Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elles0512
#1092457
hoi,

Geven jullie je katten (verse) knoflook, zo ja, hoeveel?

Gr Elles
Door Too
#1092469
Nee ik niet, heeft knoflook volgens jou een toegevoegde waarde?
Ik geef sowieso geen groente als menu-onderdeel, hoewel 1 van de dames wel graag boontjes, broccoli en rauwe pompoen eet [dat gaat ze zelf halen... >:(]
Door YaYa
#1092515
Waarom zou je een kat knoflook geven? Katten hebben geen behoefte aan groente. Wel aan vlees.
Door Hilde__
#1092543
Knoflook is toch giftig voor katten?

Weet wel dat bij honden gegeven wordt tegen vlooien/wormen.
Door Elles0512
#1092557
[quote="YaYa"]
Waarom zou je een kat knoflook geven? Katten hebben geen behoefte aan groente. Wel aan vlees.
[/quote]
Mijn katten vinden groente weldegelijk erg lekker!
Door Huskymeisje
#1092586
ff snel van internet geplukt:

Katten kunnen knoflook niet afbreken! de knoflook wordt opgeslagen in de lever, na verloop van tijd zal deze door spapelen van de giftige stof ophouden met werken en de kat gaat dood.[quote="HildeR"]

Weet wel dat bij honden gegeven wordt tegen vlooien/wormen.
[/quote]

dat is niet wetenschappelijk bewezen maar het wordt idd gezegd. Ik geef de honden trouwens net zo goed geen knoflook. Knoflook kan bij honden bloedarmoede veroorzaken wanneer ze teveel krijgen.
Door Elles0512
#1092596
Hoi,,

Oke dat wist ik echt niet dat het voor katten zo giftig was :-[
Bedankt voor het opzoeken!
Het leek mij inderdaad wel een goed iets tegen eventuele vlooien, vandaar mijn  vraag.

Gr Elles
Afbeelding
Door YaYa
#1092615
[quote="Elles0512"]
Mijn katten vinden groente weldegelijk erg lekker!



[/quote]

Lekker vinden en nodig hebben zijn natuurlijk verschillende dingen. Dat geldt ook voor ons. Patatjes zijn hartstikke lekker maar niet nodig. Ik heb ook van de monsters die denken dat ze een vuilnisbak zijn en van alles eten.  ;D Maar nodig hebben?
Ik wist trouwens ook niet dat knoflook giftig was voor katten.
Door Huskymeisje
#1092698
[quote="Elles0512"]
Het leek mij inderdaad wel een goed iets tegen eventuele vlooien, vandaar mijn  vraag.
[/quote]

karnemelk schijnt ook te helpen. Daar heb ik een topic over geopend in het daarvoor bestemde board.
Door Mevroi Kruim
#1092708
Knoflook veroorzaakt idd bloedarmoede maar dan moet je er wel heeeel veel van voeren. En het is een behoorlijk effectief antibioticum, wat voor de darmflora niet zo gunstig is.
Er worden nogal wat gunstige werkingen van knoflook geclaimd maar aangetoond is er niet veel. Dat het tegen vlooien en/of teken zou werken wordt idd beweerd, er zijn mensen die dat hebben geconstateerd maar bij mijn honden heb ik er nooit iets van gemerkt.
En mijn katten vinden knoflook echt smerig  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door