik heb begrepen dat het voornamelijk voorkomt bij bull mastif en herdersoorten

en wij hebben met onze honden nooit last gehad maar ik wil het zekere voor het onzekere  met een teef die het doorgeeft word zeker niet meer gefokt maar ik wil het gaan geven zodat de weerstand hoog blijft tijdens de zwangerschap en na de bevalling

een pup krijgt het van de moederhond mee als ze haar imuumsysteem mnder word en dit is de eerste 3 dagen na de bevalling daarna nemen ze het niet meer over van hun moeder

net ook gesproken met een homeopaat die zegt hetzelfde

ook heb ik inmiddels begrepen dat we de kinderverhoudingen moeten aanhouden

gr mariska
Door K@rin
#1089824
mariska2 schreef: en hoeveel geef je dan en hoelang?
en zijn er wel eens sinds dat je het geeft pups geboren die daar drager van zijn geweest en het zich ook openbaarde?
gr mariska
Ik geef het niet m.b.t. Demodex of wat voor een ander specifiek probleem.
Ik geef het alleen maar om de weerstand bij een teef te "verhogen" omdat die kan verminderen, wanneer ze dragend zou zijn ....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1091329
De moeder geeft niet de demodex aan de pups, maar een immuunsysteem dat niet goed werkt. Dat geeft ze door via de genen en dan werkt geen enkel supplement. Dus ik denk niet dat het zinvol is om Echinacea te geven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door