Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MDO
#1089927
Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie wellicht nog weten heb ik enige tijd geleden ook info verzameld voor mijn oudste Golden. Bij hem werkt zijn alvkleesklier niet naar behoren en na een bloedtest waarbij de LTI uitslag 0 was zijn we daar achter gekomen. Hij krijgy nu zo'n 8 maanden CB pancreas en nu ook 2 maanden Gaiasan probiotica. Ook met de probiotica wordt het er niet beter op, en dat zou toch geen maanden moeten duren.

Maar we hebben het eigenlijk nog steeds niet onder controle en hij blijft puddingpoep houden. De laatste 2 maanden heeft hij geen week constante normale ontlasting gehad. We hebben het advies gekregen om langzaam over te gaan naar de natuur. Hij krijgt nu 50 gr per maaltijd door zijn eten.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of tips hebben?

Ons doel is nog steeds dat hij hier bovenop komt, maar we zien eigenlijk niet veel vooruitgang.
Alvast bedankt.
Door MDO
#1089933
Hebben we in het begin geprobeerd, want de reguliere da had natuurlijk als diagnose dat hij EPI heeft. Maar ook op de zymoral ging hij weer aan de diaree. Toen zijn we naar een homeopatische da geweest en zij constateerde dat de alvleesklier niet het probleem was maar het gevolg van de vele malen diaree. Hij heeft te hard moeten werken om steeds maar weer de darmflora op peil te krijgen en ja sorry maar in die tijd kreeg hij nog brokken :(

En de brokken hebben het alleen nog maar verergerd, daar kon hij zijn dramflora niet mee op peil houden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1090436
Ik zit je 1e bericht nog eens kritisch te lezen en zie dat je schrijft dat de laatste 2 maand de ontlasting geen week goed is geweest én sinds 2 maand gebruik je Gaisan?? :-\ Kan dat niet de boosdoener zijn? Als ik lees wat er in zit heb ik zo mijn twijfels over de geclaimde werking ervan: inhoud van de gefermenteerde stoffen: melkzuurbacteriën, water, rijstzemelen, rijstekiemen, mandarijnenbloesem, gember, zeewier, sinasappelbloesem, sojakiemen, druiven en witte kool.

Als de pancreas klachten idd door een slechte darmflora komen dan moet je misschien op zoek naar een ander soort pro-biotica? Protexin Pro-Soluble is een heel goed veterinair product maar er zijn natuurlijk ook nog een heleboel goede humane pro biotica's in de handel.

Ging het op de CB pancreas alleen wel goed?
Door MDO
#1090692
Lizzy schreef: Je zou Duck Pancreas kunnen proberen misschien? Of zelf samenstellen met pancreas? Misschien dat dat beter gaat?
Hebben we ook geprobeerd voor de CB, dat kleeft heel erg en Oscar vond het op een gegeven moment niet lekker meer door het geplak. Hij liet toen zijn eten staan, dus geen optie.
Door MDO
#1090696
Nitus schreef: Ik zit je 1e bericht nog eens kritisch te lezen en zie dat je schrijft dat de laatste 2 maand de ontlasting geen week goed is geweest én sinds 2 maand gebruik je Gaisan?? :-\ Kan dat niet de boosdoener zijn? Als ik lees wat er in zit heb ik zo mijn twijfels over de geclaimde werking ervan: inhoud van de gefermenteerde stoffen: melkzuurbacteriën, water, rijstzemelen, rijstekiemen, mandarijnenbloesem, gember, zeewier, sinasappelbloesem, sojakiemen, druiven en witte kool.

Als de pancreas klachten idd door een slechte darmflora komen dan moet je misschien op zoek naar een ander soort pro-biotica? Protexin Pro-Soluble is een heel goed veterinair product maar er zijn natuurlijk ook nog een heleboel goede humane pro biotica's in de handel.

Ging het op de CB pancreas alleen wel goed?

Ja het zou aan de GAiasan kunnen liggen, maar als we over zouden gaan op een andere probiotica. Kunnen we dan ala minute stoppen? Of moeten we dat ook afbouwen?
Door charmed
#1090964
Je zou ook Carnibest Pancreas kunnen geven en dan nog een schepje zymoral erdoor. Dat werd mij laatst geadviseerd toen de ontlasting van mijn oudje niet helemaal meer stevig was.
MDO schreef: Hebben we in het begin geprobeerd, want de reguliere da had natuurlijk als diagnose dat hij EPI heeft. Maar ook op de zymoral ging hij weer aan de diaree. Toen zijn we naar een homeopatische da geweest en zij constateerde dat de alvleesklier niet het probleem was maar het gevolg van de vele malen diaree. Hij heeft te hard moeten werken om steeds maar weer de darmflora op peil te krijgen en ja sorry maar in die tijd kreeg hij nog brokken :(

En de brokken hebben het alleen nog maar verergerd, daar kon hij zijn dramflora niet mee op peil houden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1091109
MDO schreef: Ja het zou aan de GAiasan kunnen liggen, maar als we over zouden gaan op een andere probiotica. Kunnen we dan ala minute stoppen? Of moeten we dat ook afbouwen?
Ik denk dat je ala minuut kunt stoppen, maar ik zou dat als ik jou was toch even met je DA overleggen.
Nog even voor de volledigheid: is er in die 2 maanden tijd ook nog wat anders veranderd? Je schrijft dat je nu ook CB natuur toevoegd, hoelang doe je dat? En was de ontlasting voor dat je dat ging toevoegen wél goed?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1091328
Zolang de ontlasting niet goed is geen CB natuurvoer toevoegen. En inderdaad eerst maar eens even stoppen met de Gaiasan en even geen probiotica geven en kijken wat er gebeurd op alleen CB pancreas.
Als het daar niet goed op gaat dan pas verder experimenteren.
Door MDO
#1091427
Er is de laatste 2 mnd niets anders veranderd qua voeding en we zijn sinds 2 weken aan het mengen. Wel is hij vorige week ontwormd met panacur, wat de pudding van afgelopen weekend wellicht verklaard.

Toevallig is het vanaf maandag wel weer met vorm en bruin. We geven hem nu 50 gr per maaltijd en over de natuur gooien we een beetje gekookt water. Het is misschien toeval, maar na de eerste dag was het wel wat harder en bruiner. Voordat we gingen mengen was het ook vaak pudding, maar alleen met uitlaten. Er is mij ook gezegd dat wanneer hij te lang en teveel pancreas krijgt ook diaree kan krijgen. Toen hebben ze mij geadviseerd om te gaan mengen, om te kijken of het beter werd.

Voor alle duidelijkheid, we geven de pancreas ruim 8 mnd en hij had goede weken maar ook slechte weken en daar is geen peil op te trekken. Het blijft om de 3 mnd verslechteren en dat moeten we zien te doorbreken. We hoopten dat met een probiotica te kunnen doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door