Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rayis
#109071
Ik krijg binnenkort een jong katertje. Hij is ontwormd...

Maar nu inenten of niet... ik twijfel. Worden jullie katten ingeënt? Jaarlijks? Alleen als kitten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#109073
Ik ben zeker voor enten ,alleen ik ben erg tegen overenten . Dus ik ent mijn kat als kitten en dat was het verder gaat er geen enting meer in.
Door zurca
#109215
Hallo Tine,

Ik heb vorig jaar twee kittens gekregen. Deze heb ik de eerste twee entingen laten geven. Niet met de 9 en 12 weken maar met de 12 en 15 weken. Ik heb wat langer gewacht omdat ik ze met 9 weken nog te jong vond. In die paar weken dat ik heb gewacht hebben ze zo wat meer weerstand op kunnen bouwen. Nu zijn ze bijna een jaar oud en het herhalingskaartje v/d dierenarts zal dus binnenkort wel binnenkomen, maar ik heb besloten om ze verder niet meer te laten enten. Ook mijn twee andere, oudere katten van 9 en 17 jaar, laat ik niet enten.. Verder komen mijn katten, behalve op het balkon en soms op vakantie, niet buiten.. Maar ookal zo dat wel zo zijn dan nog zou ik ze niet opnieuw enten..

Groetjes Zurca
Door Timmy
#109240
Na de kittenvaccinaties zou ik niet meer inenten. Onze katten vroeger werden ook nooit gevaccineerd (ik geloof dat ze zelfs geen kittenvaccinatie kregen ook) en zijn nooit ziek geweest. Respectievelijk werden ze 18 en 19 jaar oud... en kregen koolvis en wijting met witbrood te eten ::)

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op za 12 jun 2004, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#109344
Onze katten hebben tot vorig jaar elk jaar een enting gehad (omdat ik niet beter wist :() Nu laat ik ze niet meer enten. Als ik nu een kitten zou krijgen kreeg hij alleen de kittenenting en daarna niets meer.
Door Laura W
#109684
Mijn ouders hebben een keer een uitbraak van kattenziekte gehad jaaaren geleden, ik was nog niet eens geboren, maar helemaal niet laten enten durf ik daardoor niet meer. :-[ Wel laat ik ze niet ieder jaar enten, vind ik een beetje overdreven, de entstof werkt echt wel langer dan een jaartje.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door