Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#109000
Een tijdje terug heb ik gedroogde zeewier gekocht bij een paardenwinkel. DIe mevrouw wist mij toen te vertellen dat de rood/bruine vacht dieper rood wordt van zeewier. Ze vertelde dat dit voor veel boxer eigenaren de reden is dat ze zeewier geven. Ik geef het nu een paar weken maar zie eerlijk nog geen verschil bij Tommie. Niet dat ik het daarom geef natuurlijk maar ik was er wel benieuwd naar of Tommie bruine vlekken of dieper roodbruin zouden worden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Door Lizzy
#109005
Ik merk het wel aan mijn honden (Dalmaten). Hun zwarte vlekken zijn dieper zwart. En het pigment op de neus is helemaal diep, diep zwart. Volgens mij geven veel Dalmateneigenaren geen zeewier omdat het ook meer ticks in de vacht laat zien.... ofzoiets. Hoe zat dat ook alweer Erna?
Door Paul_Barte
#109014
Ik heb uberhaupt nog nooit enig effect gezien van het geven van zeewier.
Vind het ook nog zo'n onnatuurlijk eten voor de hond dat ik me zelfs afvraag of je het wel aan je hond moet geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#109024
Hier verdiept het geven zeewier ook het pigment, nu wachten we nog op uitbreiding LOL.

Maar Marion, normaliter geef je bij bruine/rode vachten, de zeewier met de caroteen. De mensen die zwart willen geven de normale (á naturel) zeewier
Door Marion
#109044
ohw dus met een beetje pech worden zijn bruine vlekken straks zwart ;D
hahaha
Gebruikersavatar
Door Angelique
#109074
[quote="Marion"]
ohw dus met een beetje pech worden zijn bruine vlekken straks zwart ;D
hahaha
[/quote]

Nee, de pech is dat je op de vacht geen verschil ziet :)
Overigens zie je meestal pas voor het pigment na een paar maanden gebruik enig verschil.
Door gertie
#109100
geven jullie het zeewier dagelijks ? Ik geef het ook en gaf het eerst dagelijks maar omdat het toch een bepaald geurtje heeft ben ik het minder gaan geven om variatie te krijgen.
Door Marion
#109171
Ik geef 5 keer per week 1 of 2 theelepeltjes. Maar mijn hond weegt ook maar 6 kilo.
Door Lizzy
#109206
Meestal doe ik het door de groentepuree (tegenwoordig). En, ik maak voor 2 a 3 weken. De ene keer doe ik er wel zeewier doorheen en krijgen ze dus elke dag een klein beetje zeewier, 2 of 3 weken lang. En de andere keer doe ik het er niet doorheen en krijgen ze het 2 a 3 weken niet.

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Angelique
#109371
[quote="Marion"]
Ik geef 5 keer per week 1 of 2 theelepeltjes. Maar mijn hond weegt ook maar 6 kilo.
[/quote]

Hier drie keer per week een dessertlepel per hond. :)
Door avalon
#111132
Ik geef mijn honden ook zeewier met cartogeen, maar zie na een jaar van gebruik geen verschil in de kleur van de vacht. De neus wisselt nogal. In de winter bijna zwart en in de zomer licht bruin (en bij Angie rose) Ze krijgen hier om de dag een schepje (5ml).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door