Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mulliebullie
#1092320
Sammie reageert heel erg op granen en kip. Ben nu sinds paar maanden over op KVV, Farm Food en Haaksbarf en af en toe Smuldier.
Sommige dagen krijgt hij barf.

Omdat hij nog niet goed in zijn vacht zit en nog steeds schilferig is had ik een pompje met zalmolie gekocht, dat heb ik een aantal dagen gegeven, maar nu zag ik gisteravond dat de schilfers erger zijn gworden en hij heeft weer een blaar tussen zijn tenen.

Kent iemand dit of weet iemand daar iets op? Vind het zo zielig voor mijn ventje  :(
Door Lil
#1092335
Ik weet niet of dit verergerd wordt door de zalmolie.

Verder heb ik ook een hond die erg op granen reageert, dat betekend géén smuldier en géén farm food. Hij krijgt hier gewoon jeuk en last van. Te veel graan.
Zou dus ook even kijken naar een andere soort kvv, dat is per hond heel erg verschillend waar ze het goed op doen. Die van mij kan bijvoorbeeld wel tegen bibi (zit ook iets van graan in), maar niet tegen carnibest en de hond van mijn zus net anders om (ook last van granen). Beetje uitdokteren dus waar je hond het goed op doet. En anders is barf misschien een optie?

Ook kan het als de hond begint te ontgiften erger worden, dat is inderdaad zielig, maar wel een goed teken.
Door Lizzy
#1092344
Lil schreef: Ik weet niet of dit verergerd wordt door de zalmolie.

Verder heb ik ook een hond die erg op granen reageert, dat betekend géén smuldier en géén farm food. Hij krijgt hier gewoon jeuk en last van. Te veel graan.Zou dus ook even kijken naar een andere soort kvv, dat is per hond heel erg verschillend waar ze het goed op doen. Die van mij kan bijvoorbeeld wel tegen bibi (zit ook iets van graan in), maar niet tegen carnibest en de hond van mijn zus net anders om (ook last van granen). Beetje uitdokteren dus waar je hond het goed op doet. En anders is barf misschien een optie?

Ook kan het als de hond begint te ontgiften erger worden, dat is inderdaad zielig, maar wel een goed teken.
Ja, dit vind ik ook.
Ik zou Farmfood en Smuldier direct schrappen. En ook de zalmolie schrappen. Als alles rustig is, zou je weer wat zalmolie kunnen proberen.
Door Mulliebullie
#1092389
Oke, heb nu ook de site van Shaweca ontdekt en die helpen je bij een menu samen testellen om te barfen en heb hier diverse menu's ontdekt.
Dus wil hem over gaan zetten, maar toch ngo een vraag. Hij reageert gelijk op granen.
Nu zegt de een dat hij ook geen pens mag en de ander zegt dat het er niets mee te maken heeft. Wat is waar?
Door evenstar
#1092424
Arwen reageert ook gelijk op graan dus die krijgt zelf samengesteld (thuis gemalen barf) en CB maar ze reageert goed op pens terwijl maagjes van gevogelte weer reactie geeft.
Als je nu alleen barf geeft weet je precies wat je geeft 
Door sandrra
#1092437
In de meest KVV's zitten granen en kip verwerkt. Dus meteen schrappen.
Mazoe van ons reageert heel erg op graan, rijst en met haar zijn we meteen overgestapt naar barf. Je weet dan nl precies wat je hond binnen krijgt.
Ze kan wel gewoon pens eten, ik geef schapen/lamspens.
Als je hond gaat ontgiften kunnen de klachten wel eerst verergeren. Mazoe had  ook erg last van schilfers.
Door Lil
#1092640
Het antwoord is al gegeven, het hangt van de hond af of hij wel of geen pens kan verdragen en let ook op bij kippennekken. Hier kan ook graan in zitten.

Veel succes!
Door Mulliebullie
#1092660
:-[ Oke, bedankt voor de tips. het si echt beter voor hem, maa rik ben de doos  :-[, ben bang dat ik het niet goed doe...!!!
Kijk even wat menuutjes af en dan gaan we ervoor, Sam en ik  :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1093036
Mulliebullie schreef: :-[ Oke, bedankt voor de tips. het si echt beter voor hem, maa rik ben de doos  :-[, ben bang dat ik het niet goed doe...!!!
Kijk even wat menuutjes af en dan gaan we ervoor, Sam en ik  :)
Gewoon rustig alles doorlezen hier in de bibliotheek en als je een menuutje hebt gemaakt, dan kan je hem hier plaatsen.
Succes ermee, het gaat vast helemaal goedkomen. ;)
Door Lizzy
#1093320
Mulliebullie schreef: Oke, heb nu ook de site van Shaweca ontdekt en die helpen je bij een menu samen testellen om te barfen en heb hier diverse menu's ontdekt.
Dus wil hem over gaan zetten, maar toch ngo een vraag. Hij reageert gelijk op granen.
Nu zegt de een dat hij ook geen pens mag en de ander zegt dat het er niets mee te maken heeft. Wat is waar?
Ik vind dit dus een slecht idee. Mensen moeten zelf begrijpen waarom ze wat moeten voeren. En dusdanig kennis van zaken hebben dat ze zelf een menu kunnen samenstellen. Dat is het hele idee achter zelf samenstellen.

En zo moeilijk is het allemaal niet hoor, om zelf een menu te maken!
Door Mulliebullie
#1093384
Nee heb je helemaal gelijk in, ik snaptje nu nog niet waarom hij wat moet eten.
Dus nu heb ik de complete menu's weggedaan en ben ik gaan rekenen wat hij moet eten
aan bot en spier en orgaanvlees.
Alleen ik snap orgaanvlees, is lever en hart, maar wat valt er precies onder spiervlees?
Door Lil
#1093442
spiervlees is vlees zonder bot. Gewoon vlees dus (wij als mens eten dus altijd spiervlees, de botten eten we niet).
Door Mulliebullie
#1093447
Lil schreef: spiervlees is vlees zonder bot. Gewoon vlees dus (wij als mens eten dus altijd spiervlees, de botten eten we niet).
Oke  :-[, logisch, dank je wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door