Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1092002
ik heb een vraag. ik geef mijn honden altijd zeewier. maar ik kan ook eem mix bestellen van zeewier brandnetel en knoflook... nou vroeg ik me af wat brandnetel doet voor een hond en waar is het voor??
Door Linda.
#1092086
Brandnetel bevat oa: Vitamine: A, C en D. Mineralen: K, Ca, Si, Fe, Na, Mg, S, Cl, P en Mn

Medicinale toepassing:
Constitutie: reinigend, stimulerend, opbouwend en weerstandsverhogend; goed als algehele ondersteuning bij vermoeidheid, zwakte, in de groei, bij ontkalking en zeer geschikt bij verschillende soorten reuma.

Bloed: bloedreinigend en bloedverrijkend; bij bloedarmoede, en bij vervuild bloed, wat leidt tot ontstekkingen en huiduitslag.

Huid: reinigend, uittrekkend en helend; bij jeuk, vuile huid, puisten en zweren, droog eczeem, netelroos, acne, psoriasis en brandwonden; brandnetel bevordert de haargroei.

Spijsvertering: Stimuleert alle secreties van de spijsverteringsorganen; bij verteringsproblemen, verstopping en suikerziekte.

Urinewegen: stimuleert en reinigend; bij vervuiling, helpt nier-en blaasgruis afvoeren. Brandnetel zet de menstruatie aan, en helpt bij impotentie.

Brandnetel bevat histamine, en kan soms allergische reacties terweeg brengen als het individu daar gevoelig voor is.

Bron: kruiden signatuur en eigenschappen van Yvonne Maessen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1092108
lightning schreef: is dit dan een goede combinatie om te geven?
Tja, persoonlijk geef ik het liever los van elkaar, want zeewier geef ik wel structureel en brandnetel eigenlijk alleen als ik dat nodig acht.
Door lightning
#1092809
Angelique schreef: Tja, persoonlijk geef ik het liever los van elkaar, want zeewier geef ik wel structureel en brandnetel eigenlijk alleen als ik dat nodig acht.

ja zeewier geef ik ook dagelijks. maar kan het kwaad als je het dagelijks geeft? ik denk dat de hoeveelheid niet zo hoog is als het een mix is... geen idee hoor. ben een leek daarin ;)
Door Antonia
#1093080
lightning schreef: is dit dan een goede combinatie om te geven?
Waarom wil je het geven. Heeft je hond problemen met iets?
Door lightning
#1093192
nou zeewier kregen ze al. voor de vacht en helpt redelijk goed. knoflook kregen ze al of vers of in pil vorm maar nog nooit brandnetel gebruikt. nou vond ik een mix en klonk erg makkelijk. maar makkelijk is niet altijd beter toch? ;) brandnetel wist ik niet waarvoor het was... ik heb nu ook 1 hond die niet door haar verharing komt.. :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door