Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aneska
#1090953
Mijn zus heeft een Engelse Cocker die met een open gehemelte geboren is. Hij is meerdere malen eraan geopeerd maar er blijft een klein gaatje zitten, dus heeft zij besloten dit gewoon te laten zoals het is. Hij heeft daar verder geen problemen mee.
Nu vraagt zij haar eigen af of zij haar hond Carnibest kan geven, dit i.v.m. de stukjes bot die in het voer zitten. Zij is bang dat dat in dat gaatje gaat zitten of dat het gaat irriteren.

Is hier iemend die ervaring heeft/ of weet of dat kan, met een open gehemelte en Carnibest of een ander merk kvv?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1090990
Over de stukjes bot an sich zou ik me niet druk maken. Vraag me alleen af hoe groot dat gaatje is en in hoeverre daar voedsel in terecht kan komen. Wordt zoiets niet een bron van infectie, ongeacht wat je voert :-\
Door *wendy*
#1091005
Het is niet iets waar je nu wat aan hebt en een fijne reactie is het ook niet, maar hadden ze het pupje niet beter in kunnen laten slapen? (fokker bedoel ik hiermee hoor)!.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit wat Angelique zegt/vraagt eigenlijk.
Is het nu een open gat richting de hersentjes? Misschien stomme vraag hoor maar ik ben daar echt in geinteresseerd.
Door kojak
#1091072
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#1091079
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik heb een kater (Timo) met een hazenlip gehad.
(bij ons geboren)
Die kon niet drinken bij de moeder, dus heb ik met de fles grootgebracht.
We dachten dat zijn gehemelte dicht was, maar ....................
Toen hij groter was en brokjes at (JA brokjes, hij was in 1982 geboren en op 20 jarige leeftijd overleden),  begon hij soms te proesten en kwam er een stukje brok uit zijn neus naar buiten.
Dus ik denk, dat er toch een gaatje in zijn gehemelte heeft gezeten.
Daarbij at hij toen OOK dagelijks ééndagskuikens en die werkte hij prima naar binnen !!
Voor hem was dat gaatje dus helemaal geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1091100
[quote="*wendy*"]
Het is niet iets waar je nu wat aan hebt en een fijne reactie is het ook niet, maar hadden ze het pupje niet beter in kunnen laten slapen? (fokker bedoel ik hiermee hoor)!.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit wat Angelique zegt/vraagt eigenlijk.
Is het nu een open gat richting de hersentjes? Misschien stomme vraag hoor maar ik ben daar echt in geinteresseerd.
[/quote]

Nee, dat gaat richting neusholte.
Door Aneska
#1092659
[quote="Angelique"]
Over de stukjes bot an sich zou ik me niet druk maken. Vraag me alleen af hoe groot dat gaatje is en in hoeverre daar voedsel in terecht kan komen. Wordt zoiets niet een bron van infectie, ongeacht wat je voert :-\
[/quote]

Het is nog maar een heel klein gaatje, er kan hooguit wat kruimels in blijven zitten. Maar wat je zegt klopt idd hij krijgt nu brokken maar krijgt daar af en toe toch een infectie van.
Mijn zus is heel erg voorzichtig als het gaat om andere dingen proberen bij hem, Ik ben haar over aan het halen om ook vers vlees te gaan geven  ;) 8)!! Vandaar deze vraag, dan heb ik ze misschien sneller overgehaald  ;D!!

En wat betreft de vraag van Wendy over het in laten slapen van dat hondje, als mijn zus hem niet genomen had dan hadden ze hem idd in laten slapen. Maar dit is echt het enige wat hij heeft, en heeft daar zelf geen last van. Het is een geweldig hondje met een super karakter!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1092723
[quote="Aneska"]
Het is nog maar een heel klein gaatje, er kan hooguit wat kruimels in blijven zitten. Maar wat je zegt klopt idd hij krijgt nu brokken maar krijgt daar af en toe toch een infectie van.
Mijn zus is heel erg voorzichtig als het gaat om andere dingen proberen bij hem, Ik ben haar over aan het halen om ook vers vlees te gaan geven  ;) 8)!! Vandaar deze vraag, dan heb ik ze misschien sneller overgehaald  ;D!!

En wat betreft de vraag van Wendy over het in laten slapen van dat hondje, als mijn zus hem niet genomen had dan hadden ze hem idd in laten slapen. Maar dit is echt het enige wat hij heeft, en heeft daar zelf geen last van. Het is een geweldig hondje met een super karakter!

[/quote]

Ik zou bij kruimels van brokken in ieder meer bang zijn voor irritaties dan een gladde glibberige prak kvv die zo naar beneden glijdt.
Door Huskymeisje
#1092731
[quote="Aneska"]

En wat betreft de vraag van Wendy over het in laten slapen van dat hondje, als mijn zus hem niet genomen had dan hadden ze hem idd in laten slapen. Maar dit is echt het enige wat hij heeft, en heeft daar zelf geen last van. Het is een geweldig hondje met een super karakter!

[/quote]

Dan heeft hij een superplek gekregen.

Ik ben het met Angelique eens dat een gladde prak kvv minder rommel achterlaat dan br*k en dus ook minder irritaties veroorzaakt.
Door Aneska
#1100114
Nou mijn zus is overgehaald!!! :wavetowel2:
Ik had ze van de week twee rollen CB meegegeven en hij at het erg goed! Gisteren moest ze brokken geven omdat ze niet eerder CB kon halen, en dat ging gelijk weer stukken slechter, hij had veel moeite met eten ( zijn gehemelte is nu dus weer ontstoken). Je kon echt merken dat het vlees voor hem stukken beter te eten was.
Ik ben vandaag met haar naar de dierenwinkel gegaan om CB te halen, dus de komende paar maanden zal blijken of zijn gehemelte ervan gaat ontsteken of niet (hij staat nu nog even aan de anti-biotica maar daarna zullen we het gaan ontdekken!)

Allemaal heel erg bedankt voor de adviezen en informatie!!!!  :thumbup:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door